Címkék: Aircross | Berlingo | Cactus | Citroen | SUV

2018. szeptember 13. csütörtök, 19:17

 

A 2018. október 4. és 14. között a párizsi Porte de Versailles-nál megrendezésre kerülő Nemzetközi Autószalonon a Citroën immár teljesen egységes, megújult arculatával áll elő. 

Az Inspired By You jelmondatban összefoglalt új márkaidentitás a következőkben nyilvánul meg:

  • Kereskedelmi sikereket hozó, megújult termékkínálat: a márka nem egészen két év alatt 6 új modellt dobott piacra, melyek mindegyikét karakteres design és a Citroën Advanced Comfort® programnak köszönhető, kimagasló kényelem jellemzi. Világpremierként mutatkozik be a Franciaországban gyártott új C5 Aircross SUV, a márka új zászlóshajója.
  • 2025-re a márka teljes palettája elérhető lesz elektromos változatban. Ennek az offenzívának ez első lépése az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány
  • Az ikonikus márka 2019-ben lesz százesztendős, hetven éves lett a 2CV. Együttműködés Jean-Charles de Castelbajac-kal és az Elle magazinnal a divat világából, valamint a szabadidős termékeket forgalmazó Rip Curl márkával.
  • Innovatív szellemben készült márkastand, új koncepciójú kereskedések létesítése („La Maison Citroën”) és innovatív szolgáltatások (Citroën Advisor, SEETROËN szemüveg…) a modernebb és kellemesebb ügyfélélmény érdekében.

1600 m2-es új standján a Citroën egy teljesen megújult, korszerű modellkínálatot mutat be. A termékoffenzíva meghozta gyümölcsét. 2018 első felében a Citroënnek nemzetközi szinten 9%-os növekedést sikerült elérnie. Európában hétéves eladási rekord dőlt meg, és mind a személygépkocsik, mind a haszongépjárművek tekintetében nőtt a márka piaci részesedése. A kiváló szereplés a közelmúltban bevezetett modellek – C3, új C4 Cactus, C3 Aircross SUV és C5 Aircross SUV (Kína) – sikeréről tanúskodik.

Az előretörést eredményező megújulási folyamat során a Citroën fokozottan figyelt az ügyfelekre és autós elvárásaikra. Ez új lendületet hozott, mely a Párizsi Autószalonon a következőkben érhető tetten:

 

01 - Erős, modern és minden eddiginél koherensebb termékpaletta

 

A márka új arculatának megfelelő jelenlegi modellválaszték nem kevesebb, mint 6 új modellt tartalmaz, melyek nem egész 2 év alatt jelentek meg az európai piacon. A minden eddiginél koherensebb palettát egységes design, markáns stíluselemek, merész külső és kimagasló kényelem jellemzik, hála a Citroën Advanced Comfort® programnak, valamint az olyan innovatív megoldásoknak, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés® és az Advanced Comfort ülések. A stílus és a kényelem mindig is a Citroën alapértékei közé tartoztak. A márka most azt tűzte célul maga elé, hogy kényelem tekintetében az első helyen említett autómárka legyen.

Az említett értékek a 2018-as Párizsi Autószalon Citroën standján is visszaköszönnek. 2018-ban a kiállított autók 3 fő kategória – SUV, ÖTAJTÓS, CSALÁDI AUTÓ – köré csoportosulnak.


A. Új C5 Aircross SUV: Egy ultrakényelmes SUV világpremiere

A Rennes – La Janais-i üzemben gyártott új Citroën C5 Aircross SUV Franciaországban már rendelhető 24 700 eurós kezdőárral. A szabadidő-autó a standon négyféle konfigurációban tekinthető meg, így képet kapunk a kényelmi szolgáltatásokról és a rengeteg személyre szabási lehetőségről.

Egyedi karakter a szegmensben
A 4,5 m hosszú modell erőtől duzzadó, robusztus, ám cseppet sem agresszív külsejével valami teljesen újat képvisel a szegmensben. Ezt erősítik az erőteljes grafikai elemekkel – pl. Airbump® betétek – tűzdelt, lendületes formák, a 720 mm átmérőjű, nagy kerekek, a 230 mm-es hasmagasság vagy a hangsúlyos tetőcsomagtartó rudak. Az utasokat védelmezően körülölelő utastérben a tágasság érzése dominál. Nagy szerepe van ebben a vízszintes vonalak uralta műszerfalnak, a magasra helyezett, jó kilátást biztosító kagylószerű üléseknek, a széles középkonzolnak és a meleg hatású anyagoknak. A legújabb Citroën modellekhez hasonlóan a C5 Aircross a személyre szabási lehetőségek gazdag tárházát kínálja: a 7 karosszériaszínnel, a választható fekete színű tetővel és a 3 színcsomaggal – melyek az első lökhárítón, az első ajtók alján elhelyezett Airbump® betéteken és a tetőrudak alján visszaköszönő színfoltokkal operálnak – összesen harmincféle külső kombináció alakítható ki. Az utastérben öt belső stílusvilág közül lehet választani: az egymást kiegészítő színek és anyagok összjátéka a laza elegancia jegyében minden esetben világos és jó hangulatú enteriőrt hoz létre.

A kategória legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja
A Citroën Advanced Comfort® program elveit követő új C5 Aircross SUV kimagasló kényelmével és helykínálatával hívja fel magára a figyelmet. A Citroën védjegyének számító, mindenre kiterjedő kényelem megteremtésében két fontos újítás is szerepet játszott: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek hála hatékonyabb az útegyenetlenségek szűrése és egészen kivételes a menetkényelem – a csábításnak egyetlen utas sem tud ellenállni. A C5 Aircross – a Citroën egyterűek világában szerzett tapasztalatait kamatoztatva – egyedülálló variációs lehetőségeket kínál a dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes (Best in Class) csomagtartó jóvoltából.

Egy csúcstechnológiás, új generációs SUV
A 12,3”-os digitális TFT műszercsoporttal és 8”-os kapacitív érintőképernyővel felszerelt új C5 Aircross SUV a korral lépést tartva húsz új generációs vezetéssegítő rendszert – köztük a Highway Driver Assist névre hallgató második szintű autonóm vezetési rendszert – és hat fejlett csatlakoztatási technológiát alkalmaz. Az utóbbiak közül külön említést érdemel a vezeték nélküli, indukciós okostelefon-töltés és a ConnectedCAM Citroën®. A hatékony és nagyteljesítményű (130–180 lóerős) benzin- és dízelmotorokkal, valamint EAT8 automata sebességváltóval felszerelt C5 Aircross Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül.

B. Új C4 Cactus: Az ultrakényelmes ötajtós

A különleges egyéniségű C4 Cactus maga a megtestesült kényelem. A korábbi modell gyökeres átalakuláson ment keresztül: az alkalmazott technológiák és a motorkínálat terén lépést tart a kategória elvárásaival, ugyanakkor egyedi karakterével és kényelmével továbbra is kitűnik társai közül. Elegánsabb formában, de megmaradt a merész, formabontó dizájn. Az autónak fedélzeti kényelem tekintetében sincs párja: az új C4 Cactusban utazva valóságos védőburokban érzi magát az ember. A Citroën Advanced Comfort® program keretében az új C4 Cactus Európában elsőként alkalmaz progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions® – PHC®) és Advanced Comfort üléseket, így végre a nagyközönség is megtapasztalhatja a „repülő szőnyeg” élményt.


C. Új Berlingo: A kompakt családi szabadidő-autó ptototípusának harmadik generációja

Ikonikus modell új kiadásban
A Berlingón végrehajtott modellfrissítéssel a Citroën egy ikonikus modellt fejleszt tovább: azt a modellt, mely közel 22 éve külön kategóriát teremtett. A Berlingónak a kategória egyik főszereplőjeként az idők során mindig sikerült újítania és újabb megkülönböztető jegyekre szert tennie, miközben mindvégig a sokoldalúság és a praktikum példaképe maradt. 2017-ben 17 országban ez volt a legkeresettebb Citroën modell, és a C3 után a mai napig ez minden idők legnépszerűbb Citroën modellje. Európában a Berlingo a második legtöbbet értékesített kompakt családi szabadidő-autó, és haszongépjármű változata is ott van a szegmens első három helyezettje között. 1996 óta összesen több mint 3,3 millió Berlingo gurult le a futószalagról. Az ügyfelek elvárásait kiemelten kezelő legújabb generációs Berlingo kiválóan illusztrálja az „Inspired by you” jelmondatban foglalt gondolatot. A sokoldalú új Citroën Berlingo tökéletes választás azon családok és idősek számára, akik aktív életmódjukhoz keresnek ideális partnert, és akik elsősorban tágas és funkcionális autóra vágynak.

Megváltozott sziluett és az új Citroënek stíluselemei
A jelentős átalakuláson átesett modell egyedi alakjával, robusztus dizájnjával és minden agresszivitástól mentes, töretlen vonalaival tűnik ki. A teljesen megújult Berlingo legfőbb jellemzői:

  • A megújult külső fontos elemei az előrébb tolt szélvédő, valamint a magasabb és rövidebb orr-rész. A változásokat többek között a rövidebb első túlnyúlást megengedő EMP2 padlólemez alkalmazása tette lehetővé.
  • Az orr-rész jellegzetes Citroën stílusjegyeket hordoz: ilyenek a két szinten elhelyezett világítótestek és a lekerekített sarkú ködfényszórók.
  • A gondosan kidolgozott profil, az ajtók alsó részén elhelyezett Airbump® elemek és a hosszan hátranyúló tetővonal lendületes sziluettet eredményeztek.
  • A Citroën szellemiségében fogant, letisztult beltérben légies műszerfal és több különböző stílusvilág várja az utazót.
  • Gazdag személyre szabási lehetőségeket kínálnak a karosszéria különböző pontjain alkalmazott színfoltok: fehér vagy narancs színcsomag (XTR csomag).
  • Az új Citroën Berlingo most először kínál kétféle karosszériaváltozatot: mindkét méretben (M = 4,40 m, XL = 4,75 m) létezik 5 és 7 személyes változat is.

Még több intelligens megoldás
Az új Citroën Berlingo megőrizte a korábbi sikerek kulcsát jelentő előnyös tulajdonságait, de most még tovább megy: a szegmens legélhetőbb családi szabadidő-autóját kínálja. A Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant modell már első ránézésre nagy helykínálatot és variálhatóságot ígér, és a világos utastér, valamint a tágas rakodóhelyek mellett teszi le a voksát.

  • Kivételes variálhatóság a három különálló hátsó ülés jóvoltából, melyek a csomagtérből a Magic Flat®* vezérlők segítségével egy mozdulattal összecsukhatók. A szintén összecsukható első utasülés lehajtásával teljesen sík padlófelület nyerhető, a rakodófelület hossza pedig M változat esetén 2,70 m, XL változat esetén 3,05 m lesz;
  • 2 extra széles oldalsó tolóajtó elektromosan leereszkedő ablakokkal;
  • M változatban 100 literrel bővült (összesen 775 l-es), példásan nagy csomagtartó, mely a nyitható csomagtérablakon keresztül könnyen hozzáférhető, és két különböző helyzetbe állítható kalaptartóval van ellátva;
  • 28 db nagy és ötletes tárolóhely (összesen 186 l) mint pl. a több fényt beengedő, többfunkciós új generációs Modutop® tárolórendszer vagy az Airbag in Roof technológiának köszönhetően egyedien kialakított Top Box kesztyűtartó.

Az új Citroën Berlingo ezen felül az alábbi szolgáltatásokat kínálja:

  • Elöl az EMP2 padlólemez elülső részének alkalmazásával könnyebben kormányozható (elektromos szervokormány, kis fordulókör), kisebb súlyú és a legújabb vezetéssegítő rendszerekkel felszerelhető autó született, a hátsó rész megőrzésével pedig növelni lehetett a hasznos terhelhetőséget, és megmaradhatott a kerékdobok közötti szélesség;
  • 19 vezetéssegítő technológia, köztük színes head-up display kijelzés, adaptív sebességszabályozó STOP funkcióval, elektromos rögzítőfék, tolatókamera Top Rear Vision funkcióval, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control, vontatmánystabilizáló stb.;
  • 4 csatlakoztatási technológia (pl. CITROËN Connect Nav, vezeték nélküli okostelefon-töltés);
  • A Citroën tudásának legjavát tükröző, kényelmes felfüggesztés;
  • Nagy teljesítményű erőforrások széles választéka, köztük az új 1.5 BlueHDi dízelmotor, az EAT8 automata sebességváltó vagy az 1.2 PureTech benzinmotor.

*Az összecsukható ülések a bevezetés pillanatától, a Magic flat® vezérlők 2019 tavaszától lesznek rendelhetők.

 

02 – Az energetikai átmenet mellett elkötelezett márka

 

Új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány

A Párizsi Autószalon alkalmából a Citroën nagyobb fokozatba kapcsol, és bemutatja az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt, amely már az új C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő konnektorból tölthető hibrid verzióját vetíti előre. Ebben az első hibrid modellben a márka „Low Emission Vehicle” (alacsony kibocsátású jármű) névre keresztelt új offenzívájának első darabját üdvözölhetjük. A Citroën a modellválaszték 2025-re tervezett teljes „villamosításával” összhangban 2020-tól kezdődően minden évben egy újabb „LEV” bevezetését tűzte ki célul. Ügyfelei igényeit szem előtt tartva a márka minden egyes szegmensben és piacon az autósok használati szokásainak leginkább megfelelő elektromos alternatívát kínálja majd, a nagyon célzott ajánlatoktól a sokoldalúbban használható verziókig. Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmánynál alkalmazott prémium PHEV technológia tovább erősíti a modell zászlóshajó státuszát, és új dimenziókat nyit a Citroën Advanced Comfort® programon belül:

  • A Citroëntől megszokott kényelem újfajta élményét nyújtja a teljesen elektromos (ZEV) üzemmódban tapasztalható finom, hangtalan haladás, amely tovább növeli az új C5 Aircross SUV kimagasló komfortszintjét.
  • Elektromos mobilitás korlátok nélkül, kedvező üzemeltetési költség mellett: a gépkocsival napi szinten akár 50 km-t tehetünk meg ZEV üzemmódban, hosszú utak alkalmával pedig kényelmesen áttérhetünk a hagyományos motor használatára.
  • Élvezetes vezetést biztosít a 180 lóerős PureTech benzinmotor és a 80 kW-os villanymotor EAT8 automata váltóval kiegészülő kettőse, mely azonnal rendelkezésre álló nyomatékot szavatol, és összesen 225 lóerő teljesítményre képes.
  • Az élen járó technológia egyszerű használattal párosul: automatikus üzemmódkezelés, egyszerű feltöltés, intuitív módon értelmezhető információk, változatlan belső modularitás.


01. Széles réteget megcélzó elektromos kínálat

Felvillanyozó külsejű új C5 Aircross SUV

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a hálózatról tölthető hibrid szériaváltozat előhírnöke. A tanulmány a rengeteg személyre szabási lehetőséget kínáló C5 Aircross SUV exkluzív szelleméhez méltón sötétkék-fehér ruhát öltött magára, melyet anodizált kék színfoltok (az első lökhárítón, az Airbump elemeken és a tetőrudak alján), valamint a villamosításra utaló grafikus motívumok díszítenek. A 19” antracitszürke felnik dinamikus, sportos karaktert kölcsönöznek a modellnek. A speciális meghajtásra a hátsó ajtón látható „Hybrid” felirat utal. Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány sajátjának tekinthető kéttónusú – kék-fehér – színvilág az utastérben is visszaköszön: a bézs színű bőr-, ill. szövetborítású Advanced Comfort üléseknek, a bőrhatású szövetből készült bézs színű műszerfalborításnak, valamint az üléstámlák tetejét és a műszerfalat feldobó kék színfoltoknak köszönhetően teljes az összhang. A 12,3” digitális műszercsoport és a 8” kapacitív érintőképernyő is ugyanezt a harmóniát sugározza, és a tanulmányutó exkluzív jellegét hangsúlyozza, méltón a hagyományos és a villamos meghajtás legjobb tulajdonságait ötvöző hibrid hajtáslánchoz.

Széles réteget megcélzó elektromos kínálat

Széles rétegeket megcélzó márkaként a Citroën minél több ember igényeit kiszolgáló kínálat megalkotására törekszik. Egyben az energetikai átállás egyik meghatározó szereplője is kíván lenni azáltal, hogy Low Emission Vehicle kínálatát minél szélesebb tömegek számára elérhetővé teszi. A márka jelenlegi elektromos palettája különböző szegmensekben, különböző vevőkörök nagyon speciális használati szokásait és célzott igényeit szolgálja ki: az E-Berlingo a városi vagy elővárosi környezetben közlekedő vagy áruszállító családok és kisiparosok járműve, a C-Zéro fürge és jól kormányozható városi autó, a legendás Méhari előtt tisztelgő, fedetlen tetejű négyszemélyes E-MEHARI pedig a tengerparton vagy a hegyekben tökéletes választás.

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmánnyal a Citroën most rákapcsol, és egy kibővített termékpaletta felé indul el, mely a nagyteljesítményű belső égésű motorok és a speciális igényeket kielégítő elektromos modellek mellett 2020 környékére 100%-ig elektromos, valamint konnektorból tölthető hibrid ajánlatokkal gazdagodik majd. A C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő PHEV változatában a Citroën alap modellstratégiájának első PHEV modelljét üdvözölhetjük majd, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal. A C5 Aircross SUV bevezetését követően minden új Citroën-modell kínálatában lesz egy elektromos ajánlat is. Mindez egyértelműen jelzi a márka felelős energetikai átállás mellett való elköteleződését és azt a szándékát, hogy minden szegmensben, minden piacon és minél szélesebb körben ki tudja elégíteni az ügyfelek különböző igényeit.

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány egy rendkívül sokoldalú ajánlatot képvisel. Azokat az ügyfeleket célozza meg, akik amolyan „kettő az egyben” megoldást keresnek: a városon belüli napi közlekedésben szeretnék kihasználni a ZEV üzemmód előnyeit, hosszabb utak esetén viszont a hagyományos meghajtásra van szükségük. A Citroënnél tehát zajlik az energetikai átállás és szélesedik a villamos mobilitási kínálat azon ügyfelek elvárásainak megfelelően, akik a hétköznapokban környezetkímélő módon kívánnak közlekedni, de a kikapcsolódást jelentő hosszabb utazásokról sem szeretnének lemondani.

A konnektorból tölthető hibrid megoldást a magánszemélyek és a vállalatok egyaránt igénylik, hiszen ugyanúgy alacsony üzemeltetési költségekre vágynak. Mindkét ügyféltípusnak egyformán fontos az átállás és a keveset fogyasztó, környezetkímélő és nagyteljesítményű motorok.

02. Az ultrakényelmes SUV

A Citroën név és a kényelem fogalma régóta szorosan összefonódtak: lassan 100 éves közös múltra tekintenek vissza. Az új C5 Aircross SUV valamennyi tervezési fázisában meghatározó szerepe volt a kényelem összes aspektusára gondot fordító Citroën Advanced Comfort® programnak. A konnektorból tölthető hibrid tanulmány még ennél is messzebb megy, és a kényelmes és sokoldalú használat szolgálatában az elektromos mobilitás korszerű és high-tech megközelítését nyújtja. Teljesen elektromos üzemmódban a külvilág zajától elszigetelve, egyfajta védőburokban érezhetjük magunkat, mely a külső behatások kiszűrésével tökéletes nyugalmat biztosít. Az elektromos meghajtással minden akadály megszűnni látszik, derű és nyugalom szállja meg az utasokat. A zajtalan működés, a szinte észrevétlen indítás, az élvezetes vezetés, a kényelmes felfüggesztés, a puha Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikus és intuitív felhasználói felületek és a kapcsolódó szolgáltatások mind a fedélzeti kényelmet fokozzák. Az új C5 Aircross Hybrid Concept a teljesen elektromos (ZEV) városi közlekedés lehetőségével tökéletesen megfelel a mindennapi használat igényeinek, de a váratlanul jött hosszabb utak elől sem futamodik meg, sőt kifejezetten útra csábít.

Szabadabb és felhőtlenebb közlekedés

A hibrid megoldásnak hála, a gépkocsi indítása és vezetése teljesen hangtalan, egy gramm CO2 sem kerül a levegőbe, és 135 km/h sebesség alatt akár 50 km-t is meg lehet tenni ZEV üzemmódban. Ez a hatótávolság a felhasználók napi közlekedésének a nagy részét fedezi, így a mindennapos vezetés során nincs szükség a benzinmotor beindítására. Az elektromos üzemmódnak köszönhetően a városok korlátozott forgalmú részeibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású gépjárművek egyre inkább ki vannak tiltva. A hibrid meghajtás így fokozott mobilitást biztosít: a korlátozott forgalmú területeken tett mindennapos rövid utaktól kezdve az országúton vagy autópályán való közlekedésig. Ez valóban a lehető legjobb kombináció: az ideális hatótávolságnak köszönhetően a hétköznapokban olyan gyakran utazhatunk teljesen elektromos üzemmódban, amilyen gyakran csak akarunk, a hétvégi kiruccanások és a hosszabb nyaralások alatt pedig az alacsony fogyasztású és nagyteljesítményű benzinmotorra bízhatjuk magunkat, nem kell a feltöltés miatt aggódnunk.

ZEV üzemmódban – azaz városon belül, rendszerint a legstresszesebb vezetési helyzetekben vagy rövid utakon – fokozott akusztikus komfortban lehet részünk: semmilyen rezgés nem zavarja az utasok nyugalmát

A C5 Aircross SUV kényelmét, melyet többek között az Advanced Comfort ülések és a meleg hatású világos anyagok biztosítják, csak fokozza a ZEV üzemmód nyújtotta békés, nyugodt légkör.

Variálhatóság és csomagtér-kapacitás tekintetében az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a C5 Aircross hagyományos változatának valamennyi erényét megőrizte. Ilyen a változatlanul nagyfokú variálhatóság, a továbbra is csúsztatható, dönthető és elrejthető, teljes értékű hátsó ülések és a példásan nagy csomagtartó, melyet az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezésével sikerült elérni.

Élvezetes vezetés és kivételes hatékonyság

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt egy környezetkímélő és gazdaságos motor hajtja, melynek hatékonysága és teljesítménye minden körülmény között elismerést érdemel. Tervezői egy 180 lóerős, 1,6 literes PureTech benzinmotorhoz társítottak egy 80 kW-os villanymotort, amely a belső égésű motor és a sebességváltó között kapott helyet, és működését egy nagyfeszültségű 200 V Li-Ion típusú, 13,2 kW/h kapacitású akkumulátor támogatja.

Hibrid módban a két erőforrás – egyesült erővel – a kétféle hajtásmód legjavát nyújtja: összesen 225 lóerős teljesítményt az első kerekeken, már a legalacsonyabb tartományokban is bőségesen rendelkezésre álló nyomatékot, visszafogott fogyasztási mutatókat, ugyanakkor kiemelkedő vezetési élményt. Alig 2 liter/100 km üzemanyagigény mellett – ami egy hagyományos belső égésű motorénál 40%-kal alacsonyabb – a kilométerenkénti CO2-kibocsátás 50 g alatt tartható. A benzinmotor csendes és zökkenőmentes működését egy indítógenerátor biztosítja.

A fékezési és lassítási szakaszokban keletkező energia hasznosításáról egy elektromos rásegítésű („i-booster”) fékrendszer gondoskodik, amely lehetővé teszi a mechanikus energia akkumulátorban tárolt elektromos energiává alakítását. Segítségével a hatótávolság akár 10%-a is biztosítható, ami még nagyobb autonómiát tesz lehetővé a villanymotor számára.

A gyors és hatékony EAT8 automata váltó szintén jelentős fejlesztések tárgyát képezte, minek köszönhetően optimálisabb fokozatváltásra és még gördülékenyebb és kellemesebb vezetésre nyílik lehetőség, a villanymotor 337 Nm-es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, valamint egy új, Brake nevű üzemmód is megjelent, amely a fékpedál benyomása nélkül is lehetőséget nyújt az autó lassítására.

Könnyű használat

Meghajtás

A belső égésű és a villanymotor közötti váltások kezelése az akkumulátor töltöttségi szintje és a vezető által igényelt teljesítmény függvényében automatikusan történik. Ugyanakkor a középkonzolon, az automata sebességváltó váltókarjától jobbra található üzemmódválasztó gomb segítségével a vezető is bármikor könnyen üzemmódot válthat, és ZEV, Hibrid vagy Sport módba kapcsolhat.

Töltés

A feltöltési idő optimális: hagyományos aljzatról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik, a feltöltés ideje a konnektor típusától függően 4 (14 amperes aljzat) és 8 óra között van. 32 amperes Wallbox fali töltő használata esetén a feltöltés ideje lerövidül, és mindössze 2 órát vesz igénybe. Az eljárás egyszerű, ráadásul programozott és késleltetett töltésre is lehetőség van, ha például kedvezményesebb áramdíjat szeretnénk igénybe venni (éjszakai áram). A programozás az utastéri érintőképernyőn vagy az ügyfél okostelefonján, a MyCitroën alkalmazáson keresztül történhet.

A töltőkábelek a csomagtér padlója alatt, egy külön e célra kialakított helyen tárolhatók. A töltőnyílás a gépkocsi bal oldalán, az üzemanyagtartály feltöltésére szolgáló hagyományos jobb oldali töltőnyílással átellenben található. A töltőnyílás és a töltőkábelek ergonomikus kiképzésének hála a töltés maga gyerekjáték. A bal oldali töltőnyílásban színkód segíti az eligazodást: a fehér lámpa az alapállapotot, a villogó zöld lámpa a folyamatban lévő töltést, a folyamatos zöld fénnyel világító lámpa a töltés végét, a kék lámpa pedig a késleltetett töltést jelzi.

Ember-gép interfész és speciális szolgáltatások

Az új hajtáslánc bevezetésével létfontosságú lett, hogy átlátható, könnyen olvasható és kezelhető felhasználói felületek segítsék a vezetőt. A cél egyszerűen a vezető és a gépkocsi közötti kapcsolat erősítése, a hajtáslánc és a gépjármű modern adottságainak maximális kihasználása, az ember és a gép közötti kommunikáció és az egyes műveletek napi szinten való leegyszerűsítése volt, hogy a gépjármű egy játékos hangulatú, minőségi és könnyen kiismerhető második otthonná váljon.

A 12,3” digitális műszercsoport egy külön erre szolgáló részén a vezető bármikor kiválaszthatja a hibrid működéssel kapcsolatos adatok – teljesítménymérő, energia- és üzemanyagszint-mérő, hatótávolság elektromos és benzines üzemmódban, energiaáramlási diagramok – kijelzése funkciót. Töltés közben a műszercsoport speciális kijelzést ajánl fel, melyen nyomon követhető a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő, az adott pillanatban érvényes, elektromos üzemmódra vonatkozó hatótávolság (km), az akkumulátor töltöttségi szintje (%) és a töltés gyorsasága (km/h).

Az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány érintőképernyőjén külön oldalakat szenteltek a hibrid működéssel kapcsolatos adatok kezelésére: energiaáramlási diagramok, fogyasztási statisztikák, ökovezetési tanácsok, akkumulátortöltési beállítások. Az érintőképernyő alatti gombot megnyomva közvetlenül is hozzáférhetünk ezekhez az információkhoz és beprogramozhatjuk a töltést.

A kapcsolódó szolgáltatások minden szempontból hallatlanul kényelmes, gördülékeny és felhőtlen használatot tesznek lehetővé, ezzel is hozzájárulva a zavartalan utazáshoz és a fedélzeti komforthoz. Az érintőképernyőn elérhető Citroën Connect Nav 3D navigációs rendszer például már a hibrid működéssel kapcsolatos funkciókat is kínál: a szolgáltatóegységek között a hagyományos benzinkutakon kívül az elektromos töltőállomásokat is jelöli, és mutatja, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően mekkora távolságot tehetünk még meg az autónkkal teljesen elektromos üzemmódban.

A MyCitroën alkalmazás a vezető és az autó közötti folytonosság tökéletes értelmezését nyújtja. Az okostelefon képernyőjén közvetlenül elérhető, felhasználóbarát alkalmazásban megtalálható a mindennapokban hasznos összes információ. Az alkalmazás több funkció távvezérlésére is képes, így programozható vele az akkumulátor töltése, bármikor elindítható és leállítható a töltés, és ellenőrizhető az akkumulátor töltésszintje. A töltés vezérlésén és programozásán kívül a fűtés és a klímaberendezés vezérlését és programozását is lehetővé teszi, a gazdaságos vezetésre vonatkozó útmutatással szolgál, és fogyasztási statisztikákat készít.


Műszaki adatok*
Belső égésű motor: PureTech 180 S&S
Villanymotor: 80 kW (a belső égésű motor és a sebességváltó között)
Összesített teljesítmény: 225 LE / Elsőkerék-meghajtás
Villanymotor nyomatéka: 337 Nm
EAT8 automata sebességváltó elektromos kapcsolókarral
Akkumulátor: nagyfeszültségű 200 V Li-ion, 13,2 kW/h kapacitással
Töltési idő: 2 óra (32 amperes fali töltő) és 8 óra (hagyományos aljzat) között
NEDC autonómia ZEV üzemmódban: kb 50 km (135 km/h-ig használható) *
Emisszió : kevesebb, mint 50g CO2 /km a belső égésű változatnál mintegy 40%-kal kevesebb*
*nem homologizált adatok

B. A Citroën valamennyi személyautója rendelkezik WLTP-hitelesítéssel

Mára a Citroën modellválaszték összes tagja átesett a WLTP protokoll szerinti típusjóváhagyáson, így az ügyfelek a szükségleteiknek megfelelő, nagy teljesítményű, ugyanakkor gazdaságos motorok közül válogathatnak.

A márka ezzel újabb tanúbizonyságát adta annak, hogy fokozottan figyel az ügyfelek igényeire és mindennapi autós tapasztalataira. A lehető legpontosabb tájékoztatásra törekedve a Citroën jóval idő előtt, már a 2016-ban elindított T&E eljárás keretében igyekezett megfelelni az új WLTP szabványnak, mely egy szigorúbb és a gépjárművek valós használati körülményeit jobban tükröző mérési ciklusnak felel meg. A nagyobb átláthatóság és az ügyfelek minél korrektebb tájékoztatása érdekében a Citroën gépjárművei fogyasztását 2016 óta, NOx-kibocsátását pedig 2018. március óta a honlapján is feltünteti. Az adatok mérése valós használati körülmények között, a T&E és FNE civil szervezetekkel közösen kifejlesztett és egy független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített protokollnak megfelelően történt.


Az összes modell hitelesítését követően a Citroën az ügyfelek igényeivel lépést tartó, gazdag motorválasztékot kínál. A hatékony környezetvédelmi technológiákat alkalmazó, új generációs PureTech benzinmotoroknak és BlueHDi dízeleknek köszönhetően a Citroën a 2020-ban szigorodó szabványra való felkészülésben is élen jár. A márka gépjárművein a PSA csoport legújabb műszaki megoldásai köszönnek vissza: ilyen a a BlueHDi dízelmotorokon alkalmazott SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer vagy a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokon bevezetett részecskeszűrő.

 

03 – 2019-ben százesztendős, ikonikus márka

 

A. Egy hamarosan százéves márka

Az új termékeknek köszönhető dinamikus előretörést a kerek évforduló is segíti: az ikonikus márka jövőre ünnepli századik születésnapját.
A Citroën 1919-es alapítása óta mind a mai napig merészségéről és az emberi értékek melletti elkötelezettségéről híres. Gazdag örökségével és emlékezetes modelljeivel egyszer s mindenkorra a vásárlók szívébe lopta magát.

  • A hajdani modellek előtti tisztelgés tehát nem véletlen, kezdve a legrégebbi kiállított modellel, egy 1925-ös 5HP Type C-vel, melyet a „Café Bulle” első emeletén csodálhatunk meg. Néhány hónappal a centenárium előtt kétszemélyes üléspadjával, oldalablakaival és vászontetejével üde ötlet ez a patinás kabrió. Ez volt az első tömegméretekben gyártott francia autó, mely – utalásul a Citroën márkanévre és az eredeti modell sárga színére – a „la petite Citron” (kis citrom) becenevet kapta. A gépkocsi tulajdonosa a veterán autók szerelmeseit tömörítő Vincennes en Anciennes klub lelkes tagja, François Thely, aki ugyanazt a modellt kereste, mint amilyet édesapja, André Thély 1957-ben 18 éves egyetemistaként vett magának a jogosítvány megszerzése után. Az itt kiállított 5 HP C-t 2009-ben Belgiumban vásárolták. Az autó minden évben jelentős rendezvényeken vesz részt, mint amilyen például 2009-ben a márka fennállásának kilencvenedik évfordulója alkalmából az André Citroen tiszteletére rendezett megemlékezés volt (ahová összesen csak 90 gépkocsit válogattak be) vagy a januárban és a nyár derekán évente megrendezésre kerülő párizsi veteránautó-felvonulás, a „La traversée de Paris”.
  • A népszerű Berlingót és a hetvenedik születésnapját ünneplő 2CV-t egy 1967-es 2CV AK 350 Glaçauto köti össze egymással. A külön erre az eseményre felújított, motorjától megszabadított legendás furgon büszkén feszít majd a stand falán. A Kacsa-rajongó Damien Boiteux tulajdonát képező autó narancssárga színű.
  • Az alkalomra átalakított új Berlingo Van-ben került kialakításra a „Le Petit Citroën” butik. A piros-fehér furgon a butik hagyományos színeit öltötte magára, a belső kialakítás pedig a teherautók mozgó bolttá alakítására szakosodott Euromag cég munkája. A kiállított kiegészítők között megtalálhatók az új „Oui are French” termékvonal darabjai, a mai Citroënek modellautó-változatai vagy az 5 fából készült modellautót tartalmazó „Collection Citroën Origins” kollekció, benne olyan legendás modellekkel, mint a 2 CV, a Méhari, a Type H, a Traction és a Rosalie.

B. Együttműködés más ikonikus márkákkal

A Citroën mindig örömmel működött együtt más márkákkal az innováció és a kreativitás jegyében. Ebben az évben több partnermárka is jelen lesz a Citroën standján, amelyek hasonló erényekkel rendelkeznek a kreativitás és a szaktudás tekintetében :

  • E-MEHARI « Art Car » - Jean Charles de Castelbajac
  • C3 Limitált széria - Jean Charles de Castelbajac
  • C3 ELLE limitált széria
  • C3 Aircross et SpaceTourer Rip Curl limitált szériák
  • C1 Urban Ride limitált széria


C. A C3 WRC

Az autósport is szerves része a Citroën-hagyománynak, és hozzájárul a márkaimázs erősítéséhez és a Citroën hírnevének öregbítéséhez. A márka ezért a ralik szerelmeseire is gondolt, akik a standon duplán is megtapasztalhatják az autóversenyek hangulatát:

  • A stand sztárvendége a rali-világbajnoki babérokra törő 380 lóerős C3 WRC
  • A stand másik szenzációja egy versenyautó-szimulátor, mely a kagylóülésben helyet foglalóknak nemcsak vizuális, de az ülés alatti és a kormányrezgések révén igazi szenzoriális élményt is nyújt. A jelentkezőknek – akárcsak egy igazi pilótának – a 2018-as FIA rali-világbajnokság aszfaltos és murvás szakaszain is végig kell menniük. Október 4-én pedig indul a walesi rali.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER