Címkék: Cactus | Citroen

2014. február 10. hétfő, 18:59

 

Az alsó középkategóriába érkezik a Citroen C4 Cactus a maga meghökkentően egyedi formájával, a kellemeset a hasznossal barátkoztató megoldásaival. A Citroen eladásainak 80%-át a C-modellcsalád teszi ki. Az új C4 Cactus forgalmazása 2014 közepén kezdődik.


Emeljük ki azt, amit az ügyfelek valóban fontosnak tartanak – mondja a Citroen. Azaz: a technológiai újítások és a karakteres dizájnelemek szolgálják a kényelmet, az egyszerű használatot és az alacsonyabb fenntartási költségek elérését.

- Airbump rendszer – nem csak az autó stílusát teszi karakteresebbé, de a karosszériát is védi.
- A felhasználóbarát, 100%-ban digitális vezérlőfelület tágasabb vezetőhely
- Tetőbe épített utasoldali légzsák
- Hővédelemmel ellátott panoráma üvegtető
- Legújabb generációs, hatékony motorok




Airbump világújdonság
Ez a megoldás a dizájn lényegét testesíti meg azáltal, hogy egy stíluselemhez konkrét funkciót rendel. Az autó oldalába és lökhárítóiba épített Airbump elemek grafikusan is tagolják a a Citroen C4 Cactus karosszériáját. Az Airbump betétekkel a személyre szabás lehetőségei is bővültek: a négy színben (Black, Grey, Dune és Chocolate) rendelhető elemek a tízféle karosszériaszín és háromféle belső stílusvilág (Stone Grey, Habana Inside és Purple Inside) mindegyikével variálhatók.

Az Airbump ezenfelül tényleges védelmet nyújt a mindennapok apró megpróbáltatásaival szemben. A hőre lágyuló poliuretánból készült rugalmas felületben lévő levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az Airbumpok nem igényelnek különleges karbantartást, ugyanakkor közvetlenül hozzájárulnak a karbantartási és javítási költségek csökkentéséhez.
Ez az egyszerre esztétikus és praktikus újdonság nyugodtabbá teszi a városi forgalomban való közlekedést.

A Cactus méretei:
Tengelytávolság 2,60 méter (ugyanannyi, mint a Citroen C4-é), hosszúsága 4,16 m, szélessége 1,73 m.


Kényelem
Minél nagyobb helyet kínálni a vezetőnek és utasainak – volt a Citroen célja, mondván a levegősebb utastér ráadásul könnyedebb és barátságosabb hangulatot áraszt.
A vízszintesen tagolt, alacsony műszerfal nagyobb helyet hagy az első utas számára, de nem fosztja meg a könnyen hozzáférhető tágas rakodóhelyektől sem. Ezt egy 100%-ban digitális vezérlőegység alkalmazásával és a vezetőhely optimális kialakításával sikerült elérniük.

A műszerfal helyett a tetőbe építették be az utasoldali légzsákot (Airbag In Roof technológia). A kezelőgombok helyett 7 colos érintőképernyőn irányítható az autó minden funkciója (klíma, média, navigáció, beállítások, telefon, internetes szolgáltatások, vezetést segítő rendszerek). A hagyományos műszercsoport helyét digitális kijelző vette át.

Az ETG robotizált váltóval felszerelt változatoknál a hagyományos váltókar szerepét az „Easy Push” rendszer vette át. Az egyszerűsített rendszer a műszerfal alsó részén található fokozatválasztóból és a kormányon lévő kapcsolókarokból áll, melyek a sebességfokozatok manuális kapcsolását teszik lehetővé.

A nagyméretű első ülések is az új szellemben fogantak, a tervezők egyszerűen egy kanapét építettek az autóba.  Térdmagasságban a Citroen C4-ével megegyező nagyságú lábtér áll a hátsó utasok rendelkezésére. Az ugyancsak azonos tengelytávnak köszönhetően a Citroen C4 Cactus kompaktabb méretei ellenére is ugyanakkora helyet kínál utasainak, mint a Citroen C4. Emellett a Citroen C4 Cactus csomagtere is kellően tágas: 358 literes.

A második lépés a kényelemérzet növelése érdekében: elegáns, de fesztelen hangulat kialakítása. Az utastérben sajátosan letisztult belső dizájn játszik kulcsszerepet, játékos utalásokkal az utazás témaköreire:

- az ajtókilincsek bőr behúzói, a műszerfali felső rakodóhely vasalásai és tűzései a patinás utazóládák elemeit idézik;
- háromféle színösszeállításban választhatók az ülés- és ajtókárpitok, valamint a műszerfal borítása (Stone Grey, Purple Inside és Habana Inside).



Technológiai megoldások
A Citroen C4 Cactus-on alkalmazott technológiák az autóvezetők tényleges igényeire épít: könnyen használhatók, mindenki számára elérhetők és interaktívak. 100%-ban digitális, 100%-ban érintőképernyős, 100%-ban felhasználóbarát vezérlőfelület

A szériában kínált, 7 érintőgombbal rendelkező 7 colos érintőkijelzőn keresztül a modern autóktól elvárt valamennyi funkció vezérelhető (az egyes berendezések változattól függően rendelhetők).
 

Európa néhány országában a Citroen C4 Cactus-ból a 7 colos érintőképernyőn keresztül – melyhez egy 3G modem csatlakoztatható – a Citroen Multicity Connect weboldal autós használatra kifejlesztett alkalmazásai is elérhetőek:
- az „Üzemanyag” alkalmazás elvezeti a legközelebbi és/vagy a legolcsóbb benzinkúthoz,
- hoteleket és éttermeket kereshet az „Arany Oldalak” és a „Trip Advisor” segítségével,
- az aktuális forgalmi helyzetről a „Michelin Trafic” tájékoztat,
- a veszélyzónákra a „Coyote” figyelmezteti.

Az alkalmazásokat teljes mértékben integrálták a gépjármű rendszerébe, így az a gépjármű adatainak (helyzet, sebesség, útvonal, üzemanyagszint stb.) figyelembevételével mindig az aktuális igényeknek megfelelő információkkal szolgál.

Vezetést segítő rendszerek
A nyugodt vezetés és a mindennapok megkönnyítése érdekében a Citroen C4 Cactus számos vezetést segítő rendszert kínál:
- A Park Assist segít parkolóhelyet keresni, majd automatikusan bekormányozza az autót a kiválasztott helyre. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie.
- A tolatókamera az érintőképernyőn jeleníti meg a parkolási manővereket.
- Az emelkedőn/lejtőn történő indítást segítő rendszer 2 másodpercig automatikusan lefékezve tartja az autót. A fékpedál felengedésekor a gépjármű a 3%-nál nagyobb emelkedőn is könnyen elindul anélkül, hogy visszagurulna.
- A statikus kanyarvilágítás egy kiegészítő fénysávval megvilágítja a kanyar belső ívét, így növeli a láthatóságot és a biztonságot a kanyarokban és a kereszteződésekben.
- A Citroen eTouch helyzetbeméréssel egybekötött ingyenes sürgősségi és assistance segélyhívást tesz lehetővé (országtól függően). A kétféle szolgáltatás a beépített SIM-kártyának köszönhetően a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető. Műszaki hiba vagy baleset esetén segít pontosan meghatározni a gépjármű helyzetét, és gyors beavatkozást tesz lehetővé a mentőszolgálatok számára.



Újítások
Az utastér kényelmét növeli a kiemelkedő hővédelemmel ellátott nagyméretű panorámatető, mely szűri a napfényt, és kívül tartja a meleget. Az üvegtető egy 4-es kategóriájú napszemüveghez hasonló védelmet nyújt az UV-sugárzás ellen. Fény- és hővédő, valamint akusztikai tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség árnyékolóra, ami súlycsökkenést (-6 kg) és jobb súlyeloszlást eredményez (az alacsonyabban elhelyezkedő súlypont miatt jobb lett az autó úttartása).

A vezetési kényelmet fokozza a „Smart Wash ” névre hallgató egyszerű és ötletes találmány, mellyel megszüntethető az a kellemetlen élmény, amikor is a szélvédő mosásakor néhány másodpercig szinte semmit sem látni a szélvédőn keresztül. A szélvédőmosó fúvókákat az ablaktörlő lapátok végébe építették be, onnan spriccelnek vékony vízsugarat. Így a szélvédőmosás során mindvégig tökéletesen kilátunk az autóból, a hagyományos rendszerekhez képest pedig feleannyi folyadékra van szükség.

Takarékos megoldások
Az autós kiadásokba nemcsak az autó vételára, de a használattal kapcsolatos költségek is beletartoznak (üzemanyag-vásárlás, karbantartási költségek stb.), ezért a Citroen olyan megoldásokat keresett, amelyek ezen elemeket is integrálják és kiszámíthatóvá teszik.

Ügyféltámogatás a vásárlástól az újraértékesítésig
A mobilszolgáltatók ajánlatainak mintájára a Citroen C4 Cactus-t havi előfizetési díjas, illetve kilométerdíjas formában is megvásárolhatják az ügyfelek (országtól függően). A piacon egyedülálló ajánlat a szerződés időtartama alatt az üzemanyagon kívül valamennyi kiadást magában foglalja, így a finanszírozást, a biztosítást és a karbantartást is. Egy fix összegű havi díjért cserébe az ügyfél – anélkül, hogy túlköltekezéstől kellene tartania – kiválaszthatja az autója kiviteli szintjét (felszerelések, motor stb.), valamint azokat a szolgáltatásokat, amelyekre valóban szüksége van (szerződés típusa, „all inclusive” csomag vagy a megtett kilométerek alapján történő elszámolás stb.).

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése
A súlycsökkenés lehetőséget ad a legújabb generációs, kisebb hengerűrtartalmú motorok beépítésére, amivel a vezetési kényelem megőrzése mellett csökkenthető a fogyasztás.
A Citroen C4-hez képest 200 kg-mal, mindössze 965 kg-ra sikerült csökkenteni az autó tömegét.

Ezt az eredményt a következőknek köszönhetően sikerült elérni:
- kompakt és könnyű padlólemez,
- legújabb generációs, kis hengerűrtartalmú motorok, melyek megfelelnek a leendő Euro6-os előírásoknak (Stop&Start rendszerrel felszerelt PureTech benzinmotorok és BlueHDi dízelmotorok),
- könnyű, de nagyon masszív anyagok, például a nagy szilárdságú könnyű acél vagy az alumínium, amelyből a motorháztető és lökhárító-merevítő készül,
- könnyített elemek: félig nyitható hátsó ablakok (-11 kg) és egyben dönthető hátsó üléspad (-6 kg).

A súlycsökkentésnek köszönhetően a benzines változat CO2-kibocsátása 100 g/km-nél is kevesebb, a dízelváltozaté pedig 82 g/km, ami mindössze 3,1 l/100 km fogyasztásnak felel meg.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER