2013. március 27. szerda, 16:07

 

Az A3 limuzinnal az Audi a legnagyobb globális piaci szegmensben, a kompakt limuzin osztályban jelenik meg tavasszal. A dinamikus négyajtós az A3 modellsorozat valamennyi erősségét egyesíti a könnyűépítésnek köszönhető alacsony tömegtől, az erős és nagy hatékonyságú hajtásrendszeren át a high-end infotainment-berendezésekig és vezetést-támogató rendszerekig. A modellsorozat csúcsa az S3 limuzin 221 kW (300 LE) teljesítménnyel.

audi-a3-limuzin

Külső dizájn
Az A3 limuzin 1,8 méter széles, 11 milliméterrel szélesebb, mint az A3 Sportback. Magassága 1,42 méter. A motorháztető kontúrja, a lökhárítók és a Singleframe rácsok esetében is sajátos karaktert képvisel a négyajtós modell. A hátsó spoiler a csomagtérfedélbe integrált. A piaci bevezetéstől kezdve az Audi a modellt teljes LED fényszóróval is kínálja, amely a LED- technika fejlesztésének újabb szintjét és a markáns megjelenését képviseli.

Karosszéria
Az 1.4 TFSI erőforrással a limuzin önsúlya már csak 1 250 kilogramm. Az alacsony tömeg és a szilárdság érdekében az Audi a vezetőcellában számos, formára edzett acélból készült alkatrészeket használ, míg a motorháztetőt alumíniumból készíti el. Így a karosszéria nagy szilárdságot, ütközésbiztonságot és akusztikus kényelmet biztosít.

Az enteriőr és az erőforrások esetében sem változik a helyzet, ezek fejlesztése során is szigorúan mérvadó volt a könnyűépítés koncepciója. Ezáltal a négyhengeres motor szinte alig nyom többet 100 kilogrammnál.

audi-a3-limousin


Motorok
A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint három négyhengeres motorral kínálják. Az újjáfejlesztett erőforrások ötvözik az Audi hatékony technológiáit – a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert.

A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig. Átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg.

A teljesítmény 1.4 TFSI erőforrás esetében 103 kW-ra (140 LE) és 250 Nm-re módosul. A COD hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand) alacsony terhelés esetében leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan csak 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátás értéke 109 g/km. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km.

Az 1.8 TFSI 132 kW-el (180 LE) és 250 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedik. High-end technológiák sokaságát kínálja fel, ezek közé tartozik a duális befecskendezés is. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h- ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetői élményt nyújt. Átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátási étéke 129 g/km.

Az erőforrástól függően a manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket. A D fokozati tartomány maximális hatékonyságra van programozva, a sportos S tartományban a fordulatszám magasabb. A vezető dinamikus Audi drive select rendszer segítségével az S tronic efficiency-módban olyan üresjáratot kínál, mely minimalizálja a fogyasztást.

Futómű
A szegmensének első helyét az Audi A3 limuzin futóművének köszönhetően érte el. Ennek alapjait a finomított tengelysúlyelosztás (a motorizálástól függően, 60% elől, 40% hátsó viszonyban) képezi. Az összes motor 12 fokkal döntött, az első felfüggesztés lényegesen előrébb került.
Az első felfüggesztés esetében McPherson -konstrukcióról van szó, amelynek komponensei alumíniumból készültek. Az elektromechanikus szervokormány hatékonyan, különböző támogató rendszerekkel dolgozik együtt. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, és lengőkarjaik nagy szilárdságú acélból készülnek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott beépítésben kaptak helyet.

Az Audi A3 Limuzin 16-18 colos kerekeken gurul; a quattro GmbH akár 19 colos átmérőjű kerekeket is szállít.

Belső tér
Az Audi A3 limuzin enteriőrjénél is figyeltek a legapróbb részletekre. A vezetőinformációs rendszer (FIS) opcionálisan választható színes kijelzője a grafikákat 3D-ben mutatja. AZ MMI multimédiás rendszer kezelőpanelje a kardánalagútra épített konzolon kap helyet.
Az automata váltó a kormányról is vezérelhető. Az elektromechanikus kézifék a középkonzolról aktiválható. Rendelhető alul egyenesített multifunkciós kormánykerék és sportülés is.
Az Audi A3 limuzin csomagtere 425 liter, amely a hátsó ülések előre hajtásával tovább bővíthető.

audi-a3-limuzin-muszerfal


audi-a3-limousin-ulesek


Infotainment és Audi connect
Az A3 limuzin is az új moduláris infotainment készletet (MIB) használja, amelynek az élén az MMI Navigation Plus áll, DVD meghajtóval és egészszavas hangvezérléssel. A nagyfelbontású 7 colos monitor a térképet részletes 3D grafikákkal mutatja. Bluetooth kapcsolattal mobiltelefonok és mobil zenelejátszók is csatlakoztathatók az MMI Navigation Plus-hoz.

Választható Bang & Olufsen hangrendszer, 705 W-os, 5.1-es erősítővel, 14 hangszóróval, az első ajtókban a mélynyomóknál LED-ekkel megvilágított hangszórókerettel.

Az Audi connect minden olyan technológiát egyesít, amely a vezetőt az autóval, az internettel, az infrastruktúrával és más járművekkel összeköti. Az Audi ezt a rendszert még vonzóbbá tette – az internet kapcsolat, ahol csak lehetséges az extragyors standard LTE rendszeren keresztül fut. Az LTE- telefonmodul az eddigi UMTS- modult helyettesíti, ahol az autóban mintegy 100 MBit/s letöltési sebesség érhető el.

Az Audi connect által az autó utasa az integrált WLAN- Hotspot-on keresztül internetezhet és e-mailezhet. Az Audi internet szolgáltatásai személyre szabhatók, a kínálatában a Google Earth képes navigációja, Google Street View, Audi online közlekedési információk és az Audi music stream alkalmazás, hírek és információk szerepelnek. Az online kommunikációs szolgáltatások, mint a facebook és a twitter az infotainmentbe integráltak.

Az Audi connect új szolgáltatása az A3 limuzinban debütál: ezek a parkolási információk, amelyek megmutatják a parkolóhelyeket, parkolóházakat és mélygarázsokat a kiválasztott cél közelében. Ahol lehetséges, ott a szolgáltatás megnevezi a szabad helyek számát és a parkolási díjakat is.

Felszereltség
Az Audi A3 limuzin gazdag szériafelszereltséggel rendelkezik. Így többek között található benne térd-légzsák is. A színes vezetőinformációs rendszer az Ambition és az Ambiente felszereltség esetében tartalmaz egy hatékonysági programot a sebességváltáshoz és figyelmeztet a szünet tartására is.

Az opcionális vezetési rendszerek is a felső kategóriába tartoznak: az adaptive cruise control (ACC) 150 km/h sebességig megtartja a kívánt távolságot az limuzin előtt haladó járműhöz képest, az Assistenz Paket-tel ez 200 km/h sebességig érvényes. Összehangolva az S tronic-kal az ACC ehhez még egy STOP & GO funkciót is tartalmaz alacsonyabb sebességekhez.

Rendelhető panoráma üvegtető és Xenon Adaptive Light, ami a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a  közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt.

audi-a3-limuzin-gyor


A piac
Az A3 limuzinnal az Audi belép a világszerte legerősebb piaci szegmensbe, a kompakt limuzin osztályba.
Magyarországon az új kompakt limuzin június elejétől rendelhető, szeptemberben érkezik a márkakereskedőkhöz.


Audi S3 limuzin
Pár hónappal az új limuzin-sorozat megjelenése után jön a csúcsmodell, az S3 limuzin. A 2.0 TFSI erőforrása 221 kW (300 LE) teljesítményt nyújt, fordulatszáma 380 Nm. A négyhengeres motor a legmodernebb technológiákat egyesíti, így többek között a duális befecskendezést és az Audi valvelift system-et.

Az Audi S3 Limousine S tronic váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, manuális váltóval ez 5,3 másodpercet vesz igénybe. 250 km/h-nál a sebesség már elektronikusan szabályozott. A négyhengeres turbómotor átlagosan 6,9-7,0 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, amely 159-162 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER