Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2010. december 01. szerda, 22:24

 

A „Business Class” sikermodellje új generációjával jelentkezik az Audi: 2011 elején érkezik a piacra az új Audi A6.

 

 

uj audi a6

A felső-középkategóriájú limuzin a technika szinte minden területén szolgál innovatív fejlesztéssel, legyen szó akár könnyű karosszériájáról, sportos futóművéről, vagy éppen vezetői segédberendezéseiről és multimédiás rendszereiről. Motorpalettája és erőátviteli rendszereinek kínálata egyaránt igen széles és átfogó. Igazi műszaki különlegesség a későbbiekben bemutatkozó A6 hybrid, amely a V6-os motorok erejét a négyhengeresek üzemanyag-fogyasztásával kombinálja.

Az új Audi A6 karosszériája nagy arányban tartalmaz alumíniumot és különböző high-tech acélfajtákat. A szerkezet kifejezetten könnyű, szilárd és biztonságos. A különösen alacsony belső zajszintről a legkorszerűbb konstrukciós módszerek és anyagfajták gondoskodnak. Az egyes főegységek közötti kifinomult harmónia és együttműködés, illetve a felfüggesztés és a hajtásrendszer elemeinek ágyazásaiban alkalmazott fejlett hidraulikus csillapítások rendkívül magas színvonalú lengéskényelemről gondoskodnak.

Az Audi A6 dizájnja atletikus és elegáns karaktert sugároz. Az új limuzin hosszúsága 4,92, szélessége 1,87, míg magassága csupán 1,46 méter – egyértelműen a legsportosabb arányok közvetlen vetélytársai körében. Hosszú motorházfedele, alacsony, feszes tetőíve, valamint oldalának markáns vonalai kifejezetten dinamikus összképet alkotnak. Markáns fellépését az extrafelszerelésként rendelhető, LED-technikájú fényszórók tehetik még kifejezőbbé.
Az új Audi A6 tágas belső tere külseje erőtől duzzadó stílusát folytatja. Meghatározó formai elem a díszítő berakások körbefutó csíkja – az úgynevezett „wrap-around” ív – amely a vezetőt és az első utast harmonikusan „integrálja” az autó belsejébe. Az elegáns és lendületes vonalak határolta műszerfal egyértelműen a vezetőt helyezi a belső tér középpontjába.
Az utastér minden egyes részlete azt a magas fokú gondosságot és igényességet sugározza, amellyel az Audi autói készülnek. Minden felhasznált anyagot – köztük például az egészen újszerű rétegeltlemez-technológiával készülő faberakást – a leggondosabb kiválasztás és megmunkálás jellemez. Kívánságra az első ülések szellőztető és masszázsfunkcióval is rendelhetők, a világításcsomagban pedig igényes hangulatfények tűnnek fel az utastérben.

audi a6 belso ter

Az új Audi A6 azon logikus ergonómiai koncepció jegyében született, amely a márka minden egyes modelljét jellemzi. A nagyhatékonyságú automatikus légkondicionáló és a továbbfejlesztett „MMI Radio” kezelési rendszer egyaránt az alapfelszereltség része, extraként pedig a fontos információkat a vezető elé kivetítő szélvédő-kijelző (Head-up-Display) is megjelenik a palettán. Kívánságra az „MMI touch” kezelési rendszer is rendelkezésre áll, amely a „touchpad” révén az „MMI plus” merevlemezes navigációs rendszer különösen könnyű és biztonságos kezelését teszi lehetővé.

Az Audi által a Google-lal közösen kínált online-szolgáltatások a „Bluetooth-autotelefon online” rendszerén keresztül kötik össze az új limuzint a világhálóval. A „Google Earth” képeit és információit a választott navigációs útvonalnak megfelelően saját UMTS-modul jeleníti meg a monitoron, a külső mobileszközök egyszerű csatlakoztatását pedig WLAN-hotspot biztosítja. A hifi-paletta csúcsán a Bang & Olufsen Advanced Sound System audio-berendezés áll.

Az „MMI Navigation plus” navigációs berendezés az új Audi A6 opcionális biztonsági, illetve vezetői segédrendszereivel is szoros együttműködésben dolgozik. A navigációs útvonal adatait a fényszóró, az automata sebességváltó és az araszoló (Stop & Go) funkcióval működő adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC) számára is eljuttatja, így e fejlett rendszerek már egészen komplex menethelyzeteket is felismerve segíthetik hatékonyan a vezetőt. Számos esetben az „Audi pre sense” biztonsági rendszer jelentősen enyhítheti a balesetek következményeit, de akár meg is előzheti azokat. Az „Audi active lane assist” az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a sofőrt, míg a parkoló-asszisztens a beállások alatti kormányzás feladatát veszi át tőle.

Az Audi öt – két benzines és három TDI – erős és gazdaságos motorral kínálja új A6 sorozatát, mégpedig a 130 kW (177 LE) és 220 kW (300 LE) közötti teljesítmény-tartományban. Mindegyik számos technikát vonultat fel a márka gazdaságosságnövelő műszaki megoldásainak modulrendszerű programjából, köztük az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) illetve az innovatív hőmenedzsment rendszereivel.

Az új A6 modellek üzemanyag-fogyasztása akár 19 százalékkal is elődjüké alatt alakulhat, így az A6 a legkedvezőbb értékekkel büszkélkedhet vetélytársai körében.
A sorozat leggazdaságosabb tagja kétségkívül a 2.0 TDI, amely manuális sebességváltóval kiegészülve átlagosan mindössze 4,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 129 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A későbbiekben jelenik meg a programban az Audi A6 hybrid, amelynek 2.0 TFSI és elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel áll a gazdaságos és sportos autózás szolgálatára, mégpedig 100 kilométerenként átlagosan csupán 6,2 literes üzemanyag-fogyasztás mellett (előzetes adat).

Váltók
Mint elődjei esetében, az Audi az új A6 sorozat tagjaihoz is erőátviteli rendszerek gazdag választékával szolgál. Ebben - a motorváltozattól függően - a hatfokozatú manuális sebességváltó éppúgy megtalálható, mint a fokozatmentes multitronic vagy a teljes egészében új fejlesztésű, sportos S tronic. Kifinomult konstrukciójával és fokozatai széles tartományával mindegyik váltómű jelentősen hozzájárul az új Audi A6 Limousine kiemelkedő gazdaságosságához.

A sebességváltók motorváltozattól függően az első- vagy a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül mind a négy kerék felé továbbíthatják a teljesítményt. A quattro hajtás koronakerekes központi differenciálműve és fejlett, kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzása révén az A6 vonóerő-átadási, stabilitási és menetdinamikai adottságait egyaránt a legmagasabb színvonalon biztosítja. A csúcsmotorizáltságok mellé az Audi opcióként sport-differenciálművet is kínál.

audi a6 uj

Az új A6 futóműve a sportos precizitás és a dinamikus komfort egyéni ötvözetét kínálja. Felfüggesztéseinek lengőkarjai alumíniumból készülnek, új fejlesztésű szervokormánya pedig nagyhatékonyságú elektromechanikus rásegítéssel működik. Az Audi új business-limuzinja 16 és 20 col közötti peremátmérőjű keréktárcsákkal kapható.

Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer szintén a szériafelszereltséget bővíti, az elsőkerék-hajtású változatok elektronikus menetstabilizáló berendezése (ESP) pedig az elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval egészül ki. Kívánságra a csillapítás-szabályzással bővített, rendkívül kényelmes „adaptive air suspension” légrugózás is rendelkezésre áll, az ugyancsak opcionális dinamikus kormányzás később jelenik meg a választékban.


Audi típusok
Audi A6 információk

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER