Címkék: BMW | kabrio

2015. március 21. szombat, 06:44

 

A BMW a 2-es sorozatot Cabrióval bővítette, mely a lehető legmagasabb fokú sportosságot biztosítja a prémium alsó-középkategóriában.


A BMW 2-es Cabrio a világszerte legsikeresebb, több mint 130 ezer példányban értékesített e szegmensbeli, nyitott prémiummodell utódja, a BMW 1-es Cabrio karakteres erényeinek következetes továbbfejlesztése a menetdinamika, a gazdaságosság, az agilitás, az atletikus elegancia, az intenzív érzelmeket ébresztő stílus, a kényelem, a funkcionalitás és az intelligens hálózatok tekintetében. Kabrió-élmény kombinálva a BMW jellegzetesen alacsony üléspozíciójával. Piaci bevezetése 2015. februártól történt, többek között a BMW 220i, 228i, 220d valamint, a BMW M235i Cabrio modellek a kínálatban.



Egyéni, a BMW 2-es Coupé fejlesztésével párhuzamosan megalkotott külső formavilág, a BMW kabriók karakteres vonásaival, valamint egyértelmű és jól látható megkülönböztető jegyekkel a BMW 1-es sorozat kompakt modelljeihez viszonyítva. Elegáns, megnyújtott vonalvezetés; lapos körvonalak, hangsúlyos küszöbvonallal; erőteljesen kiformált hátsó kerékjáratok utalnak vizuálisan a hátsókerék-hajtásra; széles körű egyéni kialakítási lehetőségek az Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport modellváltozatok kínálatával, mindegyikük specifikus külső és belső stílusjegyekkel és felszereltséggel.
A BMW modelljeire jellemző arányok rövid első és hátsó karosszéria-túlnyúlással, megnyújtott motorházfedéllel, hátratolt utastérrel, hosszú tengelytávval és széles nyomtávokkal. Jelentősen megnövelték a méreteket, elődjéhez, a BMW 1-es Cabrio modellhez képest; hosszúsága 72 milliméterrel 4432, szélessége 26 milliméterrel 1774, tengelytávja 30 milliméterrel 2690, míg nyomtávja elöl 41 milliméterrel 1521, hátul 43 milliméterrel 1556 milliméterre nőtt.
A belső térkínálat is bővült, többek között kényelmesebb be- és kiszállással a hátsó ülésekről; zárt tetővel 30 literrel 335, nyitott tetővel pedig 20 literrel 280 literre növelt lett a csomagtartó és 35 milliméterrel szélesebb rakodónyílás az előd modellhez viszonyítva. A hátsó üléstámlákat a szokásos csomagtér felől kireteszelő karral dönthetjük. A rakodónyílás 150 milliméterrel bővült 450 milliméterre a magasság pedig 246 milliméter (+28 mm).



Az elektromos mozgatású vászontető kiegészítő szigeteléssel és továbbfejlesztett akusztikai tulajdonságokkal bír, nyitás és zárás gombnyomásra történik, 50 kilométer/órás sebességig akár menet közben is, egyaránt 20-20 másodperc alatt. Háromféle vászontető-színnel lehet rendelni: fekete (széria), ezüstös hatású antracit és ezüstös hatású barna (opció).
Az utastérre a lágyan ívelő vállöv és vászontető rekesz, illetve a nyugalmi helyzetben a hátsó fejtámlák mögé rejtett borulásvédő keretek révén a BMW modelljeire jellemző, „hajófedélzet-karakterrel” azaz a vezetőre összpontosító cockpittel.
Az anyagok igényesek a kidolgozási minőséget modell-specifikus stílusjegyek jellemzik. A középkonzolon a rádió és a légkondicionáló berendezést fényes fekete felületek ölelik körbe. A légbefúvó nyílások körül, valamint az exkluzív kialakítású kijelző és az automatikus légkondicionáló berendezés körül krómozott szegélyek vannak.



A BMW 2-es Cabrio üzemanyag-fogyasztása, kombinált: 8,5–4,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 199–111 g/km. Piaci szegmensében kiemelkedő sportossággal és gazdaságosság jellemzi.
A négyhengeres benzinmotorok a BMW TwinPower Turbo technikával készültek a BMW 228i Cabrio (180 kW/245 LE) és a BMW 220i Cabrio (135 kW/184 LE) modellekben, míg  háromhengeres benzinmotorT a BMW 218i Cabrio modell (100 kW/136 LE) kapta.
A BMW 220d Cabrio számára BMW Group új motorgenerációjába tartozó, négyhengeres dízel erőforrást építettéka TwinPower Turbo technikájával, teljesítménye 140 kW/190 LE. Extra felszerelésként nyolcfokozatú Steptronic sebességváltóval rendelhető.
A BMW M235i Cabrio az agilitás, a pontos irányíthatósági tulajdonságok és az érzelmekben gazdag karakter új mércéje piaci szegmensében. A 3,0 literes soros, hathengeres motor az M Performance TwinPower Turbo technikával és 240 kW/326 LE teljesítménnyel, M-specifikus hangolású futómű-komponensekkel kerül a piacra. Aerodinamikailag továbbfejlesztették a karosszériát.

A gyártó történetében először válik elérhetővé kompakt Cabrio modellhez a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás. A BMW M235i xDrive Cabrio (tervezett piaci debütálása 2015. július), már alapfelszereltségként nyolcsebességes Steptronic Sport automataváltóval és még dinamikusabb menetteljesítménnyel (0 – 100 km/h: 4,9 másodperc) érkezik. A modellpaletta a BMW 218d Cabrio (110 kW/150 LE) és a BMW 225d Cabrio (165 kW/224 LE) modellekkel bővül.

A BMW EfficientDynamics műszaki megoldások többsége már alapkivitelben elérhető: Air Curtain elemek, az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function) manuális és automata sebességváltóval egyaránt. A széria „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható az ECO PRO üzemmód, az automata sebességváltó esetében „vitorlázó” funkcióval, a Professional navigációs rendszerrel együtt előrelátó vezető-asszisztenssel (Proactive Driving Assistant).



A hátsókerék-hajtásnak és a hosszirányban beépített motoroknak köszönhetően kiegyensúlyozott tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, valamint igényes futómű-konstrukció, így kiemelkedő agilitás és magas színvonalú menetkényelem jellemzi az autót.
Két helyen ágyazott lengőkarhoz csatlakozó rugóstagokkal kialakított első és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztések. Modell-specifikus hangolással már szériakivitelben elektromechanikus szervokormánnyal és nagyteljesítményű fékekkel árulják. Minden modellváltozat már alapkivitelében a Dinamikus vonóerő-szabályzással (Dynamic Traction Control; DTC) és elektronikus differenciálzárral kiegészített Dinamikus menetstabilizáló rendszerrel rendelkezik.

Elődjéhez képest mintegy 20 százalékkal megnövelt a torziós merevségű karosszériaszerkezet. A vetélytársak körében legjobbak az aerodinamikai tulajdonságok. A tömegcsökkentést intelligens könnyűszerkezetes építés segítségével érték el.

Az Euro NCAP töréstesztek során ötcsillagos minősítést szerzett BMW 1-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett karosszériaszerkezet, pontosan meghatározott terhelési csatornákkal és nagyméretű gyűrődő zónákkal rendelkezik. Átfogó utasvédelmet biztosító felszereltség, többek között első és oldal-/fejlégzsákkal, valamint integrált borulásvédelmi rendszerrel, továbbfejlesztett a gyalogosvédelem aktív motorháztetővel és az autó elején meghatározott deformációs zónákkal.

A szériafelszereltségben, benne van az elektromos mozgatású és hatékony hangszigetelésű vászontető, BMW Professional rádió és iDrive kezelési rendszer vékony (flatscreen) Központi kijelzővel, valamint kabrió-üzemmódot is kínáló légkondicionáló berendezés. Extra felszerelésként SunReflective technológiával készült a bőrkárpitozás, amely hatékonyan mérsékli az ülésfelületek napsugárzás okozta felhevülését. Opcióként rendelhető a Professional navigációs rendszer legújabb generációja, Touch Controller funkcióval; az első BMW modell a navigációs adatoknak a járműbe telepített SIM-kártya segítségével zajló „over the air” frissítésének lehetőségével.

Vezetői segédrendszerek és a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak jelentősen bővült a kínálata: vakításmentes távfény-asszisztens (High Beam Assistant), Adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), Parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, Driving Assistant, Speed Limit Info az előzési tilalmak jelzésével, sebességszabályzó rendszer fékező funkcióval, okostelefonok és zenei lejátszók bővített csatlakoztathatósága, Real Time Traffic Information, Online-Entertainment, mobiltelefonos alkalmazásokkal internetes szolgáltatások – mint például a Facebook és a Twitter – igénybevételére kínált funkciók bővített választéka.



A BMW 2 cabrio induló ára három hengeres 218i bruttó 9.242.000,-Ft,
az M235i (hathengeres) 14.690.000,-Ft
a 220d 10.700.000,-Ft.

Kivitelben: Sport Line, Advantage és Luxury Line lehetséges, illetve az M Sport Modell.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER