Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Címkék: 2 Tourer | 3 hengeres | BMW | elsőkerék hajtás | motor

2014. február 16. vasárnap, 09:23

 

A BMW 2-es Active Tourer bemutatkozásával a BMW új piaci szegmens felé bővíti modellportfólióját. A prémium alsó-középkategória újdonsága igényesen ötvözi magas fokú kényelmét és funkcionalitását a BMW márka hagyományos erényeivel: dinamika, stílus és elegancia.

 

A Coupé változatot követve a BMW 2-es sorozat második tagjaként jelenik meg az Active Tourer. Hosszúsága mindössze 4.342, szélessége 1.800, míg magassága 1.555 milliméter. Kompakt külső méreteihez bőséges belső térkínálat társul, tökéletesen alkalmassá téve a nagyvárosi mobilitás egyre növekvő kihívásaira.




Dizájn és utastér
A prémium alsó-középkategóriában speciális formai koncepció szükséges a kiemelkedő sokoldalúsághoz és funkcionalitáshoz. A BMW tervezői ezért elsőkerék-hajtás mellett döntöttek a 2-es Active Tourer számára. A viszonylag hosszú, 2.670 milliméteres tengelytávval és a magasan ívelő tetővonallal közösen ez a konfiguráció maximális belteret tett lehetővé, tágas térérzettel szolgálva. A vezető és az első utas a limuzinénál jóval magasabb üléspozíciót élvezhet, amely a kényelmesebb be- és kiszállás mellett optimális körkörös kilátást is kínál. A rakodóhelyek sokasága és az első utasülés lehajtható támlájának opciója csupán két példa az utastér meggyőző rugalmasságára és ötletes kialakítására. Extra felszerelésként nagyméretű panorámatető árasztja el fénnyel az utasteret. Az alapvetően a dinamika jellemezte márkakarakter a BMW 2-es Active Tourer modelleknek is sajátja, olyan jellegzetes elemekben is megmutatkozva, mint például az enyhén előredőlő BMW-vesék, amelyeket kettős körfényszórók fognak közre. A karosszéria viszonylag rövid első túlnyúlása szokatlan az elsőkerék-hajtásúak körében, s legalább annyira klasszikus BMW stílusjegynek számít, mint a szintén rövid hátsó túlnyúlás, a hosszú tengelytáv, a hátsó oldalablakok „Hofmeister-Knick” motívuma vagy éppen az L-alakú hátsó lámpák. Az utastérben a rádió és a légkondicionáló berendezés kezelőelemei, valamint a légbefúvó nyílások a vezető felé fordulva alkotnak BMW-stílusjegyet.




Funkcionalitás
Sokoldalú csomagtartója, amelynek térfogata 468 literről egészen 1.510 literig bővíthető, és a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléstámla jól példázza a modell mindennapos praktikumát. Rugalmasságát hosszirányban állítható hátsó ülése bővíti tovább, amellyel a pillanatnyi igények szerint növelhető a lábtér vagy a csomagtartó. Különösen ötletes megoldás a megfordítható csomagtér-padlózat, amely multifunkciós tálcával kiegészített rakodórekeszt rejt. A hátsó üléstámla dőlésszöge a fokozott kényelem vagy éppen a megnövelt csomagtér szolgálatában állítható. A nagyméretű, széles és nagy szögben nyíló csomagtér-ajtónak köszönhetően aligha lehetne könnyebben elérhető a csomagtér. Az ajtó extrafelszerelésként gombnyomásra vagy a lábmozdulatokkal vezérelhető Smart Opener funkcióval aktiválható elektromos mozgatással is rendelhető.




Legújabb generációs, három- vagy négyhengeres motorok
Az új BMW 2-es Active Tourer három erőteljes, könnyű és üzemanyag-takarékos három- illetve négyhengeres erőforrás kínálatával érkezik a piacra, amelyek teljes egészében új fejlesztésű motorgenerációt alkotnak. Keresztben beépítve, s a BMW TwinPower Turbo technikával különösen kompakt konstrukciójúak, miközben az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelelnek.


Új háromhengeres benzinmotor
E legkorszerűbbnek számító konstrukció a BMW 218i Active Tourer (üzemanyag-fogyasztás: 4,2-6,1 l/100 km) modellben, hatfokozatú manuális sebességváltóval tartja BMW-modellbeli premierjét. Összlökettérfogata 1,5 liter, teljesítménye 100 kW/136 LE, s közvetlen gázadási reakcióival, pörgős karakterével és intenzív vonóerejével bizonyul különösen vonzónak. A háromhengeres motor konstrukciójából eredően nem ébreszt első- és másodrendű tömegerőket, míg a BMW erőforrásába épített kiegyenlítő tengely a teljes fordulatszám-tartományon lágy és kulturált járást eredményez.

A piaci bevezetéskor a paletta csúcsán a BMW 225i Active Tourer (üzemanyag-fogyasztás: 5,0-7,6 l/100 km) áll. E modell 170 kW/231 LE teljesítményével álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 235 kilométer/óra, négyhengeres erőforrása így igencsak megemeli a dinamikus menetteljesítmények mércéjét kategóriájában.

Keményen dolgozik a BMW 218d Active Tourer (üzemanyag-fogyasztás: 3,6-5,0 l/100 km) orrában négyhengeres dízel-aggregátja is. Két benzines testvérével ugyanazon új motorcsalád tagja, teljesítménye 110 kW/150 LE, míg maximális forgatónyomatéka 330 newtonméter. E kis erőmű szintén megerősíti a BMW dízelmotorjainak kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságokról szóló hírnevét, álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsítva fel 100 kilométer/órára a BMW 218d Active Tourer modellt, s 205 kilométer/óra* végsebességet kölcsönözve számára.
(A becsült üzemanyag-fogyasztási értékek az ECE tesztciklus szerint szerepelnek.)




A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
Mint a BMW minden modellje, a BMW 2-es Active Tourer is kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal és a vezetés a márkára jellemző élményével kelt mély benyomást. A teljes egészében új fejlesztésű, egy helyen ágyazott lengőkarra támaszkodó rugóstagból álló első, illetve multilink hátsó felfüggesztések a magas fokú agilitást és pontos iránytartást kiváló irányíthatósági tulajdonságokkal és színvonalas lengéskényelemmel ötvözik.
Az új BMW 2-es Active Tourer hajtott első kerekeinek konstrukciója átfogó finomhangoláson esett át, ennek köszönhetően optimális menetdinamikai tulajdonságokat és rendkívül precíz kormányzási visszajelzéseket biztosít. Az elektromechanikus szervokormány és a rendszer kialakítása, szinte minden hajtásból származó behatástól mentes működést biztosít számára.
A nagy- és különösen nagy szilárdságú, többfázisú acélfajták intelligens alkalmazása döntő mértékben hozzájárul a BMW 2-es Active Tourer kiemelkedő biztonságához, miközben a jármű saját tömegét is segít alacsonyan tartani.
Az autó menetdinamikai képességeiben betöltött alapvető szerepe mellett a könnyűszerkezetes építés csupán egy a BMW EfficientDynamics számos gazdaságosságnövelő technikája sorában. Ezek között említhetők például az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, a Fékenergia-visszanyerés, a Sebességváltást segítő kijelző, az igény szerinti szabályzású segédberendezések vagy éppen az integrált Air Curtain elemek. Utóbbiak az első lökhárító két függőleges légbeömlő nyílásán keresztül áramoltatják célzottan a levegőt az első kerekek körül.

M sportcsomag a 2-es Tourernek
A széria kárpitozás mellett két további felszereltségi összeállítás kínál lehetőséget kívül és belül az új BMW 2-es Active Tourer még egyénibb kialakítására. Míg a Sport Line csomag inkább a dinamikus stílust, a Luxury Line az exkluzivitást és az eleganciát helyezi a középpontba. A novembertől megjelenő M Sport csomag még szélesebb körű lehetőségeket kínál. Az M aerodinamikai csomag, az M sportfutómű és a 17 vagy 18 col permátmérőjű M könnyűfém keréktárcsák mellett itt M bőrbevonatú kormánykerék és különleges kárpitozású sportülések teszik még hangsúlyosabbá a BMW 2-es Active Tourer megjelenését.




A kínálatot késő ősztől az xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt változatok egészítik ki.
Széles körű connectivity-megoldások a biztonság és a kényelem szolgálatában
Jelentősen fokozható az új BMW 2-es Active Tourer eleve színvonalas biztonsága és kényelme a BMW ConnectedDrive koncepció keretében kínált fejlett vezetői segédrendszerek és infotainment-rendszerek sokaságával. Ilyen például a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assistant) vagy az araszoló funkcióval kiegészített kameraalapú sebességszabályzás, mindkettő mono-kamerával. E rendszerek célzott gyorsítással és fékezéssel (hosszirányú szabályzás) illetve kormányzással (oldalirányú szabályzás a Közlekedési torlódás asszisztenssel) tehermentesítik a vezetőt az olyan monoton feladatok alól, mint az autópályán kialakult torlódásban vagy a sűrű városi forgalomban való közlekedés.

A BMW ConnectedDrive Services & Apps okostelefon alkalmazásokat kínál, illetve olyan innovatív szolgáltatások igénybevételét teszi lehetővé, mint a Concierge Service vagy a Valós idejű közlekedési információk (Real Time Traffic Information). Ezek a legtöbb esetben a későbbiekben is aktiválhatók, s rugalmas időtartamra szólnak. Segítségükkel tulajdonosa bármikor jelentősen megnövelheti a BMW 2-es Active Tourer funkcionalitását.
A BMW 2-es Active Tourer elsőként kínál a prémium alsó-középkategóriában Szélvédő-kijelzőt (Head-Up Display), amely a fontos információkat a teljes színspektrumot felvonultatva közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg. A rendszer nem magára a szélvédőre, hanem a kormánykerék és a szélvédő között húzódó felületre vetíti őket. A vezető így minden kulcsfontosságú adatról anélkül is tájékozódhat, hogy tekintetét levenné az útról.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading
e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER

Már gyártják a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadását!
2017. augusztus 02., szerda
  A Sport Line Shadow, Luxury Line Purity és M Sport Shadow névre keresztelt felszereltségi opciók minden korábbinál izgalmasabb ruhába... Bővebben...
A luxus luxusa BMW 7, 40 éves évfordulós különkiadás
2017. augusztus 02., szerda
  Az „Edition 40 Jahre” típusnéven érkező limitált széria exkluzív karosszériajegyei és utastéri elemei a legendás luxuslimuzin... Bővebben...