2010. szeptember 02. csütörtök, 23:01


A Citroen C4 modellekből bevezetésük óta több, mint 650 000 db kelt el
A panoráma-szélvédőjének köszönhetően rendkívül világos utasterű C4 Picasso és Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az első lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is működö ledes fényforrásokat kapnak.

 

Citroen C4 Picasso

A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erőforrással együtt kínálja. Ez a változat a vezetés kényelmét alacsony üzemanyagfogyasztással (4,8 l/100 km) és jelentősen csökkentett károsanyag- és CO2-kibocsátással kombinálja (125 g/km).
Végül a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhető, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.
Az újdonságok 2010 végén jelennek meg.


A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso megjelenésének eleganciáját számos újdonság fokozza:

•    Megjelent a hűtőrácson, a csomagtérfedélen, a könnyűfém felniken, a kormánykeréken és a kulcson is az új márkajelzés
•    A C4 Picassóhoz választható Black Top csillogó fekete tető és tetőoszlopok hatféle karosszériaszínhez
•    A fényszórók alatti részbe ledes fényforrások kerülnek, amelyek nappal és éjjel egyaránt láthatóak
•    Az első irányjelzők fehér színűek;
•    A C4 Picasso hátsó lámpatestei fekete kontúrt kapnak;
•    Az Exclusive kivitel külső kilincseit krómbetét díszíti;
•    Megújul az Exclusive kivitel kárpitozása és ajtóborítása.


Mikro-hibrid e-HDi technológia a CO2  kibocsátás és az üzemanyag fogyasztás csökkenésének érdekében

Az új mikro-hibrid e-HDi technológia az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval (MCP6) szerelt HDI 110 FAP motorhor választható.
A mikro-hibrid technológia alapját a második generációs Stop&Start rendszer jelenti. Utóbbi továbbra is generátor-önindítóval működik, amelynek teljesítményét optimalizálták. A korábbi változathoz képest teljesítménye 70%-kal nőtt.
A gyors és észrevehetetlen indítás 400 ms, azaz feleannyi idő alatt történik, mint egy hagyományos önindító esetében. A zajmentesség a hagyományos önindítók fogaskerekei
helyett alkalmazott ékszíjnak köszönhető. A motorindítás és leállítás során fellépő vibrációkat kettős tömegű lendkerékkel, vízhatlan levegőadagolóval és az alapjárat gyorsabb elérésével száműzték.
A fedélzeti energiaellátást e-booster segíti, amely a generátor elektromos ellátását szuperkondenzátorokkal fokozza, amelyek szükség szerint sorba vannak kötve az akkumulátorral. Ez a megoldás a következő előnyökkel jár:
•    Az energiaátvitel növelése, ezzel az újraindítások segítése egészen -5 °C hőmérsékletig;
•    A fedélzeti elektronika támogatása: az önindító energiafelvétele észrevétlen marad, aminek köszönhetően megmarad a fényszórók, az ablaktörlők, vagy a rádió teljesítménye;
•    Az akkumulátor és a szuperkondenzátor töltésének optimalizálása a motorfékezéskor és lassításkor felszabaduló energia felhasználásával. A motorfék-hatás kismértékű fokozása.

A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso nagyteljesítményű, tökéletesen szigetelt akkumulátorral rendelkezik, amelyek akár 600 000 újraindítást is elbírnak.
A két modell motorfelfüggesztéseit is optimalizálták annak érdekében, hogy a motor leállása és újraindulása még inkább észrevétlen maradhasson. Jelentős fejlődés történt az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás terén is: A vegyes fogyasztás 4,8 l/100 km a C4 Picasso és 5,0 l a Grand C4 Picasso esetében. A CO2 kibocsátás azonos ciklusban 125, illetve 130 g/km. A városi használatban elérhető fogyasztás és CO2 kibocsátás csökkenés elérheti a 15%-ot.


Citroen eTouch segélyhívás

A Citroen eTouch immár elérhető a Citroen C4 Picasso és Grand C4 Picasso modellekben. Szolgáltatásainak köre magában foglalja a lokalizált segélyhívást (ahol a feltételek adottak). A Citroen eTouch-nak része egy virtuális szervizfüzet és az Eco Driving szolgáltatás, amely az interneten, a MyCITROËN személyre szabható weboldalán érhető el. A segélyhívás során a Citroen eTouch teljesen önállóan lép működésbe. A rendszer beépített GPS modult és SIM kártyát tartalmaz, amelyhez előfizetés nem szükséges és időbeni limit sincs. A gépkocsi utasterében egy SOS gomb található a segélyhíváshoz (a hívás ütközés esetén automatikus), a másik gomb segítségével az Assistance szolgáltatást érhetjük el. A segélyhívás gyorsabb segítségnyújtást tesz lehetővé, akár baleset elszenvedésekor, akár annak szemtanújaként.
A szolgáltatás díjmentes és 0-24 h-ig igénybe vehető a hét minden napján.
Az eTouch által kínált szolgáltatások országonként eltérhetnek.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER