2010. október 15. péntek, 21:04
Audi TT RS Coupé és TT RS Roadster már S tronic sebességváltóval is
Hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós váltómű
Magas hatásfok a kedvező üzemanyag-fogyasztás szolgálatában
Az Audi TT RS a TT-család csúcsmodelljeként már az Audi hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltójával is rendelhető. A quattro GmbH fejlesztésében készült, puritán sportgép ezzel villámgyors kapcsolásokkal és kategóriájában iránymutató gazdaságossággal csábítja vásárlóit. A TT RS Coupé ugyanis 100 kilométerenként átlagosan 8,5 liter üzemanyaggal is beéri, kilométerenként 197 gramm széndioxid kibocsátása mellett.
Az Audi a hatfokozatú manuális váltómű mellett így már a dinamika, a kényelem és a gazdaságosság tökéletes ötvözetét nyújtó, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltójával is kínálja a TT RS modellt. A kapcsolási folyamatok – tulajdonképpen csupán a két tengelykapcsoló váltásaként – mindössze századmásodpercek alatt, lágyan és kényelmesen zajlanak, az erőfolyam érzékelhető megszakítása nélkül.
A korszerű váltóművet a hatékony és gazdaságos működés szellemében alakították ki tervezői.
A hetedik fokozat a motor fordulatszámát mérséklő, hosszú áttételével (overdrive) járul hozzá az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez. A vezető két teljesen automatikus, illetve egy manuális üzemmód közül választhat, utóbbiban az S tronic a váltókarral vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelhető. A rajtautomatika (Launch Control) álló helyzetből a lehető legintenzívebb gyorsításról gondoskodik, a turbófeltöltő kínálta lehetőségek kihasználásával, s csupán minimális kipörgés mellett. A TT RS gyorsulása így az S tronic sebességváltóval még a manuális váltóművel szerelt változatokét is felülmúlja, a Coupé álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra. A csúcssebességet az elektronika szabályozza le 250 kilométer/óránál, ám e korlátozás kívánságra feloldható.
Az Audi TT RS egyedülálló 2,5-literes, 5-hengeres TFSI-motorját 2010 júniusában a „Nemzetközi Év Motorja” díjjal („International Engine of the Year Award“) tüntették ki. A turbófeltöltés és az FSI közvetlen benzinbefecskendezés Audira jellemző kombinációjával e high-tech aggregát az 5.400 és 6.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 250 kW (340 LE) teljesítménnyel, míg 1.600 és 5.300 fordulat között 450 newtonméter maximális forgatónyomatékkal áll a pilóta rendelkezésére. Az öthengeres erőforrás a quattro állandó összkerékhajtással és a sportfutóművel együtt extrém menetteljesítményeket produkál.
Az S tronic sebességváltóval készült TT RS változatok
Magyarországon október végétől rendelhetők, a
Coupé várhatóan 20.125.000 Ft, míg a
Roadster 20.739.000 Ft alapáron vásárolható meg.
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások