2012. március 09. péntek, 13:34

 

Április folyamán a Citroen egy új modellel bővíti kínálatát, mellyel a rendkívüli népszerűségnek örvendő SUV szegmens meghódítására törekszik. A Citroen C4 Aircross a dizájn és az technológiai újítások ötvözésével teljesen átírja a kompakt szabadidő-terepjárókról alkotott hagyományos elképzeléseket.

citroen-c4-aircross

Az új modell minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy tökéletesen megfeleljen a mai életmód kívánalmainak, melyhez a napi szintű kikapcsolódás is hozzátartozik:

- a Citroen stílusjegyeit felmutató határozott és elegáns megjelenés
- igény szerint, manuálisan váltogatható üzemmódok (2WD, 4WD és LOCK), melyek használatával maximálisan kihasználhatók a hobbiterepjáró motorikus lehetőségei
- a HDi 115 változat és kétkerékmeghajtás esetén mindössze 119 g-os km-enkénti CO2-kibocsátás, amely a legjobbak közé tartozik a kategóriában; a Stop&Start technológia előnyei, melyet a motorpaletta szinte teljes egésze élvez
- ötletes felépítés, amely 4,34 méteres hosszával ügyesen vegyíti a kompakt külső méreteket a tágas belső térkínálattal, és emellett 442 literes csomagtartót kínál
- olyan kényelem és vezetési élmény, amelynek a márka személyautói is köszönhetik sikereiket
- a nyugalomról és kényelemről gondoskodó magasított vezetési pozíció, üveg panorámatető, valamint egy könnyen és logikusan használható vezetőhely, amely kimagasló vezetési kényelmet kínál a mindennapokban
- széleskörű műszaki felszereltség: érintőképernyős és tolatókamerás NaviDrive navigációs rendszer, szabadkezes nyitó- és indítórendszer, Rockford HIFI-rendszer, zenei szerver stb.

A két- és négykerékmeghajtásos változatban rendelhető Citroen C4 Aircross 2012 első félévében kerül a kereskedésekbe, világpremierjére pedig a márciusi genfi autószalonon kerül sor.


citroen-c4-aircross-suv

A Citroenekre jellemző határozott stílusjegyek
A márka stílusjegyeinek öröksége: a Citroen C4 Aircross szakít a hagyományos terepjárók világával, azáltal hogy klasszikus személyautóinak eleganciáját ötvözi a terepjárókra jellemző erőteljes vonalakkal. Szemből nézve, a nagyméretű krómozott hűtőrácson megjelenő embléma határozott egyéniséget sugároz. Oldalról, a Hypnos tanulmányautó ihlette fordított cápauszonyt krómozott szélrózsa díszíti, mely világosan jelzi, hogy a C4 Aircross a Citroen szabadidőterepjáró-családjába tartozik. A Citroen C4 és a Hypnos tanulmányautó inspirálta a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat és a hátsó lámpák rajzolatát, amelyek elősegítik a levegő szabad áramlását, s ezáltal csökkentik a CO2-kibocsátást.
Egyedülálló személyiség: az új modell kompakt jellegét hangsúlyozzák az orr-rész vízszintes vonalait kiemelő, a széleken elhelyezkedő áramvonalas „kopoltyúk”. Emellett a vezető üléséből is jól látható sajátos motorháztetőkialakítás, kiszélesített kerékjárati ívek és rövid túlnyúlások erősítik az újszerű formaterv keltette robosztus és dinamikus benyomást.
Gondosan kidolgozott részletek: a Citroën C4 Aircross harmonikusan egyesíti a stílus és a hatékonyság szempontjait. Elöl az aerodinamikus, kopoltyú formájú légbeömlőkbe egy-egy függőlegesen elhelyezkedő LED-sort építettek be. Akárcsak a Citroen DS3 és az új Citroen C1 esetében, a C4 Aircross tekintetét is a függőleges LEDfénysor határozza meg éjjel és nappal egyaránt. Az irányjelzőket a visszapillantó tükrökbe építették, a hátsó lámpákat fényvezetőkkel látták el, a tolatókamerát pedig a csomagtérfedél krómozott díszcsíkja alá rejtették. A karosszéria alsó részeit és a csomagtérajtó alját díszítő krómozott díszlécek, valamint a sötétített hátsó üvegek különleges eleganciát kölcsönöznek a modellnek.

citroen-c4-aircross-arc

Intelligens jármű, igény szerint választható meghajtással
Az új generációs hajtásvezérlésnek köszönhetően a Citroen C4 Aircross optimális úttartást biztosít, mellyel vezetője felfedezheti a kötöttségektől mentes, nyugodt vezetés élményét. A vezető akaratát, az útviszonyokat és a gépjármű sebességét egyszerre figyelembe vevő, különösen reaktív technológia folyamatosan a legoptimálisabb nyomatékelosztásról gondoskodik az első és a hátsó kerekek között. A kompakt és könnyű rendszer alacsony viszkozitású olajat használ a sebességváltóházban, így az üzemanyagfogyasztást is minimalizálja.
Egyénileg választható meghajtás: a vezető kedve szerint és az útviszonyoktól függően manuálisan állíthatja a meghajtást a váltókar mögött található kapcsoló segítségével. Az alábbi három üzemmód közül választhat:
- A négykerék-meghajtási mód (4WD) automatikusan elosztja a rendelkezésre álló nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Az üzemanyagfogyasztás optimalizálása érdekében az esetek döntő többségében (kb. 98%-ában) az első kerekekre kerül a nyomaték, egészen addig, míg a tapadási körülmények megfelelőek. A legnehezebb körülmények között a nyomatékelosztás elérheti a tengelyek közötti 50-50%-os arányt.
- A LOCK üzemmód különösen nehéz körülmények között biztosít maximális vonóerőt azzal, hogy a 4WD üzemmódhoz képest 50%-kal növeli a hátsó kerekekre jutó nyomatékot.
- A kétkerék-meghajtási mód (2WD) a meghajtott kerekek számának csökkentésével minimalizálja az üzemanyagfogyasztást (csak az első kerekeket hajtja).

c4-aircross-kormany

CO2-kibocsátás
A márka környezetvédelmi kötelezettségvállalásának megfelelően a HDi 115 motorral szerelt Citroen C4 Aircross CO2-kibocsátása a legjobbak közé tartozik saját kategóriájában.
A hatsebességes manuális váltóval szerelt HDi 115 motorváltozat elérhető kétkerék-meghajtással, mely esetben a CO2-kibocsátás mindössze 119 g/km, valamint négykerék-meghajtással is (a CO2-kibocsátás ez esetben sem haladja meg a 129 g/km-t). A Citroën-modellek sikereihez nagyban hozzájáruló 1,6 literes motor 115 lóerővel és 1750 percenkénti fordulatnál jelentkező 270 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik (az overboost-funkcióval ez az érték átmenetileg akár 280 Nm is lehet).
A Citroen C4 Aircross már a bevezetésétől kezdve kapható lesz HDi 150 motorral (két- vagy négykerékmeghajtással, hatsebességes kézi váltóval). Az 1,8 literes motor az egyedüli dízelmotor a piacon, amely változó szelepvezérléssel rendelkezik. E technológiának köszönhető a ma elérhető dízelmotorok körében legalacsonyabb kompresszióviszony (14:1). Az 1.8 motor emellett vibrációmentes járást, alacsony károsanyag-kibocsátást, rugalmas használatot és olyan teljesítményt biztosít, mely egy nagyobb lökettérfogatú motor esetében is figyelemre méltó lenne.

Az 1.6i 6i 115 benzinmotor kétkerék-meghajtással és ötsebességes kéziváltóval rendelhető. Az 1.6 literes motor dupla vezérműtengellyel, 16 szeleppel és változó szelepvezérléssel működik. E dinamikus,115 lóerős motornak rendkívül alacsony – mindössze 135 g CO2/km-es – a károsanyag-kibocsátása.
A nemzetközi piacok elvárásainak megfelelően a 150 lóerős 2.0i benzinmotor az Európán kívüli piacokon lesz elérhető két- és négykerék-meghajtással, ötsebességes kézi vagy fokozatmentes automata (CVT) váltóval. Ez a 2 literes motorváltozat 16 szeleppel, alumínium motorblokkal és változó szelepvezérléssel rendelkezik.

Valamennyi motorváltozat rendelkezik a CO2-kibocsátás csökkentését szolgáló technológiákkal:
- Stop&Start technológia (a 150 lóerős 2.0i benzinmotorhoz nem elérhető). A különösen könnyen használható és egyszerű működésű rendszer automatikusan leállítja a motort, ha a gépjármű álló helyzetben van és a sebességváltót üresbe tette a vezető. A motor automatikusan újraindul, amint a vezető sebességváltás előtt benyomja a kuplungot.
- Elektronikus vezérlésű generátor, amely visszanyeri a fékezéskor és lassításkor keletkező energiát. A generátor keltette teljesítmény csökkentése érdekében a visszanyert energiát a gépjármű ezután alapjáraton, gyorsításkor vagy állandó sebességgel haladva használja fel, ezáltal csökkentve a mágneses fékező hatást és a motor terhelését.
- Elektromos szervokormány, mely csak a kormány elfordításakor igényel energiát.

A kompaktságot, a helykínálatot és a kezelhetőséget előtérbe helyező kialakítás

A kompakt méretek (4,34 méter hosszú, 1,80 méter széles, 1,63 méter hosszú) és a mindössze 10,6 méteres fordulókör jelentette kezelhetőség minden nehézség nélkül teszi lehetővé a városi környezetben való közlekedést.
Felsőbb kategóriás limuzinhoz méltó bőséges helykínálatával a Citroen C4 Aircross kellemes meglepetéseket tartogat utasainak. Öt férőhelyével és 442 literes csomagtartójával könnyen alkalmazkodik a modern életvitelhez.

Praktikus megoldás a hétköznapokban, hogy a hátsó, síalagúttal ellátott üléspad 60:40 arányban osztható. Az üléspad könnyed ledöntésével sík felületű, kiegészítő rakodótér képezhető.

c4-aircross-utaster

Személyautóhoz méltó vezetési kényelem
A kényelem és az úttartás optimális szintézisét kínáló futóművet a modell tervezői a Citroen értékeinek megfelelő viselkedéshez hangolták.
A Citroen C4 Aircross futóműve elöl pszeudo-McPherson típusú, hátul többlengőkaros, széles nyomtávval és 18 mm-es átmérőjű kereszt-stabilizátorral. Az első és hátsó futómű rugói kimagasló kényelemérzet mellett tartják kordában a karosszéria mozgásait. 2,67 méteres tengelytávja a magasabb kategóriára jellemző értékekhez közelít, ami mind a stabilitásnak, mind az úttartásnak az előnyére válik. A Citroen C4 Aircross tulajdonságai minden szituációban optimális menetdinamikát biztosítanak, és elsőrangú aktív biztonsággal ruházzák fel a gépkocsit.
E jellemzőket a 225/55 R18-as Bridgestone gumiabroncsokkal szerelt 18 colos kerekek még tovább erősítik.

Az olyan vezetést segítő technológiák együttese, mint az ESP (kipörgésgátlással), az ABS, az elektronikus fékerőelosztó, az emelkedőn/lejtőn történő indítást segítő (Hill Assist), illetve az integrált elektronikus vezérlésű hajtási rendszer, a Citroen C4 AIRCROSS-t bármilyen helyzetben kifogástalan kezelhetőséggel és mozgékonysággal ajándékozza meg.
A vezetés valódi örömének megőrzése érdekében a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak az elektromos kormányszervóra: kalibrálása szigorú iránytartást és egyúttal pontos visszajelzést biztosít.

Fedélzeti környezet
A Citroen C4 Aircross magasított vezetői pozíciója kiemelt perspektívát kínál, melyből biztonsággal beláthatjuk az utat. A kellemes benyomást még tovább fokozza a kompakt SUV-októl elvárhatónál színvonalasabb belső tér.
Még a városi forgalomban is látszik az ég: a Citroen C4 Aircross méretes, UV-szűrős panoráma üvegteteje fokozatosan elhúzható elektromos napfényvédővel is rendelkezik. A panorámatetőnek köszönhetően fényárban úszik az utastér, ami jótékonyan hat az utasok közérzetére. Az est leszállta után a tetőbe épített borostyános fényű LED-es fényvezetők gondoskodnak a megvilágításról. Ezek fényereje igény szerint szabályozható, így különösen hangulatos környezet teremthető a beltérben.

panorama-uvegteto

A funkcionális vezetői környezet ergonómiai kialakításakor a könnyű kormányfogást helyezték a középpontba. A bőrbevonatú kormány magassága és mélysége is állítható, továbbá lehetővé teszi az audiorendszer, a sebességszabályozó automata, valamint a kihangosító közvetlen kezelését. A kormánykerék fényes fekete dekorcsíkkal van ellátva. Ugyanilyen „black cosmos” fantázianevű díszítést találunk a középkonzolon és az ablakemelők kapcsolótábláin is.
A vezetőhely kialakítási stílusa minden funkciót egyértelműen beazonosíthatóvá tesz, ami kedvez az intuitív használatnak. A műszercsoport formája és a számlapok króm keretei, valamint a kezelőszervek kialakítása is a kompakt SUV dinamizmusát hangsúlyozzák. A műszerfal puha felső bevonata kellemes tapintást biztosít a vezető számára. Az utastér harmonikus benyomását erősíti a hajtásmódválasztó tárcsa és a légkondícionáló
vezérlőpaneljének króm keretezése is.

Az első ülések stabil üléspozíciót és az állítási lehetőségek széles skáláját kínálják (magasság, hossz és dőlésszög tekintetében), valamint motoros és fűthető változatban is elérhetők. A hátsó üléstámla kétféle szögben dönthető az utasok kényelme érdekében. Az automatikusan be- és kikapcsoló fényszórók, az automata ablaktörlő és a fényre sötétedő (elektrokróm) belső visszapillantó tükör egyaránt a kompakt SUV vezetési kényelmét és könnyű használatát szolgálják a mindennapokban.
Az utastérben számos tárolórekesz található, melyek az autóban helyet foglalókra fordított kiemelt figyelemről tanúskodnak, és kiemelik a jármű praktikus oldalát. A nagy befogadóképességű, megvilágított kesztyűtartót az automata légkondícionáló klimatizálja, az első és hátsó középső könyöktámaszban praktikus szemüvegtartók, valamint 12 voltos, USB- és külső audioforrás-csatlakozók is helyet kaptak.

c4-aircross-csomagter

High tech felszerelések széles palettája
A Citroen C4 Aircross-ban rengeteg kiegészítő szolgálja az utazás és a vezetés kényelmesebbé tételét. A modell magas szintű HI-FI berendezése, melyet az autók világára szakosodott Rockford Fosgate fejlesztett, szinte egy tágas nappali hangzásvilágát idézi. Az utastérben elosztott 8 hangszóró, valamint a 25 cm-es, dupla tekercses hangszóróval ellátott 20 literes mélysugárzó láda a csomagtér bal oldalán összességében 710 Wattnyi teljesítmény
leadására alkalmas. A jelek digitális modulációja a beltér minden pontján optimális hangminőséget biztosít.
A Citroen C4 Aircross felszerelhető 7 hüvelykes érintőképernyőjű, nagyteljesítményű GPS navigációs rendszerrel is, melynek gyors és csendes működését saját merevlemez biztosítja. A merevlemezen a térképészeti adatok mellett több mint 10 gigabájtnyi hely áll rendelkezésre zeneszámok tárolásához. Az utasok így akár 2500 MP3/WMA formátumú hanganyagot rögzíthetnek maguknak, és élvezhetik egy valódi zenei szerver előnyeit. A rendszer részét
képezi egy DVD-lejátszó is, amely egyaránt alkalmas a CD, CD-R, CD-RW és DVD-video formátumok kezelésére.

A könnyed manőverezést és feszültségmentes parkolást a navigációs rendszerhez kapcsolt színes tolatókamera segíti.
A kamera a csomagtérajtó króm díszléce mögött található, és hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan működésbe lép. A mindennapokban különösen hasznos kiegészítő képe a navigációs képernyőn jelenik meg a tolatóradarok információi mellett. A manőverezést megkönnyítendő a képre vetített két zöld vonal jelzi a tolatás folytatása esetén várható pozíciókat. A csomagtartó kirakodásához szükséges távolságot egy piros színű vízszintes vonal mutatja.

A Citroen C4 Aircross szabadkezes nyitó- és indítórendszerrel is rendelkezik: a kulcsot a zsebünkben vagy a táskánkban tartva kinyithatjuk az ajtót, és a Start/Stop gomb egyszerű megnyomásával elindíthatjuk, majd leállíthatjuk a motort. Az autót az első ajtók vagy a csomagtérajtó kilincsén levő nyomógomb segítségével zárhatjuk be.

A középső könyöktámaszban található USB csatlakozó lehetővé teszi a hordozható médialejátszók használatát csakúgy, mint a pendrive-okét. Működése nagyon egyszerű: elegendő a berendezést csatlakoztatni és már böngészheti is a tartalmát a navigációs rendszer vagy a kormánykerék vezérlőgombjaival.

A Citroen C4 Aircross telefonkihangosítóval is rendelkezik, amely a mobiltelefon kiemelkedően kényelmes és biztonságos használatát teszi lehetővé, anélkül, hogy elő kellene vennie a zsebéből. Telefonhívást indíthat a hangfelismerő funkció segítségével (francia, angol, német, olasz, spanyol és orosz) vagy a kormányon található kezelőgombok használatával.

Az „audio streaming” funkció révén a Citroen C4 Aircross bármiféle vezeték nélkül képes lejátszani az okostelefonon vagy Bluetooth technológiával rendelkező audioegységen tárolt zenét.

citroen-c4-aircross-varosi-terepjaro

Magas színvonalú passzív biztonság
A Citroen C4 Aircross rendkívül merev karosszériaszerkezete útfelülettől függetlenül, folyamatosan pontos úttartást eredményez. A kompromisszumok nélküli passzív elemek biztosítják az utascella épségét és a bent ülők rezgéskomfortját.
A karosszéria merevségének növelése érdekében az oszlopok és a tető, valamint a csomagtérnyílás összekötő zónái ún. „zárt szelvényes” típusúak.

A karosszéria szerkezete az elemek deformációjával képes eloszlatni egy esetleges ütközés energiáját, s ezáltal hatékony védelemben részesíteni az autóban utazókat. Az első hossztartók egyenes kialakításúak nyolcszögletű keresztmetszettel, első részükön deformálódó struktúrával. A hossztartó hátsó vége úgynevezett „háromlábú” kapcsolattal támaszkodik a műszerfali középső és alsó kereszttartóhoz. Az övvonal megerősítése érdekében a hossztartókat össze is hegesztik.
A Citroen C4 Aircross biztonsági fékpedálrendszerrel rendelkezik. Ez a megoldás megakadályozza, hogy nagy sebességű ütközésnél a fékpedál benyomuljon az utastérbe.
Egy esetleges gyalogosgázolás következményeinek enyhítése érdekében a motorháztető speciális deformálódó zónával (kettős domborítással) rendelkezik, a szélvédőkeret nyílt szelvényes szerkezetű, és az első lökhárító jelentős mennyiségű energia elnyelésére képes.

A Citroen C4 Aircross alapfelszereltségként hét légzsákkal érkezik: két első légzsák a vezető és utas oldalán (utóbbi kikapcsolható gyerekülés használata esetén), két oldallégzsák, két függönylégzsák kétoldalt elöl és hátul, valamint egy térdlégzsák a vezető számára.

Kisebb tömeg, nagyobb szilárdság

A nagy szilárdságú acélok jelentős arányú felhasználásával a gépjármű merevségének növelése mellett sikerült csökkenteni annak tömegét (a karosszéria szerkezetének 14%-a 590 MPa, 5%-a 980 MPa szakítószilárdságú acél).
A karosszéria elemeinek vastagságát az oldalelemeknél többféle, különböző vastagságú, sajtolás előtt összeforrasztott lemezekkel, míg az ajtóknál a megerősítések optimizálásával csökkentették.

Műszaki jellemzők
Méretek: hosszúság: 4,34 m; magasság: 1,80 m; szélesség: 1,63 m
Fordulókör átmérője: 10,60 m
Csomagtér: 442 l (defektjavító készlettel)

muszaki-adatok


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER