2010. szeptember 18. szombat, 23:40

„Na ezt kár volt kipróbálni”

A BMW Formula autóból kiszállva, versenyoveralltól megfosztva, jöttek a rendezvény  kedves szervezői; Na, milyen volt? Kérdezték mosolyogva kedvesen.
- „Nnnna ezt kár volt kipróbálni” volt munkatársunk válasza.
Mire a szervezők arcán leplezetlen döbbenet és csalódás tükröződött.

 

Formula BMW Experience

Előszöris, miért nem lehet tovább menni? Másodszor reggel akkor holnap lehet-e jönni és hányra? - Ekkor már megint mosolyogtak.

Ezeket a rendezvényeket csak erős stressztűrésű embereknek ajánljuk. Akik bele tudnak nyugodni, hogy nem élhetik tovább az életüket a versenyruhában, és másnap is nélkülözniük kell ezeket a harcias, de becsületes lelkű autókat!

A beosztásunk szombaton 15 órai regisztrációval kezdődött. Profi szervezés, időre leosztva, ki mikor hol van, melyik az autója stb.
Regisztráció, majd a Hungaroring vezérlőtermében és termének bemutatása, ahol a programban részt vevők főleg a Forma 1-es versenyek navigálásának műhelytitkairól hallhattak ismertetőt.
A pálya minden szakasza – természetesen – kamerákkal van ellátva, 2 kamerával.Hungaroring vezerloterem
Ha valamilyen gikszer adódik és az egyiknek rá kell közelítenie, a másik továbbra is mutatja a pályaszakaszt. Egy esetlegesen bajba jutott versenyzőhöz 15 mp-en belül megérkezik a segítség.

Mindezek után mindenki átvehette a méretéhez illő versenyovarallt és cipőt, majd a formula autók vezetési oktatására hívták a csapatot.
Megtanultuk az autó, ha nem közlekedik, a motor nem járhat sokáig, majd eszünkbe véstük a szekvenciális váltó használatát és működését.
Sisakvétel, rádió, kesztyűk, mehetünk az autóinkhoz.

A szervós autótulajdonosok „hátrányból indultak”, dehát akik szocialista márkákon edződtek és megtanultak akár egy Trabantot is sportosan vezetni, nem volt nagyobb gondjuk az autó elindításával.
Az első kanyarok az autó megismerésével telnek. Gázadás, fékreakció, váltások, előttünk felvezető autó, egyre gyorsabban halad. A 3. körnél már sejtjük a következő kanyarokat, íveket. Bátorodunk. A célegyenesben a fejünkről lejön a leszorító erő, könnyebb lesz, nem fájdalmas, érdekes és élvezetes. Igen, ez az az érzés, amit éreznek a versenyzők, amikor vissza kell ülni, és amiért megéri a veszély is.
Majd, zászlók a versenybírói helyekről, lassíts, dde miért? Terel ki mindenkit az autó. Ki kell szállni.. 10 kör, kb 25 perc, életünk legszebb napja!

Fotók társaktól:




hungaroring-celegyenes


A Formula BMW FB02 képességei:


Az autóban minden kézre és lábra áll. Pedálelhelyezés tökéletes, váltóelhelyezés tökéletes. Azaz amatőr sofőr létére az embernek nem kell gondolkoznia és keresnie, csak ott vannak.

- 140 lóerős
- gyorsulás 0-ról 100km/órára: 4 másodperc
- hatfokozatú, szekvenciális váltóHungaroring depo BMW
- Súly 455 kg
- Motor 1200 cm3
- szénszálas/kevlar kompozit biztonsági pilótafülke (monocoque)
- igen magas biztonsági standardek, többek között HANS (fej-és nyakvédő), FORS (Formula biztonsági ülés), kerékrögzítő pányvák.

Jövőre újra ugyanitt.
Addig pedig jószívvel ajánljuk a BMW Racing Experience más rendezvényeit. Profi tudás, profi szervezés, feledhetetlen élmény.



 

BMW vezetestechnikai trening

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Rumán Sándor
-1
 
 
Irigylem és sajnálom a munkatársatokat. Átérzem a bánatát, mert én is imádok vezetni.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER