Címkék: 2014 | BMW | X3

2014. február 08. szombat, 15:18

 

Az új BMW X3 kompakt külső méretei egy centiméterrel megnövelt hosszúságától eltekintve nagysikerű elődje dimenzióival egyeznek meg, azonban számos exkluzív részletmegoldással emelve ki még határozottabb karakterét.

Elején új tervezésű kettős körfényszórói tűnnek fel– az extrafelszerelésként rendelhető LED-technikájú ködfényszórókhoz hasonlóan – az új BMW X3 prémiumkarakterét hangsúlyozó teljes-LED kivitelben is rendelhetők. A BMW karakteres, ez esetben is markánsan kiformált kettős vese-motívuma, új szegélyével még hatásosabban jut kifejezésre. Elöl és hátul egyaránt újratervezték a lökhárítókat.

A LED-technikájú oldalsó irányjelzők a külső visszapillantó tükrök szintén új tervezésű házaiban kaptak helyet. Az egyéni kialakítási lehetőségek széles palettáját négy új külső színárnyalat és öt új könnyűfém keréktárcsa bővíti tovább.



Beltér
Utasterét nemes anyagok használata jellemzi, krómdíszítésekkel. A középkonzolon az extrafelszerelésként rendelhető automatikus légkondicionáló berendezés „Black Panel” kijelzővel és gyöngyház-króm elemekkel kiegészített nemesfa betétekkel fokozza tovább az igényes összhatást. A prémiumhangulatot a középkonzol elhúzható fedél mögé rejtett, új pohártartója és a már szériakivitelben bőrbevonatú kormánykerék is erősíti. Az ügyfelek négy új kárpitszín és ugyancsak négy új díszítőberakás közül válogathatnak. Az X3 csomagtere 550/1600 liter.

xLine és M-sportcsomag
Igényes anyag- és színkoncepciója szintén nagyban hozzájárul az új BMW X3 prémiumérzetéhez. Az X3 dinamikus és robusztus SAV-karakterét még jobban kiemelő xLine felszereltségi csomag további lehetőségek sokaságát nyitja meg az egyéni kialakítások előtt. Ez az összeállítás kívülről a lökhárítók fényes fémberakásairól, az oldalsó burkolatok és a légbeömlő nyílások díszléceinek matt alumínium felületéről, illetve az első és a hátsó alsó védőlemezről ismerhető fel. Az utastérben további szövet- és bőrkárpitokat és díszítőbetéteket kínál az xLine, de két exkluzív, 18 illetve 19 col peremátmérőjű keréktárcsa is szerepel a programjában.

Az új BMW X3 kiemelkedő menetdinamikai képességei az M-sportcsomaggal juttathatók még jobban kifejezésre. Az M aerodinamikai csomag és a magas fényű BMW Individual Shadow Line összeállítás egyaránt a még határozottabb és markánsabb megjelenést szolgálja. Mindezt hatféle külső szín és három, 18, 19 és akár 20 colos méretben is rendelkezésre álló, exkluzív könnyűfém keréktárcsa kínálata teszi teljessé. Az utasteret a BMW Individual antracitárnyalatú mennyezetkárpitja, valamint a különböző szövet-/bőr illetve bőrkárpitozású sportülések avatják még sportosabbá. A műszaki különlegességek között említhető többek között a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó, a sport-kormánymű, és a még magasabb menetdinamikai képességekre hangolt futómű.



Funkcionalitás
A BMW X3 modellek már alapkivitelben a központi kijelzővel és az iDrive kezelési rendszer szabályzógombjával kiegészített Professional rádióval készülnek. A biztonságot az Intelligens segélyhívás (Intelligent Emergency Call) funkciója fokozza tovább, amely igény szerint beépített telefonegységével gondoskodik gyors segítségről. Kívánságra innovatív megoldásokkal tehető még funkcionálisabbá az új BMW X3, ilyen például a Smart Opener funkció, amely a hátsó lökhárító alatt végzett rövid lábmozdulatra a csomagtér-ajtó automatikus felnyitásával egyszerűsíti a pakolást. A legkülönfélébb tárgyak, csomagok biztonságos és rendezett elhelyezését a megfordítható csomagtér-padlóból, kihajtható rekeszből, illetve különböző elválasztó elemekből és rögzítőhálókból álló összeállítás segíti. A beltér lehető legsokoldalúbb kihasználásának fontos eleme a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó ülés. A legmagasabb színvonalú zenei élményeket kínálja a Professional Harman Kardon hifi-berendezés, míg a kívánságra rendelhető állóhelyzeti fűtés még a leghidegebb téli időjárás közepette is mindenkor kellemes belső klímáról gondoskodik.
 
Hajtásrendszer
Dinamikus és gazdaságos motorjaival az új BMW X3 ismét mércéül szolgálhat a középkategória Sports Activity Vehicle (SAV) modelljei körében. Motorpalettáján már piaci bevezetésekor négy dízel- és három benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek egyaránt már alapkivitelben teljesítik az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait, miközben a vezetés a márkára oly jellemző élményét garantálják. A kínálat a 110 kW/150 LE és a 230 kW/ 313 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel. Ezen motorokban a BMW TwinPower Turbo technika dolgozik, kiemelkedő menetteljesítmények mentén szolgálva különösen alacsony üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékekkel.

Új fejlesztésű négyhengeres dízelmotorok
A tiszta alumínium konstrukciójú, kétliteres dízelmotorok legújabb generációja mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezéssel készül, s megnövelt, 2.000 bar befecskendezési nyomással dolgozik. A X3 xDrive20d teljesítménye így a korábbi 135 kW/184 LE szintről 140 kilowattra (190 LE), míg 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka 400 newtonméterre nőtt. Mindezek eredményeképpen e modell álló helyzetből 0,4 másodperccel rövidebb idő, mindössze 8,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Az új X3 xDrive20d eközben a nyolcfokozatú automata sebességváltóval 7,1 százalékkal igényel kevesebb üzemanyagot elődjénél, mialatt széndioxid-kibocsátása kilométerenként 141-138 grammra csökkent. A mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok negyedik generációjával a széndioxid-kibocsátás kívánságra kilométerenként további 7 grammal csökkenthető, ezzel is nagyban hozzájárulva az új BMW X3 különösen környezetkímélő és gazdaságos üzeméhez. E specifikációjában a BMW X3 xDrive20d – amelyben az új kétliteres turbódízel erőforrás világpremierjét tartja – 100 kilométerenként 5,0 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként mindössze 131 gramm széndioxid-kibocsátásával kategóriája legjobbjának számít. Ez az új 110 kW/150 LE teljesítményű BMW X3 sDrive18d változatra is érvényes, amely klasszikus hátsókerék-hajtásával, hatfokozatú manuális sebességváltójával és mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsaival a középkategóriájú SAV-modellek piaci szegmensének legalacsonyabb, 100 kilométerenként mindössze 4,7 literes üzemanyag-fogyasztását és szintén legkedvezőbb, kilométerenként csupán 124 gramm széndioxid-kibocsátását produkálja.



Csúcsdízel és fogyasztása
Az új BMW X3 nagyobb dízel modelljeiben továbbfejlesztett, háromliteres soros hathengeres erőforrás dolgozik. Az X3 xDrive30 d (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 6,6–6,5/5,7–5,6/6,1–5,9 l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 159–156 g/km) teljesítménye 190 kW/258 LE, s 560 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. A sorozat csúcsmodellje, a 230 kilowattos (313 LE), 630 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkáló X3 xDrive35d (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 6,7/5,5/6,0 l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 157 g/km) szintén takarékosabbá vált, s széndioxid-kibocsátását is tovább mérsékelték a tervezők.

Dinamikus és takarékos benzinmotorok
A BMW erőforrásaira oly jellemző pörgős karakter, optimális teljesítmény-karakterisztika, rendkívül kulturált járás és magas fokú gazdaságosság jellemzi az új BMW X3 benzinmotorjait is. E konstrukciók közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Direct Injection), valamint a kettős-VANOS vezérműtengely- illetve a Valvetronic szelepemelés-állítással a dinamikus menetteljesítmények mellett produkálják a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval már a 135 kW/184 LE teljesítményű BMW X3 sDrive20i (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 9,0–8,4*/6,1–5,7*/7,1–6,7* l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 166–156* g/km) is 8,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Az X3 xDrive28i orrában 180 kilowattot (245 LE) teljesít e kétliteres, négyhengeres aggregát, s 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt X3 xDrive28i 6,5 másodperc alatt teljesíti a 0 - 100 kilométer/órás sprintet, a 100 kilométerenként 7,4–7,3 literes kombinált üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként 172–169 gramm kombinált széndioxid-kibocsátás egyaránt a legjobb érték kategóriájában. A legmagasabb menetdinamikai igényeket is kielégíti a BMW X3 xDrive35i (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 10,7/6,9/8,3 l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 193 g/km), amelynek háromliteres, soros hathengeres motorja 225 kW/306 LE teljesítményt produkál, 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.200 és 5.000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A BMW X3 xDrive35i álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 11 grammal alakul alacsonyabban elődjénél.

Igény szerint hátsó- vagy összkerékhajtás
A 135 kilowattos (184 LE) 20i motorral szerelt, új BMW X3 vásárlói az xDrive intelligens összkerékhajtás (üzemanyag-fogyasztás városban/városon kívül/kombinált: 9,4*/6,3*/7,4* l/100 km; széndioxid-kibocsátás, kombinált: 173* g/km) és a klasszikus sDrive hátsókerék-hajtás közül választhatnak. A 18d erőforrás kizárólag sDrive hajtásrendszerrel szerepel a kínálatban, míg a további modellek alapkivitelben összkerékhajtással készülnek. Az xDrive intelligens összkerékhajtás optimális vonóerő-átadási tulajdonságokat, a pillanatnyi menetkörülményeknek megfelelően változó forgatónyomaték-elosztást, valamint még magasabb színvonalú menetdinamikai képességeket és biztonságot kínál. Az összkerékhajtású modellekben a központi kijelző új xDrive állapotkijelzője tájékoztat háromdimenziós hatású grafikákkal a jármű pillanatnyi kereszt- illetve hosszirányú dőlésszögéről. A navigációs rendszerrel szerelt modellekben mindezt a kombinált műszeregység iránytű-funkciója egészíti ki.
* Opcionális,17 col peremátmérőjű „Streamline” könnyűfém keréktárcsákra szerelt, mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsokkal mért értékek



Hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó
Motorváltozattól függően az új BMW X3 sorozat tagjai sportosan pontos működésű hatfokozatú manuális vagy a nagy teljesítmény átvitelére méretezett, opcióként a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is vezérelhető nyolcfokozatú automata sebességváltóval készülnek. Kívánságra a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó is rendelkezésre áll, amely már alapkivitelében kormánykerék-kapcsolóbillentyűkkel egészül ki.

BMW EfficientDynamics/BMW ConnectedDrive
Az új BMW X3 vezetésének élvezetes élményéhez mérsékelt károsanyag-kibocsátás és magas fokú gazdaságosság párosul, ami jelentős részben a BMW EfficientDynamics műszaki megoldásainak köszönhető. Alacsony üzemanyag-fogyasztású motorok, intelligens könnyűszerkezetes építés, és optimális aerodinamika biztosítja a legújabb generációs Automatikus motorleállítás és -indítás és a Fékenergia-visszanyerés rendszereivel, valamint a Sebességváltást segítő kijelzővel és az igény szerinti szabályzású segédberendezésekkel közösen a lehető legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket az új BMW X3 számára.

A vitorlázó és ECO PRO üzemmód mérsékli a fogyasztást
A magas fokú gazdaságossághoz az „élménykapcsoló” (Driving Experience Control) segítségével választható ECO PRO módusz és a nyolcfokozatú automata sebességváltó úgynevezett „vitorlázó” üzemmódja is nagyban hozzájárul. Utóbbi az 50 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományon önműködően leválasztja a motorról a hajtásláncot, amint a vezető elveszi a gázt. A negyedik generációs mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok önmagukban 7 grammal csökkentik a széndioxid-kibocsátást, s a 17 col peremátmérőjű „Streamline” könnyűfém keréktárcsákra szerelve a BMW X3 sDrive18d, xDrive20d, sDrive20i és xDrive20i modellekhez rendelhetők.

Biztonság, kényelem és infotainment
A BMW ConnectedDrive a BMW X3 kínálatában szereplő legjelentősebb újdonságai között a Professional navigációs rendszer legújabb, még fejlettebb változata, amely ECO PRO útvonalvezetési funkcióval, valamint az iDrive kezelési rendszer integrált érintőfelülettel (Touchpad) készült vezérlőgombjával egészül ki. A szöveges információk – például úti célok – így a betűket egyszerűen ujjal az érintőfelületre írva táplálhatók a rendszerbe. További különlegesség a teljes színspektrumot felvonultató Szélvédő-kijelző (Head-Up Display), amely minden fontos adatot és az egyes vezetői segédrendszerek információit közvetlenül a vezető látóterébe kivetítve jeleníti meg. Hatékonyan fokozza a biztonságot az extrafelszerelésként rendelhető, vakításmentes Távfény-asszisztens illetve a többek között sávelhagyásra figyelmeztető funkciót és preventív gyalogosvédelmet kínáló Driving Assistant Plus, valamint az araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített Aktív sebességszabályzás (Active Cruise Control). Nagyban növeli a kényelmet a Parkoló-asszisztens, amely önműködően kormányozza be az autót az úttal párhuzamos parkolóhelyekre. A BMW Apps segítségével a központi kijelzőn megjelenítve okostelefon-alkalmazások sokasága érhető el az autóban.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER