2013. július 26. péntek, 09:25

 

Közép-európai idő szerint július 29-én, hétfőn, 14.30-kor, a világ három pontján egyszerre tartják a BMW i3 világpremierjét. Az igazgatótanács tagjai New York-ban, Londonban és Pekingben leplezik le a BMW csoport első teljesen elektromos hajtású, sorozatgyártású autóját. A látványos premierre, amit a világhálón élőben közvetítenek, napra pontosan két évvel azután kerül sor, hogy a BMW i3 koncepcióváltozatát bemutatták Frankfurtban.

bmw-i3

Az i3 a BMW i almárka első sorozatgyártású modellje, egyben a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija, amelyet már a kezdetektől e hajtásrendszer jegyében alkottak meg.

Ennek eredményeképpen olyan autó született, amely károsanyag-kibocsátás nélkül kínálja a vezetés BMW-s élményét. A BMW i3 szénszál-erősítésű műanyag utascellájával, egyedi formatervezésével, úttörő technikai megoldásaival és az egyéni közlekedést holisztikusan megközelítő szolgáltatási csomagjával forrradalmat jelent az autóiparban és a nagyvárosi közlekedésben.

A három kontinensen egyszerre tartott premieren a BMW igazgatótanácsi tagjai mutatják be a BMW i3 elektromos kisautót, egyúttal részleteket fednek fel a fejlesztés fázisairól és a műszaki megoldásokról.  A leleplezést élőben közvetítik a világhálón, az alábbi menetrend szerint:
14.15-16.00: Dr. Norbert Reithofer beszéde és a BMW i3 leleplezése
16.35-17.25: A világpremier legjobb képei

A világpremier élőben az alábbi YouTube linken is követhető lesz: http://www.youtube.com/watch?v=h746QIGIMOc



A BMW i3 átfogó koncepció eredménye, amely ideális összhangba állítja a jármű tömegét, menetteljesítményeit és hatótávját. A szénszál-erősítésű műanyag alkalmazása az utascellában tökéletes mértékben kiegyenlíti a lítiumion-akkumulátor többlettömegét. Az energiatároló mély és középre eső elrendezése 50:50 arányú első és hátsó tengely közötti harmonikus tömegeloszlással fokozza hatékonyan az autó agilitását. A hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett elektromos motor a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadás mellett biztosít e hajtásrendszerhez képest egyedülálló teljesítményt.

Az elektromos motor közvetlenül rendelkezésre álló vonóereje és a futómű feszes karakterű hangolása, a precíz kormányzás és a feltűnően szűk, mindössze 9,86 méter átmérőjű fordulókör az elektromos közlekedés a BMW modelljeire jellemző megfogalmazását adják. Az elektromos motor teljesítménye 125 kW/170 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 250 newtonméter. A kifejezetten a BMW i3 számára kifejlesztett és gyártott elektromos hibrid szinkronmotor egészen a magas fordulatszám-tartományokig lineárisan növekvő vonóerőt produkál. A BMW i3 így álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg 60 kilométer/óráig csupán 3,7 másodperc is elegendő. A 130-160 kilométeres hatótáv pedig a mindennapos közlekedés során bőven elegendő a fő vásárlói célcsoportok napi közlekedési igényeinek kielégítésére.

A BMW i3 a nagyközönségnek a Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatkozik be, 2013. szeptember 12-22. között.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER