Címkék: BMW M5 Competition | BMW X5 | BMW Z4 | Párizsi Autószalon

2018. október 02. kedd, 20:39

 

Reflektorfénybe gurul a BMW 3-as limuzin hetedik nemzedéke, az új BMW Z4, az új BMW 8-as Coupé, a kategóriateremtő BMW X5 negyedik generációja, az új akkumulátorral felszerelt BMW i3 (120 Ah) és BMW i3s (120 Ah) modellpáros, valamint a BMW M5 Competition. 

A bajor prémiummárka idén októberben aktuális modellújítási hulláma legfrissebb négykerekűit gurítja ki a francia fővárosban megrendezendő nemzetközi autószalon színpadára. Az európai autókiállításokat csokorba gyűjtő 2018-as naptár elsőszámú eseményén bemutatkozó új BMW modelleket az érzelmekben gazdag formanyelv, az iránymutató technológia és a vezetés eddigi legintenzívebb élménye járja át. A nóvumok számos járműkategóriában vezetik be a müncheni székhelyű gyártó új dizájnmegoldásait, miközben a digitalizáció, a járművezérlés, a fenntarthatóság és a menetdinamika terén is jelentős fejlődést képviselnek. A Párizsi Autószalon idei felvonására kilátogató közönség például testközelből veheti szemügyre a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával felszerelt BMW modelleket, amelyek a műszeregység és a központi kijelző teljesen digitális egységének képében hozzák el a jelenbe a vezető személyes preferenciáihoz minden korábbinál átfogóbban alkalmazkodó járművezérlési rendszereket.

A BMW Group a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) világpremierjével ismét forradalmasítja a vezetés élményét: 2019 márciusától a bajor prémiummárka modelljeiben egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia válaszol a gyártó ügyfeleinek „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira. A forradalmi innováció bevezetése egy olyan korszak kezdetét jelöli, amelyben a BMW ügyfelei a gépkocsi összes funkcióját képesek lesznek élőbeszéd útján elérni, aktiválni, módosítani és maradéktalanul kihasználni. A további innovációk között szerepel a BMW Laserlight lézerfény-technológia, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) is, amelyek a BMW márka újabb modellsorozataiban is megjelennek, illetve az egyedülálló tolatási segédlet (Reversing Assistant), amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére még az olyan szűk helyeken is, ahol a beláthatóság meglehetősen korlátozott.

A legújabb technológiai innovációk, valamint azon sorozatgyártásra érett és a közeli jövőben utcára guruló BMW modellek, amelyek a 2018. október 4-14. között nyitva álló autószalonon mutatkoznak be a nagyközönség előtt, a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyszerre szigorú és következetes alkalmazását tükrözik. A müncheni központú vállalatcsoport páratlan szisztémája központi tényezőként tekint az olyan jövőbeli teljesítményjegyek kifejlesztésére, mint a formanyelv, az automatizált járművezetés, a járműkapcsolat, az elektromos mobilitás és a kiegészítő szolgáltatások. Az e területeken bemutatkozó párizsi újítások a bajor prémiumgyártó azon vezető pozícióját éltetik, amelyet a márka az elmúlt esztendők során a jövőbe mutató személyes mobilitás terén vívott ki magának és erősített meg. A stratégia a BMW luxusszegmensben előirányzott modellújítási hullámára (amely Párizsban az új BMW 8-as Coupé autószalon-premierjével veszi kezdetét), a BMW X modellcsalád folyamatos bővítésére (az új BMW X5 világpremierjével) és a BMW M GmbH modellpalettájának frissítésére (az új BMW M5 Competition bemutatkozásával; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km) is központi tényezőként tekint. A müncheni központú vállalatcsoport prémium kategóriájú elektromos mobilitás terén betöltött iránymutató szerepét eközben a BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,0 – 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modellpároshoz megrendelhető új nagyfeszültségű akkumulátor nyomatékosítja Párizsban.

A vezetés élményének szimbóluma: az új BMW 3-as limuzin

bmw-3-se

A BMW 3-as limuzin a bajor prémiumgyártó modellpalettájának központi négykerekűje, amely a prémium középkategóriában átélhető vezetési élmény szimbóluma is egyben. A sportlimuzin hetedik nemzedéke a 2018-as Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét. Az újdonság kivétel nélkül tovább fokozza a legnagyobb darabszámban értékesített modellsorozat sportos hagyományait, miközben a vérpezsdítő vezetési élményt kiváltó maximális agilitásról és menetdinamikáról részletekbe menően továbbfejlesztett hajtáslánc-technológia, minden korábbinál merevebb járműszerkezet és új futómű-rögzítési megoldások gondoskodnak. Az új BMW 3-as limuzin már az alapfelszereltség részeként megkapja a vadonatúj fejlesztésű, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a sportos vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort közötti tökéletes egyensúly megteremtéséhez. Az opcionális extrafelszereltségek között a BMW M sport differenciálmű is megtalálható, elektronikusan vezérelt záró funkcióval.

A bajor prémiumgyártó új formanyelve kiválóan előtérbe helyezi az új BMW 3-as limuzin egyszerre modern és dinamikus karakterét, amely letisztult felületek és precízen rajzolt, sportosan ívelt vonalvezetés mentén öltött testet. A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése pedig a vezetőre összpontosít, a vezetés élményének intenzitását fokozva.

Az új BMW 3-as limuzin innovatív karakterét a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens hangsúlyozza. Utóbbi egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a bajor prémiumgyártó ügyfelének „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira. A vezető és utasai akár beszélgetésbe is elegyedhetnek „vele“, hiszen az önfejlesztő technológia rendkívül tanulékony, így időről időre okosabbá, intelligensebbé és ügyesebbé válik. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens a vezető és a jármű közötti interaktív kapcsolat vadonatúj dimenzióját hozza el a jelenbe. A technológia egy digitális szakértő is egyben, amely kiválóan ismeri az adott BMW modell kvalitásait, sajátosságait és legfőbb funkcióit; sőt mi több, ha a bajor prémiummárka ügyfele navigációs segítséget kér vagy szórakoztatásra vágyik, a BMW Intelligens Személyi Asszisztens minden pillanatban segítségre kész. A technológia egyik legkülönlegesebb funkciója, hogy a többi vezetést támogató rendszerrel ellentétben a BMW ügyfele itt tetszése szerint nevet is adhat a digitális személyiségnek (elnevezheti például Charlie-nak vagy Joy-nak), amely így sokkal egyedibb karakterré, a bajor prémiumgyártó ügyfelével kialakított kapcsolata pedig még személyesebbé válik. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens bármikor képes a vezető utasításainak végrehajtására. A technológia világpremierjével a BMW a prémium középkategóriában is iránymutató gyártóként fejleszti az automatizált járművezetés korszaka felé vezető innovációkat, amelyek tökéletesen együttműködnek vezetést támogató rendszerei páratlanul széles palettájával.

Színtiszta sportautós gének: az új BMW Z4

bmw-z4

A bajor prémiumgyártó roadster modelljeinek lélegzetelállító történetében új fejezet kezdődik: érkezik az új BMW Z4, amely a francia fővárosban ünnepli autószalon-premierjét. A márka új formanyelve szerint megálmodott, érzelmekben gazdag, erőteljes dizájn-megoldásaival, elektromosan működtethető, klasszikus vászontetejével és vezetőre összpontosító utasterével a nyitott tetős kétüléses új nemzedéke már első ránézésre is színtiszta sportosságot sugall. Az új BMW Z4 lendületes karaktere a háromtagú motorpaletta átfogó fejlesztésen átesett erőforrásaiban, a vadonatúj futómű-technológiában és a rendkívül merev járműszerkezetben gyökerezik. A modell versenyautósan agilis vezethetőségét a széles nyomtávok, a tökéletes tengelyterhelés-elosztás és a kompakt tengelytávolság egysége fokozza, miközben a vezetés abszolút élményéhez tökéletes üléspozíció, minimalizált saját tömeg és alacsony súlypont járul hozzá. A járművezérlési funkciókat a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója emeli új szintre, amelynek két, egyenként 10,25” képernyő-átmérőjű színes kijelzője a műszeregység és a központi kijelző forradalmi egységét kelti életre.

Az új roadster háromtagú motorpalettájának csúcsán egy BMW M Performance modell foglal helyet. A BMW Z4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 168 gramm / km) motorházteteje alatt egy soros hathengeres benzinmotor dolgozik 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel, amelyhez már az alapfelszereltség részeként elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M Sport futómű, változó áttételű sportkormány, M Sport fékrendszer, hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálmű, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák és nagyteljesítményű gumiabroncsok társulnak. Az új BMW Z4 csúcsmodellje mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé

bmw-8

Ugyancsak újoncként gurul ki az autószalonok reflektorfényébe az új BMW 8-as Coupé, amely mind megjelenésében, mind technológiai arzenáljában egy nagyteljesítményű sportautó kvalitásait és egy luxuskupé exkluzivitását ötvözi. A modell precíz vonalvezetéssel megrajzolt, letisztult formanyelve hamisítatlan sportosságot áraszt, amelyet a lemezek mögött merev járműszerkezet, erőteljes hajtáslánc és kifinomult futómű-technológia igazol. Az új BMW 8-as Coupé kivételes teljesítményadottságokkal büszkélkedhet, amelyekkel a bajor prémiumgyártó modellújítási hulláma lendületes belépővel érkezik meg a luxusszegmens mezőnyébe. A modell exkluzív, innovatív karakterét a kivételesen fejlett járművezérlési- és kijelző megoldások, vezetést támogató rendszerek, illetve járműkapcsolati funkciók nyomatékosítják.

Az új BMW 8-as Coupé és a hosszú távú megmérettetésekre edzett BMW M8 GTE versenyautó közötti hasonlóság már az újdonság piaci premierjétől kezdődően egy BMW M Performance modell képében érhető tetten leginkább. Az új BMW M850i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 – 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 228 – 240 gramm / km) meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű, 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor gondoskodik, amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét. Az új BMW M850i xDrive Coupé vérpezsdítő teljesítménye a forgatónyomatékban gazdag erőforrás, a motorsport élvonalában kifejlesztett futómű-technológia és az M Sport differenciálmű egységéből ered. A V8-as szívhez egy soros hathengeres dízelmotor csatlakozik az erőforrásokat egyesítő palettán: az új BMW 840d xDrive Coupé modellben a 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítmény 100 kilométerre vetített 6,1 – 6,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 160 – 164 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. Mindkét modell alatt BMW xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering).

Sokoldalúbb és innovatívabb, mint valaha: az új BMW X5

bmw-x5

Az új BMW X5 párizsi világpremierjével új fejezet veszi kezdetét a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek legendás sikertörténetében. A BMW X modellcsalád alapító tagjának negyedik generációja menettulajdonságai és járműtechnológiai innovációi tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. Az új BMW X5 magabiztos kiállását, hamisítatlan karakterét és robosztus felépítését új karosszériadizájn hangsúlyozza, miközben az ajtók mögött bőséges tér, modern formai megoldások és luxus hangulat fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfelét.

Az abszolút menetkomfort, a kiváló terepjáró képesség és a sportos vezethetőség SAV modellekre jellemző egységét részletekbe menően továbbfejlesztett motorpaletta, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata és a BMW X modellek történetében először alkalmazott kerékfelfüggesztési technológia kelti életre, amelyhez az első és a hátsó tengely levegős futóműve, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az Off-Road csomag is nagymértékben hozzájárul. A vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített, innovatív portfóliójába a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), illetve a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) is bekerült. Sőt mi több, az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, amely a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójával együttműködve minden korábbinál közvetlenebb és személyre szabottabb járművezérlési megoldásokat kínál.

Még nagyobb hatótávolság: íme az új akkumulátorral felszerelt BMW i3 (120 Ah) és BMW i3s (120 Ah)

i3-120-ah

Folyamatos kutatómunkája és újabbnál újabb járműfejlesztési innovációi eredményeként a BMW Group minden korábbinál magasabb szintre emeli az elektromos mobilitás varázsát. A jövőbe mutató laboratórium legújabb gyümölcse egy új nagyfeszültségű akkumulátor, amely jelentős mértékben növeli a tisztán elektromos meghajtású BMW i modellek hatótávolságát. A BMW i3 (120 Ah) és a BMW i3s (120 Ah) modellpárosban bemutatkozó lítium-ion akkumulátor a 2018-as Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A nagyfeszültségű akkumulátor 120 amperórára növelt tárolókapacitása az elődmodellekhez képest mintegy 30 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolságot eredményez: a BMW i3 (120 Ah) a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 359 kilométer, míg a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 285 – 310 kilométer megtételére képes. A BMW i3s (120 Ah) esetében ezek a számok 330 – 345 kilométerre, illetve 270 – 285 kilométerre módosulnak. Hétköznapi használat mellett a modellpáros a 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátor egyetlen feltöltésével 260 kilométert képes megtenni. Az új egységgel felszerelt BMW i3 és BMW i3s modellek ráadásul a hatótávolság, a környezettudatosság, a márkára jellemző vezetési élmény, a sportos agilitás és a járműkapcsolati megoldások terén is minden korábbinál harmonikusabb egyensúlyt képviselnek. Jövőbe mutató újításával a BMW i divízió ismét megerősíti innovációs etalonként és iránymutatóként betöltött pozícióját az elektromos mobilitás területén.

Az új akkumulátor mellett egy exkluzív sportcsomag is világpremierjét ünnepli a BMW i3 palettáján. A csomag tartalma a BMW i3s modellhez alapfelszereltségként kínált sport futómű, amely típus-specifikus lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal és stabilizátorokkal szerelt sport kerékfelfüggesztéseket, ültetett futóművet, szélesebb nyomtávokat és 20” méretű, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatú, könnyűfém keréktárcsákat tartogat. A jelentősen megnövelt menetteljesítményt fekete kerékjárati ívek hangsúlyozzák ki, amelyek ugyancsak az exkluzív sportcsomag részei. A BMW i3 és a BMW i3s megrendelhető tételeinek palettájára az adaptív LED fényszórók mátrix funkcióval dolgozó távolsági fénye, a Frozen Grey szürke dekorcsíkokkal nyomatékosított Jucaro Beige bézsmetál karosszériafényezési árnyalat, a Loft felszereltségi szint új utastéri tónusa is felkerül. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Business navigációs rendszerrel együtt ráadásul a BMW i3 és a BMW i3s modellpároshoz az iDrive operációs rendszer csempe-ikonokkal dolgozó menürendszerének optimalizált vezérlőrendszere is elérhetővé válik, ahogyan a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a vezeték nélküli LAN hotspot is.

Teljesítmény a maximumon: az új BMW M5 Competition

bmw-m5-competition

A 2018-as Párizsi Autószalonon felépített BMW-stand a nagyteljesítményű sportautók iránt rajongó közönség számára is tartogat meglepetést: a BMW M GmbH itt leplezi le először erőtől duzzadó sportlimuzinja zászlóshajóját, az új BMW M5 Competition modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km). A tervezőmérnökök 19 kW-tal / 25 lóerővel megtoldották az új BMW M5 sportlimuzin maximális teljesítményét, a motorsport élvonala ihlette vezetési élmény érdekében pedig az immáron 460 kW-hoz / 625 lóerőhöz típus-specifikus futómű-hangolás és még közvetlenebb rendszerreakciók társulnak. Az új BMW M5 Competition a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatja erejét az útra, amelyekkel a V8-as erőforrás 3,3 másodperc alatt katapultálja álló helyzetből 100 km/órás sebességre az ötüléses élsportolót. A modell 10,8 másodperc alatt abszolválja a 0-200 km/órás sprintet.

A vezető alkat csúcsmodelljének teljesítmény-orientált karakterét típus-specifikus M Sport kipufogórendszer, egyedi motorfelfüggesztések és 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. A zászlóshajó páratlanul dinamikus teljesítményét egy sor magasfényű feketére fényezett karosszériajegy, a csomagtérajtón található „M5” típusjelzés alatt pedig diszkrét „Competition” felirat jelzi.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER