Címkék: BMW X1

2019. május 29. szerda, 13:51

 

Magabiztos, sportos és megnyerő: az új BMW X1 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 107 – 155 gramm / km)* a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle modell sikertörténetének következő fejezetét nyitja meg. 

 

 

 A BMW X1 továbbfejlesztett változata minden korábbinál vonzóbb egyéniséggé emeli a BMW X modellcsalád legkisebb tagját. Mindezt részletekbe menően továbbgondolt formanyelv, rendkívül magas szintű sokoldalúság és egy sor csúcstechnológiás felszereltségi opció váltja valóra, miközben a karosszérialemezek alatt erőteljes és kiváltképp hatékony három-, illetve négyhengeres BMW TwinPower Turbo erőforrások dolgoznak, az új BMW X1 kimagasló vezetési élményét pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtás fokozza.

 

 

Továbbgondolt formanyelv: látványos és sportos

 A BMW X1 aktuális modellgenerációja már első pillantásra rabul ejti a vezetés szerelmeseit, a továbbfejlesztett változat pedig a kompakt méretű Sports Activity Vehicle még vonzóbb oldalát gurítja reflektorfénybe.

Az új BMW X1 azonnal felismerhető, hiszen leglátványosabb dizájn-innovációit frontrészén és hátsó kialakításán viseli. Bármelyik modellváltozatról legyen is szó – az alapfelszereltségtől egészen az xLine, Sport Line és M Sport felszereltségi csomagokig –, mindegyik változatot önálló, a saját karakteréhez leginkább illő kisugárzás szerint álmodták meg a tervezők. A BMW X1 M Sport a lehető legsportosabb ruhát ölti fel, többek között alacsonyabb hasmagasságot kínáló BMW M sport futóművel, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételeivel (2019 novemberétől) és a BMW M aerodinamikai csomag újításaival.

Az új BMW X1 frontrésze minden korábbinál magabiztosabb megjelenést garantál. A középen összeérő, nagyméretű BMW-hűtőrács két oldalán vadonatúj, minden korábbinál szigorúbb tekintetű, LED-technológiás adaptív fényszórók világítanak, az első lökhárítóban pedig LED-es ködlámpák és nagyobb légbeömlők kaptak helyet. Az új BMW X1 hátsó kialakítása ugyancsak új. A hátsó lökhárító újratervezett betétje például immár alapfelszereltségként a karosszéria színében pompázik, amely még egységesebb, még markánsabb kiállást kölcsönöz a modellnek.

A karosszéria stílusjegyeinek másik nagy újítása a vezetőoldali külső visszapillantó-házba integrált projektor, amely a modell zárt állapotában kéttónusú „X1” képet vetít ki. Ez utóbbi nem csupán vizuális elem, hiszen a be- és kiszállás így sokkalta könnyedebb általa.

Az új BMW X1 vonzó megjelenését háromféle karosszériafényezési lehetőség – a Jucaro Beige metál, a Misano Blue metál (kizárólag az M Sport felszereltségi csomag esetén) és a végtelenül exkluzív BMW Individual Storm Bay metál –, valamint négy új keréktárcsa-dizájn fokozza.

A vezetés élménye: erőteljes és hatékony

 A BMW X1 továbbfejlesztésével a bajor prémiumgyártó a modell jövőjét is bebiztosítja. 2019 nyarától az újdonság motorházteteje alá választható összes benzines és dízelüzemű erőforrás maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait, miközben a BMW X1 sDrive16d és a BMW X1 xDrive25d már most az Euro 6d szabvány követelményei szerint működik. Az egyszerre sportos és hatékony három-, illetve négyhengeres erőforrások modellváltozattól függően a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson vagy a csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtáson keresztül juttatják teljesítményüket és forgatónyomatékukat az úttestre, a lebilincselően dinamikus vezetési élmény és a kiváló vezethetőség kettősét kínálva a bajor prémiummárka ügyfeleinek.

A hatfokozatú manuális váltóval és hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval is elérhető BMW X1 sDrive16d kivételes hajtáslánc-hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. A 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítményre képes dízelmotor 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása manuális váltóval 4,1 – 4,4 liter*, amely kilométerenkénti 107 – 116 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. A hétfokozatú automataváltó esetében mindez 4,2 – 4,4 literre* és 109 – 116 grammra* módosul.

A sportos menetteljesítményre összpontosító BMW X1 xDrive25d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,9 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 128 – 136 gramm / km)* dízelmotorja eközben 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely minden vezetési szituációban garantálja a BMW által fémjelzett vezetési élményt. A modell 6,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Menetteljesítmény szempontjából az új BMW X1 motorpalettájának egyik csúcsmodellje a BMW X1 xDrive25i, amelynek 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorja egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja erejét a kerekek felé, a leginkább megtestesítve az összes BMW X1 modellre jellemző, végtelen sokoldalúságot. A BMW X1 xDrive25i 6,5 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, amelyhez 100 kilométerre vetített 6,3 – 6,8 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 144 – 155 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás társul.

A továbbfejlesztett BMW X1 modellpalettáján tizenhat különböző hajtáslánc-konfiguráció található, amelyek közül a bajor prémiumgyártó összes ügyfele megtalálja kedvencét.

Az új BMW X1 futómű-technológiája kategóriaetalon agilitással, precíz irányíthatósággal és abszolút menetdinamikával vértezi fel a BMW X modellcsalád legkisebb tagját. A legtöbb modellhez megrendelhető BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban az aktuális vezetési szituáció szerint osztja el a motorból érkező erőt a kerekek között, amely kiváló tapadást, példaértékű iránystabilitást, illetve mindenféle időjárási körülményben és vezetési szituációban lélegzetelállító menetdinamikát eredményez.

 

 

Érkezik a BMW X1 xDrive25e

 Az új BMW X1 rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrásai az első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X1 iránti vágyakat is felébresztik, a bajor prémiumgyártó így jövőre új modellel bővíti hálózatról tölthető portfólióját. A BMW X1 xDrive25e modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 litertől / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 grammtól / km)** – amely előreláthatólag 2020 márciusában kerül sorozatgyártásba – a bajor prémiumgyártó legkorszerűbb, negyedik generációs akkumulátor-technológiája dolgozik majd, 9,7 kWh bruttó energiateljesítménnyel. Mint ilyen, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X1 egyetlen feltöltéssel több mint 50 kilométert** tud majd megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Felszereltség: sokoldalúság és intelligens járműkapcsolati megoldások

 Az új BMW X1 menettulajdonságai kiváltképp meggyőzőek – ahogyan az újdonság utasterének sokoldalúsága is. A fejlett technológia bőséges helykínálattal és megannyi intelligens, funkcionális megoldással egyesül.

Az új BMW X1 a legmagasabb szintű minőségi szabványokat élteti, így például a műszerfal kontraszt-varrása tekintetében is, amely felül fekete színben, az alsó részen pedig az utastér-kárpit árnyalatában pompázik. Utóbbi az xLine, Sport Line és M Sport felszereltségi csomagokhoz érhető el, kontraszt-varrással ellátott szőnyegek társaságában. Az új BMW X1 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján három új utastér-kárpitozási lehetőség is megtalálható.

Az új BMW X1 utasterének egyik leglátványosabb újítása a központi kijelző, amely már alapfelszereltségként 6,5” képernyő-átmérőjű, a navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében azonban 8,8” vagy 10,25” képernyő-átmérőjű. Utóbbi a BMW iDrive vezérlőtárcsája és a hangutasítások mellett érintésekkel is vezérelhető.

A központi kijelző ideális platformként szolgál a BMW X1 bőséges információ-szolgáltató lehetőségeinek és a BMW ConnectedDrive digitális szolgáltatásainak kiaknázásához. A legújabb verziók az opcionális extrafelszereltség részeként érhetők el a modellhez.

Az új BMW X1 figyelemre méltó sokoldalúsága nem csupán a digitális felületekre korlátozódik, hiszen az utastér is számos egyedi lehetőséget tartogat. A hátsó üléstámla például 40 : 20 : 40 arányban osztható és dönthető, ülőlapja pedig 13 centiméteres intervallumban csúsztatható. Eközben az olyan opciók, mint az automata csomagtér-működtetés és a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkció – amely tökéletesen kiegészíti a csomagtér kéz nélküli nyitását és zárását –, a kényelem újabb szintjét váltják valóra.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER