Címkék: BMW | BMW Motorrad BMW Group | Mini

2015. december 12. szombat, 09:15

 

A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group; sikert sikerre halmoz a BMW 2-es Active Tourer

Történelmi mérföldkőhöz érkezett 2015 novemberében a BMW Group: a vállalatcsoport fennállása során idén először értékesítette kétmilliomodik járművét december előtt. A jelenlegi 6,9 százalékos éves fejlődés a novemberben világszerte átadott, új havi rekordnak számító 197 480 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellnek köszönhető.

A BMW Group világszerte 197 480 darab BMW, MINI és Rolls-Royce négykerekűt értékesített 2015 novemberében, amellyel 2 033 948 darabra nőtt a vállalatcsoport idei évben globálisan átadott új modelljeinek száma. Amíg előbbi 4,9 százalékos, addig utóbbi összességében 6,9 százalékos javulás az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva. A BMW Group történetében ez az első év, amikor az abszolút éves értékesítési volumen átlépi a kétmilliós darabszámot.

az-uj-bmw-218-d

„Az a fajta kiegyensúlyozott, stabil értékesítési növekedés, amelyet idén hónapról hónapra tapasztalunk, új és már meglévő termékeink kiválóságát, valamint vállalatcsoportunk ügyfélközpontúságát bizonyítja” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az elsőkerék-meghajtású BMW 2-es Active Tourer modelltől kezdve, a kategóriateremtő BMW X6 terepkupén át, egészen a forradalmian innovatív BMW i3 kisautóig, széles termékpalettánk mindegyik képviselője iránt rendkívül pozitív vásárlói érdeklődés mutatkozik, amely egyre növekvő eladási adatokat eredményez” – tette hozzá a vállalatcsoport divízióvezetője.

A BMW márka értékesítési mutatója 5,6 százalékkal haladta meg 2015 novemberében az egy évvel ezelőtti értéket, összesen 167 853 eladott járművel. Idén eddig világszerte nem kevesebb, mint 1 728 553 vadonatúj BMW négykerekű kulcsát adta át a tulajdonosoknak a vállalatcsoport, ami abszolút 5,8 százalékos növekedésnek felel meg.

Novemberben a BMW teljes modellpalettája átfogó értékesítési növekedést produkált. A BMW 2-es Active Tourer-ből például az előző év tizenegyedik hónapjához képest 55,8 százalékkal több, immáron 6 088 darab kelt el, miközben a BMW 4-es Gran Coupé iránt – a novemberben eladott 5 997 modell tükrében – 36,7 százalékkal intenzívebb érdeklődés mutatkozik. A BMW X modellcsalád tagjai továbbra is osztatlan népszerűségnek örvendenek a rajongók körében: a kategória házon belüli eladásait 14 115 átadott modellel a BMW X3 vezeti (22,8 százalékos emelkedés), őt követi a BMW X6, összesen 4 209 novemberben értékesített példánnyal.

A világ első, tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójából idén eddig 21 052 példányt adott el világszerte a BMW Group: csak novemberben 2 194 darab BMW i3 talált gazdára, ami az előző év hasonló időszakához képest nem kevesebb, mint 32,2 százalékos növekedés. A BMW i almárka progresszív, plug-in hibrid sportautójának eladási mutatója 2015 tizenegyedik hónapjának végén 4 549 darabon zárt, amely egyúttal azt jelenti, hogy a vállalatcsoport idén összesen 25 601 darab BMW i modellt értékesített szerte a világon.

A november a MINI számára is újabb rekord mutatókkal kecsegtetett, összesen 29 271 eladott négykerekűvel, amely 0,9 százalékkal szárnyalta túl a tavalyi esztendő tizenegyedik hónapjában regisztrált rendkívüli érdeklődést. A MINI éves értékesítési számai ugyancsak minden korábbinál magasabbak idén: a 302 091 világszerte átadott MINI modell 13,8 százalékos gyarapodásnak felel meg. Idén novemberben ráadásul több mint kétszer annyi ötajtós MINI talált gazdára globálisan, mint egy évvel ezelőtt: 8 510 darab.

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport novemberben világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el.

Európában összesen 85 999 BMW és MINI modell kelt el idén novemberben (6,8 százalékos javulás), amely jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a három márka 2015-ös értékesítési mutatója év vége előtt egy hónappal átlépje a 900 000 példányt: az öreg kontinensen ez idő alatt átadott 902 223 modell 9,7 százalékos gyarapodást jelent 2014 első tizenegy hónapjához viszonyítva. A BMW Group hazai piacán, Németországban 5,7 százalékkal javult novemberben a vállalatcsoport eladási mutatója, 24 056 darab vadonatúj BMW és MINI modellel. A kontinens déli országaiban továbbra is erős érdeklődés mutatkozik a BMW Group termékei iránt: amíg például Olaszországban 7 036, addig Spanyolországban 4 227 négykerekű talált gazdára az év tizenegyedik hónapjában (előbbi 15,8, utóbbi 18,6 százalékos emelkedés).

Az amerikai kontinensen 2,5 százalékkal gyarapodott a BMW és MINI modellek iránti kereslet: a novemberben eladott 45 169 jármű a tavalyi év első tizenegy hónapjánál 5,3 százalékkal több, immáron 447 445 darab átadott négykerekűt eredményezett a januártól novemberig tartó időszakban. A vállalatcsoport második legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban összesen 36 447 darabon zárt a BMW és MINI modellek novemberi értékesítési mutatója, ami 1,2 százalékos javulást jelent. Kanadában ez a szám 4 111, míg Mexikóban 1 654 jármű, így amíg előbbi 19,4, addig utóbbi 22,5 százalékos gyarapodásnak felel meg.

Ázsiában összesen 60 547 darab BMW és MINI négykerekűt értékesített a BMW Group az év tizenegyedik hónapjában, ami 4,7 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti értéket. A két márka éves értékesítési mutatója egy hónappal év vége előtt 621 671 darabon zárt a régióban, ami 4,5 százalékos javulás. Kínában csak novemberben 41 090 darab új autót adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport (3,2 százalékos emelkedés).

A Közel-Keleten 3 271 járművet értékesített 2015 novemberében a BMW Group, ami 34,2 százalékkal több, mint a 2014 tizenegyedik hónapjában regisztrált érték.

Novemberben a BMW Motorrad is tovább növelte jelenlétét a kétkerekű járművek szegmensében: az év tizenegyedik hónapjában átadott 7 844 darab robogó és motorkerékpár 5,8 százalékkal múlja felül a 2014 novemberében tapasztalt számot, amellyel 129 466 darabra nőtt a gyártó ez évi globális eladási mutatója, 11,2 százalékkal haladva meg a tavalyi esztendő január és november között regisztrált értékét.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 novemberében és az év első tizenegy hónapjában

 

2015 novemberében

2014 novemberéhez képest

2015 első tizenegy hónapjában

2014 első tizenegy hónapjához képest

BMW Group autók

197 480

+4,9%

2 033 948

+6,9%

BMW

167 853

+5,6%

1 728 553

+5,8%

MINI

29 271

+0,9%

302 091

+13,8%

BMW Motorrad

7 844

+5,8%

129 466

+11,2%


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER