2010. június 29. kedd, 13:42

 

A négyajtós, négyszemélyes, nulla kibocsátású elektromos iOnt 2010 végétől kezdik forgalmazni Európában, hazánkba várhatóan 2011 év elejére érkezik.

 

Peugeot iOn

Az autó havi bérleti díja nem haladja majd meg az 500 eurót, a használat költsége pedig 100 km-re vetítve nem több másfél eurónál. A bérleti díj az autón és az akkumulátoron kívül magában foglalja a karbantartást, a javítást, az asstistance-t.

Amióta beharangozták 2009 végére tervezett bevezetését, azóta több mint hatezren regisztrálták érdeklődésüket az Interneten. Az a 15 szándéknyilatkozat is megerősíti a márka betörését az elektromos autók piacára, amelyet a Peugeot eddig aláírt több európai mobilitási szolgáltatóval, energetikai vállalattal, lízingcéggel és autómegosztási társasággal.

Méreteivel, a 3,48 méteres hosszúsággal, az 1,47 méteres szélességgel, valamint a kicsi, 4,5 méteres fordulókör-átmérővel az iOn tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 47 kW-os (64 LE) teljesítmény és a 180 Nm-es nyomaték megfelel azoknak a teljesítményértékeknek, amelyekre a városi és városkörnyéki napi utazások 90 százalékában szükség van, köszönhetően például az iOn 125 km/h-s csúcssebességének és az Európában elfogadott 150 km-es hatótávnak. A lítium-ion akkumulátor a hagyományos 220 voltos áramforráshoz csatlakoztatva hat óra alatt tölthető fel teljesen, míg a gyors feltöltő 30 perc alatt tölti fel az akkumulátort kapacitásának 80 százalékáig.


A Peugeot csökkenti az autói ökológiai lábnyomát
Peugeot elektromos kisauto
A tisztán elektromos meghajtású iOn kapta meg a Környezetbarát Autó Nagydíj címet. A MAAF Assurances által hatodik alkalommal megszervezett szavazáson az újságírókból álló zsűri a díj odaítélésével a környezetvédelmi szempontból kiemelkedő autókat és műszaki megoldásokat jutalmazza.
A legkisebb CO2-kibocsátású modelleket jelölő Blue Lion márkanevet már 56 típusra terjesztették ki a Peugeot kínálatán belül.

A következő hónapokban a Peugeot két új modellel jelenik meg, amelyek valóságos technikai ugrást jelentenek. Az európai piac első 100 százalékban elektromos autója, a 2010 végén bevezetni kívánt iOn, valamint Európa első dízel hibrid autója, a 2011 tavaszán piacra kerülő 3008 HYbrid4 35 százalékkal kevesebbet fogyaszt és bocsát ki, mint a korábbi modellek.


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER