2012. november 21. szerda, 12:57

 

Az Audi az új A3 sorozata Sportback tagját is versenybe küldi. Az könnyűszerkezetes technológiának köszönhetően csekély saját tömegű a tágas csomagtér jellemezte ötajtós modell, ehhez erőteljes és gazdaságos motorok palettája társul.

Az infotainment és a vezetői segédrendszerek terén az új A3 Sportback olyan megoldásokat kínál, amelyek egyértelműen mércéül szolgálnak az alsó-középkategória népes szegmensében. Formai nyelvezete teljes egészében a leglényegesebbre összpontosít, miközben minden egyes részletmegoldását atletikus és egyéni stílus jellemzi.

audi-a3-sportback

Az új A3 Sportback az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiája eredményeképpen motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is kevesebbet nyomhat elődjénél, például az 1.4 TFSI motorral szerelve saját tömege mindössze 1.205 kilogramm. Az új Audi A3 Sportback utascellájának tömegét formakeményített high-tech acélok alkalmazásával csökkentették 37 kilogrammal a tervezők, de a saját tömeg mérséklésében a futómű és az utastér számos eleme is közreműködik. Az Audi a könnyűszerkezetes építés úttörőjeként sikerrel fordította meg az úgynevezett tömegspirál kedvezőtlen folyamatát, s egyúttal a legkedvezőbb értéket érte el vetélytársai körében.

Az új Audi A3 Sportback megjelenését megnyújtott vonalvezetés jellemzi. Míg hosszúsága (4.310 milliméter), szélessége (1.780 milliméter) és magassága (1.425 milliméter) alig haladja meg elődjéét, tengelytávja jelenősen, 58 milliméterrel 2.636 milliméterre nőtt.

Orrkialakítása kifejezetten alacsony, tetőíve pedig egyfajta kupolaként ível a diszkrét tetőlégterelőn át, egészen a faráig. A három oldalablakkal kiformált karosszéria vonalvezetése feszes és koncentrált, a legapróbb részletekig precíz kidolgozással és kifejező karakterrel. Nagyméretű kerékjáratai szintén az új Audi A3 Sportback sportos karakterét hangsúlyozzák.

A frontrész meghatározó eleme a levágott felső sarkokkal kiformált, markáns „singleframe” hűtőrács, amely ez esetben „Kőszürke” árnyalatú. Vízszintes lamellái és az Audi-karikák plasztikusan, határozott térhatást keltve emelkednek ki belőle. Karcsú fényszórói valóságos műremekként kölcsönöznek határozott „tekintetet” az új Audi A3 Sportback számára, s egy későbbi időponttól a teljes LED-kivitel is megjelenik a palettán.

Az új A3 Sportback utasterét könnyed és letisztult stílus jellemzi, amelyben külseje alapvetően könnyed és dinamikus karaktere lel szerves folytatásra. A lendületes műszerfal alacsonyan húzódik, s az enyhén a vezető felé forduló középkonzollal együtt egyfajta lebegő benyomást kelt.

A sajátos stílust nagyméretű, kör alakú, s leginkább a sugárhajtóművek formáját idéző légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kifejezetten elegáns kezelőelemei, valamint a plasztikus díszítőberakások erősítik tovább. E jól érzékelhető precizitással és pontos kidolgozással az új Audi A3 Sportback egyértelműen a felsőkategória minőségi színvonalát képviseli. Az ülések és a kormánykerekek egyaránt teljes egészében új fejlesztésűek, a kezelés pedig – mint az Audi minden modelljében – letisztult és magától értetődő. A kompakt ötajtós újdonság tágas csomagtere 380-tól egészen 1.220 literig bővíthető.

Audi connect
„Audi connect” koncepciója keretében a négykarikás márka olyan testre szabott online-szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek, amelyek a vezető és a külső környezet között fejlett hálózati kapcsolatot teremtve, villámgyorsan és könnyen érthető formában szolgálnak fontos információkkal. Az internetkapcsolatot az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer kiegészítéseként biztosítja az „Audi connect”, az integrált WLAN-hotspot segítségével pedig az utasok akár nyolc külső eszközzel is szörfözhetnek a világhálón, illetve bonyolíthatják elektronikus levelezésüket.

E komplex rendszer testre szabott internetes szolgáltatásokat hoz el az autóba, a Google Earth és a Google Maps Street View képeitől az „Audi Verkehrsinformationen online” közlekedési hírein át egészen a Facebook és Twitter oldalakig. Újabban az „Audi connect” már repülőtéri és vasúti járatinformációval is szolgál, „City Events” szolgáltatása pedig az aktuális rendezvényekről és eseményekről informálja a felhasználót. Első ízben kínál lehetőséget az „Audi connect” az e-mailek felolvastatására, illetve rövid szöveges üzenetek (SMS) hangvezérlésű diktálására.

Az Audi mindezeken túl fejlett vezetői segédrendszerek egész sorával szolgálja a kényelmes és biztonságos autózást. A kínálat itt a radaralapú „adaptive cruise control”, az „Audi side assist” illetve az „Audi active lane assist” rendszereit éppúgy magában foglalja, mint az „Audi pre sense basic” biztonsági berendezést. A pihenőajánlás funkciót is tartalmazó vezetőinformációs rendszer az „Ambition” és az „Ambiente” felszereltségi szintek esetében a szériafelszereltséget bővíti.

Az új Audi A3 Sportback két TDI- és két TFSI motor választékával érkezik a piacra, amelyek az 1,4 és 2,0 liter közötti összlökettérfogat-kategóriában 77 kW (105 LE) - 132 kW (180 LE) közötti teljesítménnyel szolgálnak. A márka gazdaságosságnövelő műszaki megoldásai modulrendszerű programjának számos technikája is hozzájárul ahhoz, hogy üzemanyag-fogyasztásuk átlagosan kilenc százalékkal alakul alacsonyabban elődeikénél. Mindezeken túl további dízel és benzines erőforrások is előkészületben állnak, az Audi e-gas hajtóanyagára adaptált, illetve TCNG-üzemű változatokkal kiegészülve.

Az új Audi A3 Sportback erőátviteli rendszerei tekintetében is egyértelművé teszi műszaki vezető pozícióját. Az 1.8 TFSI erőforrás a piaci bevezetésre már alapkivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik, amely az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszerrel együttműködésben - az üzemanyag-fogyasztást jelentősen mérséklő - szabadonfutó funkciót is kínál. Az 1.4 TFSI és a 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, s rövidesen a quattro állandó összkerékhajtás is rendelhető lesz.

Az új A3 Sportback viszonylag hosszú tengelytávja (2.636 milliméter) és igényes futómű-technikája a vezetés sportos élményét színvonalas kényelemmel és magas fokú stabilitással ötvözi, közvetlen áttételezésű és érzékeny visszajelzésekkel szolgáló szervokormánya elektromechanikus rásegítésű. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESC) a szintén elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja, így a gyors kanyaríveken még lágyabb és biztonságosabb irányíthatósággal ruházza fel az új Audi A3 Sportback modelleket.

Az extrafelszerelésként kínált „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer (az „Ambition” felszereltségi szinten széria) segítségével a vezető az autó olyan fontos paramétereit változtathatja egyéni ízlése szerint, mint a motorszabályozás, a szervokormány, illetve az S tronic váltómű karakterisztikája. Amennyiben a felszereltség tartalmazza, e körhöz az „Audi magnetic ride” lengéscsillapító-szabályozás, az „adaptive cruise control“ sebességszabályozás, az „adaptive light“ világítási rendszer és a légkondicionáló berendezés is csatlakozhat. A keréktárcsák 16 - 18 col peremátmérővel szerepelnek a palettán, s kívánságra kétféle sportfutómű is rendelkezésre áll.

Az új Audi A3 Sportback előreláthatólag 2013. februárra érkezik a márkakereskedőkhöz, 1.4 TFSI 122 LE alapára várhatóan 6 090 000 Ft míg a későbbiekre tervezett 1.2 TFSI 105 LE esetében 5 840 000 Ftalakul. Az Audi az „Attraction”, „Ambition” és „Ambiente” felszereltséggel kínálja új Audi A3 Sportback sorozatát, de az ügyfelek – egészen az „adaptive light” világítási rendszerig, vagy éppen a nagyméretű panoráma-üvegtetőig – opció közül válogathatnak.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER