Címkék: BMW | BMW tények és számadatok | Vállalati pénzügyek

2016. június 10. péntek, 15:53

 

Miközben 198 354 darab új autó átadásával a bajor gyártó fennállása eddigi legsikeresebb májusi eladási eredményét könyvelhette el, a BMW Group töretlen lendülettel halad tovább a fenntartható, stabil értékesítési növekedés útján. A BMW tavasszal debütált plug-in hibrid modelljei hatalmas népszerűségnek örvendenek az öreg kontinensen.

2016 ötödik hónapjában a BMW Group fennállása legsikeresebb májusi értékesítési eredményét érte el: a 198 354 darab átadott négykerekű 5,3 százalékkal szárnyalja túl az előző májusi értéket. A folyamatos értékesítési javulást hűen türközi az egy évvel ezelőtti számokhoz viszonyított kereken 5,0 százalékos éves fejlődés, a vállalatcsoport ugyanis az idei esztendő első öt hónapjában világszerte 935 288 darab járművet adott át ügyfeleinek.

„Értékesítési eredményeink továbbra is fenntartható fejlődést mutatnak, előzetes várakozásainkkal tökéletes összhangban. Célunk, hogy hosszú távon biztosítsuk a vállalatcsoport nyereséges növekedését, rendkívül vonzó modellpalettánknak köszönhetően pedig éppen ebbe az irányba tartunk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

A BMW 168 129 darab új modellt adott át ügyfeleinek idén májusban, amely 5,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt. A bajor gyártó a január és május közötti időszakban 797 457 darab négykerekűt értékesített világszerte, amely 5,0 százalékkal több, mint a 2015 első öt hónapjában regisztrált érték. A márka színes modellpalettájának legnépszerűbb képviselője a májusban 16 823 példányban elkelt BMW 2-es sorozat (47,6 százalékos fejlődés), a 13 884 darabos eladást produkáló BMW X1 (47,8 százalékos gyarapodás), a 4 947 ügyfél-szavazatot elnyerő BMW X4 (13,0 százalékos javulás) és a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amelyből 32,4 százalékkal több, 4 539 modell talált gazdára világszerte az idei év ötödik hónapjában.

A bajor gyártó nemrégiben bemutatott plug-in hibrid modelljei mindeközben ugrásszerű értékesítési növekedést produkálnak, különösen azon piacokon, ahol aktívan ösztönzik a vásárlókat az elektromos járművek választására. A BMW 330e iPerformance modell például márciusban érkezett meg az európai kontinensre, és Nagy-Britanniában már májusban minden nyolcadik 3-as BMW-t a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg az ügyfelek. Hollandiában mindeközben a világ legsikeresebb prémium modelljének már több mint egynegyedét az iPerformance hajtáslánc-technológiával választják a márka rajongói.

bmw-330e-01-2016

29 864 darab újautó-átadásával a MINI 3,6 százalékos értékesítési növekedést ért el idén májusban. A brit kisautó-gyártó 2016 első öt hónapjában 136 617 darab új modellt értékesített világszerte, amely 5,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti számokat. A márka májusi favoritja a 3 604 példányban elkelt MINI Cabrio (116,7 százalékos értékesítési növekedés) és a 4 681 darabban gazdára talált MINI Clubman volt.

Európában 91 347 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek májusban a vállalatcsoport, amely 11,9 százalékos fejlődést jelent. Németországban a 21 829 darab új autó 14,3, Franciaországban a 7 218 darab új BMW és MINI 12,3, míg Olaszországban a 7 005 darab négykerekű kereken 16,0 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW Group az idei esztendő első öt hónapjában nem kevesebb, mint 432 545 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek az öreg kontinensen, amely 10,3 százalékkal jobb eredmény, mint a 2015 megegyező időszakában regisztrált érték.

Ázsia piacai ugyancsak stabil értékesítési növekedést produkáltak májusban: az 58 725 darab átadott jármű 6,3 százalékos javulásnak felel meg. Kínában az egy évvel korábbi számokhoz viszonyított növekedés ráadásul 7,1 százalék, amely 40 123 darab újautó-átadást jelent. Dél-Koreában az 5 250 darab eladással 14,4 százalékkal, míg Japánban az 5 264 példány átadásával 5,2 százalékkal emelkedett a BMW Group májusi értékesítési eredménye. A januártól májusig tartó idei időszakban 293 188 darab BMW és MINI modell talált gazdára Ázsiában, amely 6,2 százalékkal haladja meg a 2015 első öt hónapjában regisztrált értéket.

Az amerikai kontinens értékesítési eredményei eközben 7,3 százalékkal maradtak el a tavaly májusi számok mögött, 42 066 darab újautó-átadással. Az Egyesült Államokban 33 612 darab BMW és MINI modell kelt el az idei év ötödik hónapjában, amely 8,8 százalékkal múlja alul a 2015-ben tapasztalt számot. A BMW Group értékesítési eredménye jelenleg 180 099 példánynál tart a tengerentúlon, amely 7,9 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg.

A BMW Motorrad májusban mindegyik piacon tovább folytatta stabil értékesítési fejlődését: a vállalatcsoport kétkerekű divíziója világszerte összesen 15 180 darab motorkerékpárt és robogót adott át ügyfeleinek, amely 1,2 százalékos javulást jelent. A BMW Motorrad az év első öt hónapjában 65 761 darabos értékesítésnél jár, amely a tavalyi számok tükrében 4,5 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

A BMW Group értékesítési eredményei 2016 májusában és az év első öt hónapjában

  2016 májusában 2015 májusához képest 2016. első öt hónapjában 2015. első öt hónapjához képest
BMW Group autók 198 354 +5,3% 935 288 +5,0%
BMW 168 129 +5,6% 797 457 +5,0%
MINI 29 864 +3,6% 136 617 +5,2%
BMW Motorrad 15 180 +1,2% 65 761 +4,5%


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER