Címkék: 2014 | BMW | fejlesztés | kiállítás | Las Vegas

2014. január 07. kedd, 01:00

 

A 2014-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon, az egyik legnépszerűbb tengerentúli vásáron, amely évről-évre a digitalizált világ újításait helyezi reflektorfénybe a világ minden pontjáról, a BMW ízelítőt ad a jövő autóipari innovációiból, egyúttal bemutatja a szériagyártásban kínált járművekhez fejlesztett legújabb alkalmazásokat.

Automatizált járművezetés
A BMW Group kifejlesztett egy újfajta, nagymértékben automatizált járművezetésre képes prototípust, amely fejlett vezérlési technológiájának köszönhetően garantálja az elérhető maximális biztonságot. A prototípus egy lezárt pályán bizonyítani is fogja a járművezérlési rendszerek új generációjának hatékonyságát. Ezekkel a rendszerekkel a prototípus képes aktív, önálló irányváltási beavatkozásokra, miközben elektronikusan vezérli a kormányművet, összhangban a fékekkel és a gázpedállal. Ez az innovatív fejlesztés egy fontos, mérföldkőnek számító lépés a jelenlegi rendszerekhez képest, amely azonnal reagál, és gondosan kiszámított fékezési behatásokkal korrigálja az esetleges alul- és túlkormányzásokat.


A BMW i3 és a Samsung Galaxy Gear kapcsolat
Az okostelefonok gyors elterjedésével az internet, a digitális szolgáltatások egyre bővülő köre és az ehhez kapcsolódó alkalmazások a mindennapi élet meghatározó elemeivé váltak. Az olyan okos karórák pedig, mint a Samsung Galaxy Gear, egy újabb szintre emelik ezt az ember és technológia közti különleges kapcsolatot. Ezeket az eszközöket a felhasználók éppúgy viselik, mint egy hagyományos karórát, a csuklóra erősített kijelzőn pedig mutatják az összekapcsolt okostelefon információit. Las Vegas-i világpremierjével a BMW a világ első olyan autógyártójává válik, aki egy kutatási célokat szolgáló alkalmazás részeként járműfunkciókat jelenít meg egy okos karórán. A BMW i Remote App funkcióval ellátott Samsung Galaxy Gear hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint a BMW i Remote App, amely lehetővé teszi a BMW i3 vezetője számára, hogy állandó kapcsolatban legyen a járművel, miközben hatékony segítséget nyújt az autón kívül is. A BMW i Remote App funkcióval ellátott Samsung Galaxy Gear naprakészen mutatja a világ első, prémium kategóriájú elektromos kisautójának hatótávolságát és akkumulátorának aktuális töltöttségi szintjét, valamint az előre beprogramozott indulási időpontokat. A kutatási célokat szolgáló alkalmazás mindezeken felül megjeleníti az ablakok, az ajtók és a napfénytető állapotát, egyúttal lehetővé teszi, hogy a BMW i3 vezetője az okos karórán keresztül úti célokat küldjön a jármű navigációs rendszerének, illetve hogy a távolból bekapcsolja a fedélzeti klímát és előre beállítsa az utastér hőmérsékletét, mire kezdetét veszi a közös utazás – mindezt akár szóbeli utasításokkal, a Samsung beszédfelismerő applikációján, az S Voice programon keresztül.




Kamera-alapú vezetést támogató rendszerek
Napjainkban a vizuális érzékelés területén a kamerás és videós technológia szolgál a vezetést támogató modern rendszerek legtöbbjének alapjául. Egyes szériagyártásban kínált járművek például már kamerával felszerelve is elérhetőek (amiket a szélvédő tetejének belső felére, a középső visszapillantó házába helyeznek), többek között a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a közlekedési táblákat felismerő rendszer is ennek a képével dolgozik. De az ütközésre figyelmeztető rendszer, az automata fékezési funkcióval társított gyalogosfelismerő rendszer, a torlódásra és közlekedési dugóra figyelmeztető rendszer, valamint a Stop & Go funkcióval kiegészített, kamera-alapú sebességtartó automatika is kizárólag a digitális vizuális érzékelés információi alapján működik. Ezek a rendszerek mind nélkülözik a költséges radar-alapú technológiát, miközben hasonló funkciókat kínálnak. Éppen ezért ezek a biztonsági rendszerek azokban a járműkategóriákban is elterjedhetnek, amelyekben eddig hagyományosan alacsony volt az ilyen kifinomult rendszerek iránti kereslet.
A modern, kamera-alapú rendszerek elsöprő győzelmet aratnak a radar-technológián alapuló alkalmazások fölött azzal, hogy az álló akadályokat is felismerik. A kamera széles látószöge ráadásul lehetővé teszi a vezető látómezejének határán mozgó tárgyak megbízható érzékelését is.




Új parkolóasszisztens

Az új, hosszanti és oldalirányú segítséggel kiegészített parkolóasszisztens jelentősen nagyobb kényelmet és biztonságot kínál az ügyfeleknek. A jelenleg piacon lévő rendszerekkel ellentétben nem csupán megkeresi az ultrahangos érzékelőkkel az úttal párhuzamos parkolóhelyeket, de az elektromosan vezérelt kormányművel be is kormányozza (oldalirányú segítség), majd önállóan kapcsolgatva az automata sebességváltó egyes fokozata és a hátramenet között, magától be is parkolja az autót a kiszemelt parkolóhelyre, miközben a fékrendszert is automatikusan kezeli (hosszanti segítség). A rendszer tökéletes összhangban kezeli a kormányművet, a váltót, a gázpedált és a fékrendszert. A jármű vezetőjének mindössze annyit kell tennie, hogy lenyomva tartja az új parkolóasszisztenst aktiváló gombot, és figyeli, amint autója magától beparkol helyette.
Az új, hosszanti és oldalirányú segítséggel kiegészített parkolóasszisztens, valamint a torlódásra és közlekedési dugóra figyelmeztető rendszer úttörő funkciói jelentős továbblépést jelentenek a jelenleg piacon lévő rendszerekhez képest, tekintve, hogy jelentősebb mértékben könnyítik a vezető munkáját. Mindegyik rendszer, amely a részben vagy a nagymértékben automatizált járművekben dolgozik, a BMW ActiveAssist égisze alá tartozik, megteremtve ezzel a technológia vadonatúj ágazatát a BMW ConnectedDrive védjegyén belül.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER