Címkék: BMW Group

2019. január 11. péntek, 20:30

 

Tavaly a vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évét zárta rekordot jelentő értékesítési eredménnyel, amelynek keretében a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is fennállásuk eddigi legjobb mutatóját könyvelhették el. 2019-ben további növekedés várható. 

 

 

A BMW Group 2018-ban 2 490 664 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte, amely 1,1 százalékkal haladja meg a 2017-ben produkált teljesítményt és ezzel a müncheni központú vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évi, rekordot jelentő eladási mutatója. A tavalyi esztendő a BMW és a Rolls-Royce háza táján is történelmi értékesítési csúcsot hozott, miközben a vállalatcsoport hálózatról tölthető BMW és MINI modelljeire összességében 38,4 százalékkal intenzívebb kereslet mutatkozott, mint egy évvel korábban. Mindezen tények együttese újfent megerősítette a BMW Group iránymutató etalonként betöltött, piacvezető pozícióját a prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyének élén.

 

 

Pozitív előretekintés 2019-re: az értékesítési sikertörténet folytatódik

A következő tizenkét hónap elvárásait tekintve a BMW Group vallja, hogy folyamatos modellújítási hulláma további értékesítési növekedést eredményez majd. „A BMW Groupnál úgy készülünk, hogy az egyes piaci feltételek a tavalyihoz hasonlóan, idén is változékonyak maradnak, az olyan újdonságokkal, mint például az első BMW X7 vagy a hetedik nemzedékébe lépő BMW 3-as sorozat, illetve minden korábbinál átfogóbb ügyfélközpontúságunkkal azonban értékesítési sikertörténetünk tovább folytatódik. 2019-ben újabb enyhe növekedésre számítunk, amellyel párhuzamosan a nyereséges működésre központi tényezőként tekintünk” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

Rekordot jelentő BMW-értékesítés 2018-ban: az eladási hullám csúcsán a BMW X modellcsalád és a BMW 5-ös sorozat

2018-ban a BMW márka 2 125 026 darab új autót értékesített világszerte, amely 1,8 százalékkal több, mint a 2017-es eredmény és ezzel a bajor prémiumgyártó fennállásának eddigi legmagasabb teljesítménye. Az értékesítési tabella trónján a sokoldalú BMW X modellek állnak: az első BMW X2 év eleji bevezetésének és az új BMW X3 globális kiterjesztésének köszönhetően a BMW X modellcsalád egy év alatt 12,1 százalékkal tudta növelni eladásait, amely szám szerint 792 590 darab új autót jelent. A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellek a BMW márka egész éves értékesítési eredményének 37,3 százalékát adták, amely arány 2017-ben csupán 33,8 százalék volt. Az eladási sikertörténet másik nagy sztárja a BMW 5-ös sorozat, amely 2018-ban a müncheni központú vállalatcsoport mindegyik piacán elérhető volt. A világ legnépszerűbb prémium üzleti modellje 12,7 százalékkal növelte megrendelései számát 2018-ban, amely azt jelenti, hogy a tavalyi esztendő januárja és decembere között eltelt tizenkét hónapban világszerte 328 997 ügyfél vette át új 5-ös BMW-je kulcsait.
„Büszkék vagyunk arra, hogy számos fontos modellünk aktuális generációváltása és az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is fennállásunk eddigi legjobb értékesítési eredményét könyvelhettük el. Portfóliónk 2018-ban megannyi izgalmas új modellel bővült, így többek között az első BMW X2 modellel és az új BMW 8-as sorozattal, valamint megérkezett a BMW X4, a BMW X5 és a BMW Z4 új nemzedéke is. Hiszem, hogy ezen újdonságok 2018-ban szerzett lendülete 2019-ben is kitart majd” – tette hozzá Pieter Nota.

Cél teljesítve: a BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban

2018-ban a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája is teljesítette az év elején kitűzött ambiciózus célt, amellyel a vállalatcsoport megerősítette piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai innovációk kifejlesztése terén. A január és december között eltelt tizenkét hónapban világszerte 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára, amely 38,4 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő teljesítményét. A vállalatcsoport legkelendőbb „zöld” autója a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 530e modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km)* volt, a 40 260 darab eladott példány a BMW 5-ös sorozat globális értékesítési mutatójának 12,2 százalékát adja. Kimagasló eladásai következtében a modell ráadásul az Egyesült Államokban az év legnépszerűbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautójává emelkedett. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km)* világszerte ez idő alatt 13 219 ügyfél tetszését nyerte el, amely a MINI Countryman globális eladásainak 13,3 százaléka. Tavaly a BMW i3 fennállása ötödik esztendejébe lépett, sikertörténetét pedig évről évre növekvő ügyfél-érdeklődés övezi: a tisztán elektromos prémium kompakthoz opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, új akkumulátor 2018-ban 10,6 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a modellt, amelyből világszerte 34 829 darab talált gazdára.

A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a BMW Group hálózatról tölthető modelljei és kiegészítő szolgáltatásai iránt ugrásszerűen megnőtt a kereslet. „Fantasztikus eredmény számunkra, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinkkel sikerült túlteljesítenünk az év elején kitűzött, 140 000 darabos értékesítési határszámot, várakozásaink szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma a félmilliót is átlépi majd. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel „zöld” autói portfólióját, amelyen tizenkét négykerekű tisztán elektromos meghajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd” – nyilatkozta Pieter Nota.

Erős teljesítmény a legerősebbektől: a BMW M GmbH két évvel korábban hozta a kitűzött célt

A nagyteljesítményű sportautókat gyártó BMW M GmbH élsportolói új értékesítési rekordot állítottak be 2018-ban: a divízió fennállása során most először, a tervezettnél két évvel korábban lépte át az egy esztendőn belül eladott százezres darabszámot. A 102 780 darab új autó 27,2 százalékos abszolút eladási fejlődést jelent. Az értékesítési tabella csúcsán a 19 670 példányban elkelt BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 193 gramm / km)*, a 13 731 darabban értékesített BMW M2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,0 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 206 – 227 gramm / km)* és a 7 823 ügyfél garázsába beparkoló BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* végzett.

A MINI hálózatról tölthető története folytatódik

2018-ban a MINI 2,8 százalékkal kevesebb (361 531 darab) új autót értékesített, mint a rekordot jelentő 2017-es esztendőben. 2019 azonban izgalmas évnek ígérkezik a márka életében, hiszen az év vége felé az első tisztán elektromos meghajtású MINI is bemutatkozik a nagyközönség előtt. „A szüntelenül változó piaci körülmények ellenére a MINI az a márka, amely folyamatosan képes izgalomban tartani rajongóit. Biztos vagyok benne, hogy a várva várt, első tisztán elektromos meghajtású MINI még nagyobb rajongást vált majd ki az emberekből” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.

Rekord teljesítmény: a Rolls-Royce Motor Cars fennállása legeredményesebb esztendejét zárta

2018-ban a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 4 107 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely a 2017-es teljesítmény tükrében 22,2 százalékos növekedés, egyúttal a márka 115 éves történetének eddigi legjobb eredménye. A brit luxusautó-gyártó elsőszámú piacának továbbra is az amerikai kontinens tekinthető, ahol a márka értékesítési mutatója évről évre újabb csúcsot dönt. „Modellpalettánk mindegyik tagja iránt intenzív ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A legdinamikusabb fejlődést a Phantom produkálja, legkelendőbb modellünk pedig a Ghost. Elégedetten nyugtázzuk a terepjáró képességekkel megáldott Cullinan modellt övező népszerűséget is: a sokoldalú újdonság első példányait a karácsony előtti napokban vehették át ügyfeleink, a modellre leadott rendelések pedig már a 2019-es esztendő harmadik negyedévi kapacitását is kitöltik” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer. A tavalyi év a Bespoke programban született autók megrendeléseit tekintve is soha nem látott eredményeket hozott. Az ügyfelek egyedi igényeit kiszolgáló program még tovább erősíti a Rolls-Royce pozícióját a legmagasabb luxus kategóriában.

Sorozatban a nyolcadik: a BMW Motorrad ismét rekord évet zárt

A BMW Group kétkerekű divíziója több robogót és motorkerékpárt értékesített 2018-ban, mint fennállása során eddig bármikor, és ezzel sorozatban nyolcadik évi rekord eladási mutatóját könyvelhette el. A 165 566 darab új jármű 0,9 százalékos abszolút éves fejlődésnek felel meg. „2018 fontos év volt a BMW Motorrad számára, hiszen kilenc fantasztikus, innovatív újdonság tömegtermelése vette kezdetét. Sikeresen bevezetni mindegyiket igazi kihívás volt számunkra, de büszkék vagyunk rá, hogy sikerült – ahogyan azt az új értékesítési rekord is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy 2019-ben is meg tudjuk lovagolni ezt a hullámot” – így Peter Schwarzenbauer.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

„Legfőbb piacaink közül a legtöbben jelentős mértékű politikai vagy gazdasági nehézséggel küzdöttek idén, globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiája mentén azonban a BMW Group a nyereségességet továbbra is az értékesítési mennyiség elé helyezi” – mondta Pieter Nota.

2018-ban Ázsiában növekedtek leginkább a BMW Group értékesítési mutatói. A kínai piac stabil eladási növekedéssel zárt, köszönhetően részben a BMW 5-ös sorozat osztatlan elérhetőségének és a helyben készült BMW 1-es limuzint övező hatalmas népszerűségnek. Az amerikai kontinens ugyancsak hozzájárult a BMW Group abszolút értékesítési sikertörténetéhez, az Egyesült Államokban ráadásul 2018-ban a BMW bizonyult az egyetlen olyan prémiumautó-gyártónak, amely értékesítési növekedést könyvelhetett el. A számos európai piacot meghatározó, folyamatos politikai és gazdasági bizonytalanság következményeként a BMW és a MINI együttes értékesítési eredménye az öreg kontinensen a tavalyi esztendővel megegyező mértékben zárt. A 2018-as esztendőt a BMW Group abszolút piacvezető prémiumautó-gyártóként zárta Nagy-Britanniában, ahol a vállalatcsoport minden korábbinál nagyobb piaci részesedést is élvez. Hasonlóképpen Németországban is, ahol a BMW és a MINI eladási mutatói az előző esztendő teljesítménye felett zártak.
Értékesítési előretekintés 2019-re

A BMW Group enyhe mértékű, néhány százalékos globális értékesítési növekedést irányoz elő a 2019-es esztendőre. Az általánosságban jó gazdasági környezet, a prémium szegmensre vonatkozó pozitív előrejelzések és a BMW Group modellpalettájának újdonságai – különös tekintettel a felfrissített és kibővített BMW X modellcsalád tagjaira – együttesen újabb eladási sikertörténetet vetítenek elő 2019-re. A politikai és gazdasági körülmények eközben várhatóan változatlanok maradnak, amely az autóiparra is hatással lehet.

Kínában a BMW Group ugyancsak enyhe mértékű értékesítési fejlődésre számít 2019-ben. Miközben a kínai autópiacot általánosságban a kiegyensúlyozottság jellemzi, a prémium szegmens előtt kiugró növekedési potenciál várható. A vállalatcsoport tervei szerint a legintenzívebb ügyfél-érdeklődés a BMW Group helyben készült modelljeit, azon belül is leginkább a BMW X3 új nemzedékét övezi majd: a sokoldalú terepjáró kínai gyártása 2018. júniusában indult be, így a modell teljes piaci elérhetősége 2019-ben várható.

Európában a BMW Group a régió gazdasági fejlődésétől teszi függővé pozitív irányú, enyhe mértékű értékesítési növekedését, miközben az sem zárható ki, hogy az eladási mennyiség a tavalyi év szintjét ismétli majd.

És noha úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok újautó-értékesítése elérte a csúcsát, a prémium szegmensre vonatkozó 2019-es előrejelzések itt is pozitív változásokkal kecsegtetnek. Figyelembe véve a prémium autópiacot és az egész gazdaságot érintő, pozitív előrejelzéseket, a BMW Group enyhe mértékű értékesítési növekedést irányoz elő tengerentúli régiójára, amelyben megújult SUV palettája tagjainak kimagasló szerepet szán.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER