Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2010. október 01. péntek, 14:41

A Swift esetében a kompaktság nem azt jelenti, hogy tulajdonosának kevesebbel kell beérnie. Szerény mérete ellenére az új Swift teljesítményét, az általa nyújtott vezetési élményt és összes egyéb fontos tulajdonságát tekintve élvezetes vezetést biztosító és minden igényt kielégítő autó, amely egyszersmind kevésbé terheli a környezetet.

uj suzuki swift

Az előző modell könnyebb kezelhetőségét, dizájnját és teljesítményét még tovább fejlesztve az új Swift CO2-kibocsátása alacsonyabb, mint elődjéé. Az új modell jól láthatóan az előző generáció továbbfejlesztett változata, és mint ilyen, a leglényegesebb szempontokból még jobb autó: a még sportosabb és könnyedebb vezetési stílust lehetővé tevő, alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményező tulajdonságoknak köszönhetően még kellemesebb vezetni, és a sportosabb és modernebb dizájn jóvoltából vidámabb látványt is nyújt. Az eddiginél is jobban tükröződik benne a Suzuki azon törekvése, hogy a mai életmódnak és igényeknek tökéletesen megfelelő sportkompaktot kínáljon.

Dizájn
• Sportos és elegáns külső
• Sportosabb, dinamikusabb belső dizájn, rengeteg felhasználóbarát megoldással és szolgáltatással
• Széles nyomtáv, rövid tengelytáv

Külső
Az új Swift külseje dinamizmust, energikusságot sugall. Elődjétől örökölt vonásai révén a rövid, széles, kompakt karosszéria most is egy energiabomba érzetét kelti, de a mostani változatban valamivel több az érzelem és a finomság. Elegáns ruhába bújtatott, sportos, atletikus test...

Belső kialakítás
Az utastérben megmutatkozik az a komoly tapasztalat, amit a Suzuki a kompakt autók belső terének gazdaságos kialakításában szerzett. Az optimálisan kialakított arányok tágassá, kényelmessé teszik az autót. A Swiftben – kompakt méretei dacára – bőven van hely a hátul ülők és a csomagok számára is. A beltér látványa is markáns, dinamikus, illeszkedik az új Swift teljesítményéhez. A dinamikus, sportos formák és a kifinomult kivitel sokban hozzájárul a kiváló vezetési élményhez.

Méretei

A Swift fürgeségének és kezességének, könnyű irányíthatóságának kulcsa részben a széles keréktáv és a rövid tengelytáv. Az új Swiftnél a Suzuki továbbfejlesztette és finomította ezeket az alapvető tulajdonságokat. A méretek és a hátsó felfüggesztés megnövelt szilárdsága nagyobb stabilitást biztosít mind az egyenes haladásnál, mind pedig a kanyarokban. Mindezek mellett az új Swiftet olyan abroncsokkal szerelik fel, amelyek szintén az autó remek irányíthatóságát és teljesítményét sugározzák.

Alapméretek
Új Swift    (előző Swift)
Teljes hossz:    3850mm    (3760mm)
Teljes szélesség:    1695mm    (1690mm)
Teljes magasság:    1510mm    (1500mm)
Tengelytáv:    2430mm    (2380mm)

Nyomtávok
Elöl:
1490mm (15 collos kerekek) / 1480mm (16 collos kerekek) (1470mm)
Hátul:
1495mm (15 collos kerekek) / 1485mm (16 collos kerekek) (1,480mm)

Kezelhetőség
• Új fejlesztésű, még érzékenyebb kormányrendszer
• Merevebb elülső és hátsó felfüggesztés
• Könnyebb, komolyabb biztonságérzetet keltő fékezés
• Lágyabb, ötsebességes kézi és négysebességes automata sebességváltó
• Továbbfejlesztett könnyű, merev karosszéria

Az új Swift elődjénél is erőteljesebben sugallja az autó fürgeségét és érzékelteti a megnövelt stabilitást, amely a megváltozott, szélesebb nyomtávnak, a rövid tengelytávnak, a merevebb karosszériának, a szilárdabb felfüggesztésnek és a nagyobb gördülési merevségnek köszönhető. A kezelési tulajdonságok megújult, érett sportosságot tükröznek, és tovább növelik a vezető biztonságérzetét.

Kormányzás
A különlegesen kifejlesztett, kis holtjátékú csuklókkal szerelt kormányoszlop-tengelynek köszönhetően stabilabb a kormányzás. Az új Swiftnél új típusú, változó kormányáttételt vezettek be. A középállásnál a rövid áttételnek köszönhetően az autó igen gyorsan reagál a kormány elfordítására. A kormány szélső kitéréseinél ugyanakkor nagyobb az áttétel, aminek köszönhetően csak kisebb erőfeszítésre van szükség a nagyobb kanyarokhoz. Mindezek eredményeként, az új Swift minden kormánymozdulatra készségesebben reagál.

uj suzuki swift muszerfal

Felfüggesztés

Az elülső felfüggesztés (spirálrugós MacPherson), a továbbfejlesztett lengőkar és spirálrugó-elrendezés eredménye a jobb menetstabilitás, anélkül hogy a súly jelentősen megnövekedett volna. A hátsó felfüggesztésnél (torziós rudas, spirálrugós) a torziós rúd perselyének fokozott dőlése jóvoltából 50%-kal megnőtt a futómű oldalsó stabilitása, s ettől kevésbé deformálódik a futómű. A torziós rúd új felépítése kisebb súlyt és jobb menetstabilitást tesz lehetővé.

Fékek
Az újonnan bevezetett, 15 collos hűtött elülső tárcsafékek (16 collos kerekekhez) mellett új, alumíniumötvözet féknyerges hátsó tárcsafékekkel szerelik fel az új Swiftet. Ezenkívül az autót 14 collos, hűtött tárcsafékkel (15 collos kerekekhez) is gyártják, amelyek kapacitása nagyobb, mint az előző Swift esetében, mégpedig annak köszönhetően, hogy a féktárcsa vastagsága 20-ról 22 milliméterre nőtt.

Váltó
Az új Swift ötfokozatú kézi sebességváltójánál alkalmazott új rásegítő rendszer jóvoltából kisebb erő szükséges a váltó kezeléséhez. A sebességváltó optimalizált járatkialakítása szintén a lágyabb váltást szolgálja. Az új Swiftet szintén új, lineáris, négysebességes automata váltóval is gyártják.

Karosszéria
Az új Swift karosszériája a nagyobb szilárdságú acél kiterjedt alkalmazása nyomán merevebb, ugyanakkor könnyebb elődjénél. A karosszéria magasabb fokú szilárdsága és alacsonyabb súlypontja lágyabb felfüggesztést tesz lehetővé, anélkül hogy labilisabbnak éreznénk az autót. Mindezek eredményeként az új Swiftben ideálisan egyesülnek a stabilitás és a kényelem szempontjai.

Környezetvédelem
Könnyebb, kompaktabb motorok – nagyobb teljesítmény, kedvezőbb károsanyag-kibocsátási mutatók
Újonnan bevezetett Engine Auto Stop Start system (automatikus motorleállító és -indító rendszer)

Motorváltozatok
Az új Swift motorjai – az 1,2 literes K12B benzinmotor változtatható szívó- és kipufogószelep-vezérléssel (VVT), valamint az 1,3 literes D13A 1,3 DDiS dízelmotor alkalmazásánál a Suzuki a környezetbarát működés és a vezetési élmény szempontjait egyaránt figyelembe vette. Mindkét motorváltozat kevesebb üzemanyagot használ fel és kevesebb káros anyagot bocsát ki, míg teljesítményük és nyomatékuk nagyobb a korábban alkalmazott motorokéinál a kisebb lökettérfogatnak és számos más technológiai olyan megoldásnak köszönhetően, mint amilyen a változtatható szívó- és kipufogószelep-vezérlés (VVT) és az Engine Auto Stop Start System (automatikus motorleállító és -indító rendszer). A CO2-kibocsátás a K12B motor esetében mindössze 116g/km, a D13A esetében pedig 109g/km. Az üzemanyag-fogyasztás a K12B motor esetében csupán 5,0 l/100km, a D13A motornál pedig 4,2 l/100km*.


CO2-kibocsátás*
K12B motor:    116g/km     (előző M13A motor: 140g/km)
D13A motor:    109g/km    (előző D13A motor: 120g/km)

Üzemanyag-fogyasztás*
K12B motor:    5,0l/100km    (előző M13A motor: 5,8 l/km)
D13A motor:    4,2l/100km    (előző D13A motor: 4,5 l/km)

Maximális teljesítmény
K12B motor:    69kW/6.000 fordulat/perc    (előző M13A motor: 68kW/5.800 fordulat/perc)
D13A motor:    55kW/4.000 fordulat/perc    (előző D13A motor: 55kW/4.000 fordulat/perc)

Maximális nyomaték
K12B motor:    118Nm/4.800 fordulat/perc    (előző M13A motor: 116Nm/4.200 fordulat/perc)
D13A motor:    190Nm/1.750 fordulat/perc    (előző D13A motor: 190Nm/1.750–2.250 fordulat/perc)

*Megjegyzés:    A CO2-kibocsátásra és az üzemanyag-felhasználásra vonatkozó fenti adatokat az Euro 5 szabványnak megfelelően, a kétkerék-meghajtású, ötsebességes, kézi sebességváltós modellre kalkulálták.

Biztonság
• Átfogó biztonságtechnikai megoldások
• A nagyobb stabilitás érdekében az alapcsomag része az ESP®
• Hét légzsák az alapcsomagban

Az új Suzuki Swiftben az utasok biztonsága tovább javult, hiszen alapfelszereltségként hét légzsák van benne - köztük az újonnan alkalmazott térdlégzsák -, könnyű, az ütközés erejét elnyelő karosszériával rendelkezik, továbbá a ráfutásos balesetekben első ülései védenek az ostorcsapásos nyaki sérülések ellen. A Swift emellett megnövelt gyalogosbiztonságot kínál, és aktív biztonsági technológiákat, például ESP-t (elektronikus stabilizáló programot) tartalmaz. Az autó az EURO NCAP biztonsági teszt mind a négy részkategóriájában kiváló eredményt ért el, így a maximális ötcsillagos minősítést kapta meg.

Biztonsági megoldások
A vezetés biztonságosságának és a vezető jármű feletti uralmának még magasabb szintre emelése érdekében az új Swiftet kiemelkedő biztonsági megoldásokkal szerelték fel. Az alapfelszereltségbe tartozik a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerőelosztó (EBD). A passzív biztonsági jellemzők közé tartozik a könnyű, merevített, energiaelnyelő karosszéria, amelynek elülső, gyűrődő elemei segítenek elnyelni és az utasfülkétől elvezetni az ütközés energiáját – mindez a Suzuki saját fejlesztésű Total Effective Control Technology koncepciójának jegyében. Az elülső biztonsági öveket előfeszítővel és erőhatárolóval szerelik fel.

ESP®
A Suzuki számos szempont figyelembevételével fejlesztette ki az új Swift az aktív biztonsági rendszerét. Ennek eredményeképpen, a különböző típusú útfelületeken való még magasabb fokú stabilitás és irányíthatóság érdekében az új Swift minden változatában alapfelszereltség az ESP®* (Electronic Stability Program).

Légzsákok
A passzív biztonság tekintetében a legfontosabb fejlesztés, hogy az új Swift minden változata alapfelszereltségben is hét légzsákkal készül (elülső, oldal, függöny és térd).

Suzuki Lap.hu oldala

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER