Címkék: Ford | Ford S-Max | Párizsi Autószalon

2014. október 02. csütörtök, 20:04

 

A Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Ford S-MAX továbbra is a híres SAV-modell legfőbb erényeire épít: tágas és stílusos kabinjában heten utazhatnak, miközben az autó a kisebb járművek fürgeségét és vezetési élményét nyújtja: a vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása, míg az autó alacsonyabb CO2-kibocsátásáról és kategóriaelső menetdinamikájáról egy 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és egy továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi dízel erőforrás gondoskodik.

Első ízben rendelhető meg a Dinamikus LED Fényszóró a Vakításmentes Távfény funkcióval, emellett a szegmensben elsőként tűnik fel a felszereltségi listán az Ütközés Előtti Asszisztens.
A vadonatúj S-MAX kabinjában 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A karcsú és sportos külső dizájnhoz a “Dinamikus Szentély” filozófiája szerint megformált utastér tartozik a szegmens első Ford Multikontúr Üléseivel az első üléssorban, és saját klímavezérléssel a hátul ülők számára. Az autó komfortját még magasabb szintre emeli a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer, a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, valamint a kategória legjobb tárolóhelyei.
Az eredeti változat szellemiségéhez hűen az Európában jövőre bemutatkozó, vadonatúj S-MAX is stílusos, modern és élvezetesen vezethető autó, ami tágas, sokoldalúan alakítható belső teret és kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.



A vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása; a 2015-től kapható rendszer optimális kormányreakciókat biztosít. Az Intelligens Összkerékhajtás és a kifinomult hajtásláncok széles választéka – köztük az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral – ugyancsak azt a célt szolgálja, hogy az új modell minden eddiginél dinamikusabb vezetési élménnyel kápráztassa el tulajdonosát. Az S-MAX lesz a világ első Fordja, amelyhez megrendelhető a Ford Dinamikus LED Fényszórója a Vakításmentes Távfény funkcióval; ez a megoldás mindig maximális fényerőt biztosít, ám nem zavarja a forgalom többi résztvevőjét. A Ford fejlett Ütközés Előtti Asszisztens technológiája még autópálya-tempó mellett is hatásosan mérsékli az ütközések súlyosságát. Legyen szó akár egy sítúráról az Alpokban, vagy csak egy hétköznapi reggeli fuvarról az iskolába a gyerekekkel, a vadonatúj S-MAX mindenképpen teljes kényelemben juttatja célba hét utasát. A kabinban 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A Ford teremtette meg az SAV (Sports Activity Vehicle) kategóriát a 2007-ben az Év Autója címet is elnyert S-MAX modellel, amiből azóta több mint 400.000 darab kelt el Európában.
 
Új formavilág
A Ford dizájn-csapata továbbfejlesztette az eredeti S-MAX eleve friss és szemet gyönyörködtető formáját, még dinamikusabbá és vonzóbb megjelenésűvé varázsolva az autót.

A kecsesebb formatervnek köszönhetően az autó látványán nem érződik “vizuális zaj”. Az A-oszlop hátrébb került, így a motorháztető hosszabb és formásabb lett, ami prémium benyomást sugall. A krómozott, trapéz alakú hűtőrács és a keskeny fényszórók modern, ‘techno’ hatást keltenek. Az S-MAX hatásos oldalnézete és látványos kontúrú oldalablakai vonzó látványt teremtenek, aminek hatását tovább fokozza a jellegzetes LED Nappali Világítás és az autót szélesebbnek láttató LED hátsó lámpatestek, amelyeket selyemfényű krómozású díszléc köt össze. A hátsó lökhárítókba integrált kipufogóvégek között modern, sportos formavilágú diffúzor húzódik. A kifinomult és dinamikus hangulatú utastér hangsúlyos elemei közül fontos megemlíteni a határozott formavilágú középkonzolt, amely a műszerfal felső részéről ível lefelé, a kesztyűtartó fölötti alumínium betétet, valamint a második és harmadik üléssor ‘stadion-stílusát’.

A nyitott hatású, levegős utaskabinban panoráma tető növeli a térérzetet, az intelligens tervezésű, vékonyabb háttámlával kialakított üléseknek köszönhetően pedig érezhetően nagyobb lett a hátsó lábtér. Bármerre nézünk is a vadonatúj S-MAX utasterében, mindenütt lágy tapintású anyagokat és mutatós varrásokat találunk. A szennyeződést taszító bevonattal ellátott kárpitok jól bírják a mindennapos családi használatot, s a tartóssági tesztek még arra is kiterjedtek, milyen mértékben állnak ellen ezek az anyagok a sárnak vagy a kávéfoltoknak. A vizsgálatokat végző mérnökök a kárpitba beakadó cipzárak és gombok hatásáról sem feledkeztek meg: a szöveteket 600 alkalommal simították végig egy középkori buzogányra emlékeztető vasgolyóval, amiből tűhegyes tüskék álltak ki.

Kényelemben utazni
Az öt- és hétüléses változatban is megrendelhető új S-MAX kifejezetten kényelmes és funkcionális. Az Easy-Fold rendszer segítségével mindegyik hátsó üléstámla síkba dönthető, s ehhez csupán egyetlen gombot kell megnyomni a vezérlőpanelen. Az Easy-Entry második üléssor ülései egy érintéssel elmozdíthatók, hogy utat nyissanak a harmadik üléssorba. Az utastér gyorsabban hűthető vagy fűthető a kívánt hőmérsékletre az új, nagyobb kapacitású szellőztető rendszer és klímaberendezés segítségével, ami a vadonatúj Ford Mondeóban mutatkozik majd be az európai piacon; az új rendszer több levegő szállítására képes, alacsonyabb hőfokot tud előállítani, emellett pedig halkabban is működik. Felismerve annak igényét, hogy az S-MAX hátsó utasai esetleg másféle komfortra vágynak, mint az elöl ülők, a Ford megoldotta, hogy külön kezelőszervek segítségével állíthassák be a számukra legmegfelelőbb hőmérsékletet. A rezgéseket további hangelnyelő anyagok, továbbfejlesztett ajtótömítések és mágneses lengéscsillapítók ellensúlyozzák, s az S-MAX a szegmens első modellje, amelyhez fűthető és hűthető, Aktív Mozgású masszázsfunkciót is kínáló Ford Multikontúr ülések rendelhetők.

Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a szegmensben elsőként kínált négyirányú motoros kormányállítás (és a vezetőülés memóriafunkciója) révén a vezető tökéletesen beállíthatja a számára optimális üléshelyzetet. A fűthető kormánykerék ugyancsak első alkalommal jelenik meg az S-MAX kínálatában. A mérnökök a hátsó ülések kontúrjait és tartását is tökéletesítették, emellett pedig a kategória legjobb tároló megoldásait ötlötték ki az S-MAX utasai számára: a műszerfal tetején egy új, fedeles tárolódobozt helyeztek el, a középkonzolban pedig egy médiatároló rekeszt alakítottak ki, s még a harmadik üléssor mögötti padló alatt is elhelyeztek egy rejtett rakodóhelyet.



A hatodik érzék maga a technológia
A vadonatúj S-MAX-ban kamera, radar és ultrahangos eszközök működtetik a 16 fontos vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós biztonságosabban uralhatja az autót.
•    Az Ütközés Előtti Asszisztens automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt észlel; ezt megelőzően hangjelzést ad, majd a szélvédőre vetített jellel figyelmezteti a vezetőt. A berendezés 8 km/órától egészen a végsebességig működik.
•    Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát.
•    A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet.

A vadonatúj S-MAX szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:
•    A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.
•    A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
•    Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.
•    A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

Az új S-MAX vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a  Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Sávtartó Asszisztens és a Vezetőfigyelmeztető Rendszer is.

Az új S-MAX modellben jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Az Adaptív Sebességtartó Automatika előre tekintő radarjának segítségével az S-MAX folyamatosan tartja a beállított követési távolságot. Az új Intelligens Sebesség Asszisztens a már létező Adaptív Sebességhatároló rendszer továbbfejlesztésével nemcsak a beállított sebességhatár túllépését akadályozza meg, hanem a Közlekedési Tábla Felismerés által észlelt, vagy a fedélzeti navigációs rendszerbe táplált sebességkorlátozásokhoz is hozzáigazítja a jármű tempóját.

“A sebességhatároló technológia hihetetlenül népszerűnek bizonyult azok között, akik attól tartottak, hogy a sebességkorlátozások akaratlan túllépése miatt közlekedési bírságot kaphatnak.” – árulja el fejtette ki Stefan Kappes, a Ford Európa aktív biztonságért felelős főmunkatársa. “Az Intelligens Sebesség Asszisztens segítségével ez most még könnyebben elkerülhető.”

Futómű-technológiák
Az új S-MAX modellben mutatkozik be először az európai piacon a Ford új, precíz Adaptív Kormányzása, ami a legkanyargósabb utakon is feledhetetlen élménnyé varázsolja az autózást. A rendszer a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arány folyamatos változtatásával optimalizálja a kormányreakciót. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Nagyobb sebességnél az S-MAX simábban és precízebben reagál a vezető parancsaira. A Ford új integral link rendszerű hátsó futóműve tovább fokozza az autó egyébként is kategóriaelső menetdinamikáját; a kisebb tömegű alumínium alkatrészek jobb dinamikus teljesítményt biztosítanak, és jelentősen javítják a gördülési kényelmet, amit elsősorban a hátsó üléseken utazók értékelnek majd. További technológiák a még élvezetesebb autózásért:
•    A Ford Intelligens Összkerékhajtása kiváló úttartást és tapadást nyújt (az AWD rendszer most először rendelhető meg az S-MAX modellhez)
•    A Kormányzási Nyomaték Kompenzáció kiküszöböli a váratlan visszajelzéseket, erőhatásokat és rezgéseket

Alacsony károsanyag-kibocsátás, magas teljesítmény
Élénk és takarékos új dízel- vagy benzinmotorjaival az S-MAX halkan és könnyedén suhan az utakon. A dízelmotorok CO₂-kibocsátása várhatóan hét százalékkal csökken; ez a hatfokozatú kézi váltóval szerelt 120 lóerős, 2,0 literes TDCi esetében ugyanúgy igaz, mint a tökéletesített, 150 és 180 lóerős változatban megrendelhető, manuális vagy Powershift dupla tengelykapcsolós automata váltóhoz csatlakoztatható 2,0 literes TDCi blokk esetében. Az Aktív Hővezérlő Rendszer segítségével a motorok hamarabb érik el üzemi hőfokukat, ahol gazdaságosabban és alacsonyabb CO₂-kibocsátással működnek. A benzines erőforrások közt megjelenik a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost egysége manuális sebességváltóval, illetve a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motor automata váltóval. Az S-MAX CO₂-kibocsátását tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés és az Auto-Start-Stop rendszer. A padlólemez áramvonalas burkolata és az Aktív Hűtőrács csökkenti az autó légellenállását, aminek tökéletesítésével 400 órát töltöttek el a mérnökök a szélcsatornában.

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság
Az S-MAX arra készült, hogy utasait ne csupán kényelemben és nyugalomban, hanem teljes biztonságban juttassa célba. Az ultranagy szakítószilárdságú acél szélesebb körű felhasználásának köszönhetően a vadonatúj S-MAX karosszéria-szerkezete 3 százalékkal erősebb lett, s az autóban olyan új aktív biztonsági berendezések is megjelentek, mint a most először alkalmazott második üléssori oldallégzsákok. A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött.

A MyKey technológia segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági rendszerek kikapcsolását is megakadályozza.



Ötletek, amelyek megszépítik a mindennapokat
A hagyományos műszeregységet opcionálisan felválthatja egy, a vezetővel szemben elhelyezett 10 colos digitális képernyő, amelyen animált analóg sebességmérő és fordulatszámmérő látható. A felhasználók személyre is szabhatják a képernyő beállításait és 3D grafikáit. A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az S-MAX-hoz most először rendelhető meg a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó, ami úgy is nyitható vagy zárható, hogy az autós meglendíti lábát a hátsó lökhárító alatt. Tavaly az új Ford Kuga vásárlóinak fele választotta ezt az opciót, miután az autó elsőként jelent meg középméretű SUV-k európai piacán ezzel a technológiával.

“A vadonatúj S-MAX modellt úgy fejlesztettük ki, hogy semmiféle kompromisszumba nem mentünk bele a stílus, a komfort, a sokoldalúság, az üzemanyag-fogyasztás és a vezetés öröme tekintetében, sőt arra törekedtünk, hogy az autót a lehető legtöbb innovatív és egyedülálló technológiával gazdagítsuk.” – fejti ki Andrew Kernahan, a Ford S-MAX főmérnöke. “Ez az autó minden helyzetben kiválóan megállja a helyét, és vásárlóink legmagasabb elvárásainak is megfelel majd.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER