Címkék: KIA

2019. február 26. kedd, 17:36

 

Az új e-Soul kétféle hatótávval választható, zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal csatlakozik a Kia egyre bővülő hibrid, plug-in hibrid és elektromos autó portfóliójához.

 

 

Ikonikus és megkülönböztető dizájn kívül és belül.
Tisztán elektromos hajtás, 452 km-es hatótáv egy feltöltéssel.
25%-kal nagyobb energiatárolás az új generációs akkumulátorban.
Nagyobb teljesítmény és jobb gyorsulás az új villanymotorokkal.
A Kia bemutatja az új UVO CONNECT telematikai rendszert.
Kombinált töltő rendszer - Combined Charging System (CCS) - a gyorstöltő képesség alap, s ez komolyan segíti a széleskörű használhatóságot.
Az Európai értékesítés 2019 első negyedében indul, 7 év vagy 150 000 km garanciával.

 

 

  Az új Kia e-Soul nagy hatótávot és károsanyag kibocsátás nélküli üzemet kínál a városi crossover kategóriában. A Kia Motors harmadik, világszerte értékesített elektromos modelljének európai bemutatója a 2019-es Genfi Autószalonon lesz.

  A Kia úttörő városi crossoverének harmadik generációja még különlegesebb, még dinamikusabb és innovatívabb, mint valaha. Amíg az e-Soul megtartja elődeinek jellegzetes dizájnját és játékos karakterét, Európában egyedülálló módon, kétféle hatótávot is kínál elektromos motorral, zéró károsanyag kibocsátású hajtáslánccal.

  Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője megjegyezte: “A Soul a bevezetése óta a Kia és a teljes piac egyik úttörője. Egy évtizeddel ezelőtt létrehozta a városi crossover kategóriát, és amikor bemutattuk a Soul EV-t, az volt az első tisztán elektromos városi crossover. Az új e-Soul még többet tud, Európában növelt hatótávú elektromos hajtáslánccal vezetjük be, kiegészítő belsőégésű motor nélkül.”

“A piac az elmúlt években és 2018-ban is jelentősen megváltozott – a kifutó zéró kibocsátású Soul EV modellből az utolsó évben többet adtunk el, mint a benzinesből és a dízelből összesen. A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromosautó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban nyolcból egy Európában eladott autónk elektromos volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal, és az új e-Soul tovább fogja erősíteni ezt a trendet.

  Az e-Soul megtartja a korábbi generációk erősségeit, a kivételes ár-érték arányt, a tágas ötszemélyes belsőt, és a variálhatóságot is. Mint minden Kia modell, az új e-Soul is a Kia minőségi ígéretével érkezik az európai piacra, a márka egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es garanciával, amely a villanymotorra és az akkumulátorra is érvényes.

  Az új e-Soul Európai értékesítése 2019 első negyedévének végén indul, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.

Külső megjelenés

Egy ikon megújítása – jellegzetes, megújult dizájn

  Friss, vidám, jellegzetes, az új e-Soul ünnepli az első- és második generációs modellek ikonikus dizájnját és játékos karakterét. Újrarajzolt vonalaival, okos részleteivel, és speciális világítótesteivel az új e-Soul a legfuturisztikusabb, legfiatalosabb és leginnovatívabb újraalkotása elődeinek.

  Az e-Soul minden külső eleme új, mégis rögtön felismerhető, mert hű maradt eredeti, azonnal felismerhető formájához. A városi crossover vonalakat erősítik az éles LED-es fényszórók, amelyeket a homlokfal felső részébe integráltak. Az első-hátsó lökhárítók és a tömör panel a hűtőmaszk helyén finom és dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A töltőcsatlakozó egy kisméretű fedél alatt érhető el az autó elején. A fényszórók alatt hosszúkás alakú LED-es ködfények váltották le az előző Soul EV kerek lámpáit.

  Oldalnézetben az e-Soul sziluettje tisztán megmaradt, de a finom változtatások az arányokon és néhány részleten magabiztosabbá teszik a megjelenést. 4 195 mm-es hosszával az új e-Soul 55 mm-rel hosszabb, mint elődje, 2 600 mm-es (+30 mm) tengelytávval, és 15 mm-rel hosszabb első túlnyúlással. A hatást tovább fokozza az új hátsó oszlop és annak alakja. Az ablakok hátrafelé elkeskenyednek, uszony formájú elem helyettesíti az eddigi hegyes formát az ablaksor végén. A forma végigvezeti a szemet az autó oldalán, ahogy a karosszéria felnyúlik a tető irányába, s az ide tett matt fekete elemben megjelenik a Soul név. Mindez hatékonyan kiegyenlíti a ‘vizuális súlyozást’ az autó eleje és kicsit hosszabb vége között. Az e-Soulhoz egyedi, ötküllős, 17 colos könnyűfém felnik készültek.

  Hátul a csomagtér ajtaján a karosszéria ‘szigete’ megmaradt. Fényes feketével keretezve ez az elem kerekebb, modernebb az új modellen, és az újratervezett hátsó lökhárító fölött feltűnő új, LED-es lámpák fogják közre.

Az új e-Soul elérhető hétféle egy- és hétféle kéttónusú festéssel.

  Az európai vásárlóknak elérhető lesz a SUV Csomag, amely merészebb keréktárcsákkal és egyedi oldalsó küszöbburkolatokkal fokozza a vizuális hatást.

Belső kialakítás

A high-tech belsőt a zene inspirálta

  A Soul bevezetése óta a dizájn fontos eleme a zene. A harmadik generációban ez az autó személyiségének központi részévé vált. Az új modellnél a mérnökök még ‘feljebb tekerték a hangerőt’ a belsőben, inspirációt merítve a hang vizualizálásából.

  Az e-Soul belső terét hangzás inspirálta vonalak és anyaghasználat jellemzi. Az új Soulban megmaradnak a ‘tweeter’ hangszórók a műszerfal szélein, ez már az előző generációs modelleknek is olyan jellemzője volt, amely a hatásos dizájn és az alapvető funkcionalitás kombinációját példázta.

  Az e-Soul belül is olyan életteli, mint kívül, utastere egy- vagy kéttónusú színekben elérhető, szövettel, valódi vagy műbőrrel, az adott piactól és autó felszereltségtől függően. A szín és a kárpit elérhetők egytónusú feketében vagy kéttónusú szürkében (világos- és sötétszürke), gyöngyszínű ajtókárpittal. A belső kapható fekete és szürke szövettel és mű- vagy valódi bőr kárpittal, kontrasztos világosszürke varrással és metálszínű ajtóborítással. A fekete szövetkárpitos modellek elérhetőek az opcionális Zöld vagy Arany Csomaggal is, amelyekben zöld vagy arany kontrasztot ad a varrás és az ajtókárpit. Piros Csomag is rendelhető, ehhez fekete bőr belső társul, sportos piros varrással és ajtókárpittal.

  Az utastérbe Sound Mood Lighting rendszer rendelhető: ez finom fényt sugároz az ajtó egyes elemeiből, amit az egyedi 3D mintázatú felület rajzol ki az ajtó felső elemein. A Sound Mood Lighting rendszer fényei az audiorendszer ritmusára lüktetnek, nyolc, személyre szabható színnel, és hat variációban bevilágítva az utasteret.

  Az e-Soul elérhető vezeték nélküli telefontöltővel is, ezt a műszerfal aljában helyeztek el, emellett fűthető és hűthető első ülésekkel és a prémium Harman Kardon hangrendszerrel. A szélvédőre vetített kijelző folyamatosan jeleníti meg a fontos információkat, köztük a navigáció jelzéseit és az autó sebességét.

Hajtáslánc

Nagy hatótáv, nulla károsanyag kibocsátás, két tisztán elektromos hajtáslánc

  Az új Kia e-Soult Európában kizárólag elektromos autóként árusítják majd, két különböző hatótávú, tisztán elektromos hajtáslánccal.

  A vezetők választhatnak a hosszabb hatótávú (64 kWh-s) és az alap (39,2 kWh-s) akkuk közül. Bármelyik modellt is választja a vevő, mindkettő jóval hosszabb hatótávot kínál, mint a kifutó Soul EV. A teljesítmény is javult, a jelentősen erősebb villanymotor 395 Nm nyomatékot szolgáltat, 39%-kal többet, mint korábban.

  Ráadásul a Kia újgenerációs lítiumion polimer akkumulátorcsomagja nagyobb kapacitású, mint a legtöbb egyéb elektromos autóé, azok árától függetlenül. Energiasűrűsége 250 Wh/kg, így 25%-kal több energiát képes tárolni, mint a kifutó Soul EV. Ez teszi képessé a Kiát, hogy az akkumulátort a lehető legnagyobb energiasűrűséggel a legkisebb tömegen tartsa, és nagyot lépjen előre a károsanyag kibocsátás nélküli autók hatótávjának növelésében mind a modell elődjéhez mind pedig a versenytársakhoz képest.

  A nagy hatótávú, 64 kWh-s akkumulátorcsomag 150 kW-os (204 LE) elektromos motort táplál, és képessé teszi az e-Soult, hogy egy feltöltéssel akár 452 kilométert tegyen meg (WLTP kombinált mérés). A 64 kWh-s akkuval felszerelt kivitelek fogyasztása mindössze 157 Wh/km a WLTP kombinált mérés alapján. Városi környezetben az energia felhasználás mindössze 109 Wh/km (WLTP).

  Az autó az indításakor azonnal rendelkezésre álló 395 Nm-es nyomatékkal a hosszú hatótávú, 64 kWh-s e-Soul mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

  A 39,2 kWh-s akkumulátor egy hatékony 100 kW-os (136 LE) motort hajt. 395 Nm-es csúcsnyomatékkal, és 23%-kal nagyobb teljesítménnyel, mint a kifutó Soul EV. Jelentősen megnövelt hatékonyságával az akkumulátor 277 km-es hatótávra képes egyetlen feltöltéssel. A fogyasztás 145 Wh/km (WLTP), és ezzel ez a változat a világ egyik legjobb energiahatékonyságú autója.

  A kombinált töltő rendszer (CCS) gyorstöltője alapáras mindkét modellhez, ez lehetővé teszi, a rövidebb megállások alatti töltést is. Mindkét akkumulátorcsomag újratölthető 20%-ról 80%-ra 42 perc alatt,100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel.

  Az e-Soul modellben egy sor energia-visszanyerő technológia is elérhető, hogy a hatótáv a lehető legnagyobb legyen. Ezek közé tartozik a Kia energiahatékony hőszivattyú rendszere, amely az autó hűtőrendszerének hőjét hasznosítja. A másik a Kia innovatív és egyedi szellőző és légkondicionáló rendszere, amely szükség esetén csak a vezetőülés környezetében tartja fent a légcserét - a többi rendszertől eltérően.

  Az e-Soul alapfelszereltségének része a Kia innovatív energia-visszanyerő fékrendszere, amely a kormány mögötti kapcsolófülekkel működtethető. A rendszer segítségével a vezető le tudja lassítani az autót és mozgási energiát tud visszanyerni, amitől nő a hatótáv és a hatékonyság. A vezető öt különböző fékerőszint közül választhat, (“nincs”, erősség 1-től 3-ig, és “egypedálos üzemmód”) attól függően, hogy milyen energia-visszanyerési szintre és lassító erőre vágyik. Az “egypedálos vezetési mód” megadja a lehetőséget, hogy a legnagyobb mennyiségű energiát nyerjük vissza, és biztosítja a finom megállást anélkül, hogy használnánk a fékpedált. Az energia-visszanyerő fékrendszer automatikusan beállítja a fékerőt, amikor észleli, hogy az előtte haladó autó lassít, egyenletes haladást biztosítva – ez különösen hasznos nedves, lejtős úton. A Smart Eco Pedal Guide kijelző a műszeregységen mutatja a valós-idejű akkumulátorszintet, az energia-visszanyerő rendszer visszajelzése alapján.

  Ráadásul az e-Soul Vezetési Mód rendszere megengedi, hogy a sofőr vezetési stílusához vagy az útviszonyokhoz igazítsa az autó haladását. Választhat a ‘Normál’, ‘az Eco’, az Eco+’ és a ‘Sport’ üzemmód közül. A két Eco mód energiatakarékos beállításokkal maximálja a hatótávolságot, míg a Sport a motor- és a kormányreakciókat is élesebbé teszi. A Normál üzemmód okos egyensúlyt teremt az Eco és a Sport között.

Az új e-Soul a Soul első generációja, amely teljesen független multi-link hátsó felfüggesztéssel készült. Ez váltja fel az első és második generációs modellek hátsó csatolt lengőkarjait.

Technológia

A Kia bemutatja az új UVO CONNECT telematikai rendszert

  Egy sor továbbfejlesztett kiegészítő fokozza a biztonságot, javítja a vezetési élményt és biztosítja a használat egyszerűségét. Ráadásul az új modell az első Kia Európában, amely az UVO CONNECT telematikai rendszert is kínálja.

  Az UVO CONNECT a vezetést összeköti a digitális korral, összekapcsolja a vezetőt a digitális világgal, értékes információkat nyújtva – az autó érintőképernyőjén vagy okostelefonon keresztül.

  Az új technológiát úgy fejlesztették, hogy megfeleljen a legújabb Európai Uniós Személyiségi Jogi előírásoknak (GDPR) is, és garantálja a személyes adatok maximális védelmét.

  Az UVO része a Kia Live rendszer, amelyet a 10,25 colos TFT LCD kijelzőben, az e-Soul középkonzolján helyeztek el. A rendszer saját SIM kártyát használ, hogy autózás közben adatokat szerezzen, és azokat folyamatosan frissítse - élő közlekedési információk, időjárási előrejelzések, érdeklődési pontok és parkolási információk - beleértve a szabad helyeket, az elhelyezkedést és az árakat is. Nagyon fontos, hogy az UVO rendszer azt is megmutatja, hogy hol lehet a járművet tölteni, és, hogy éppen van-e ott elérhető töltő, illetve, hogy az autóval műszakilag kompatibilis-e az elérhető rendszer.

  Az UVO második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció tájékoztat a jármű állapotáról, és az aktuális utazásról, fontos részleteket bemutatva. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is kínál. Földrajzi elhelyezkedéstől, országtól függően a felhasználók távolról is el tudják indítani a légkondicionáló rendszert (előfűtve vagy előhűtve az autót) vagy az utazással kapcsolatos utasításokat küldhetnek az autónak még elindulás előtt.

  Az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy távolról ellenőrizzék az akkumulátor töltöttségét és a képernyőn keresztül megállítsák vagy visszavegyenek a töltésből annak érdekében, hogy az olcsóbb éjszakai áramot használhassák amennyiben otthon töltik az autót. Az applikációval a felhasználó ellenőrizheti autója helyét és diagnosztikai jelentést is kaphat a járműről.

  Az e-Soulban történő bevezetését követően a Kia UVO CONNECT technológia már a közeljövőben elérhető lesz a Kia más európai modelljeiben is.

  A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszert alapként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobil készülék összekapcsolását csakúgy, mint az Apple CarPlayt és az Android Autót. Továbbfejlesztett osztott képernyős megjelenítésével lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző jármű információkat kezeljenek és ellenőrizzenek egy időben (pl.: navigáció és akkumulátor információ), vagy akár számos dolgot egyszerre jelenítsenek meg a kijelzőn. Ez azt jelenti, hogy a vezető akár követheti a navigáció megjelenítéseit, vagy ellenőrizheti az akkumulátor energiafelhasználását, amíg az utas kiválaszthatja kedvenc zeneszámait vagy megnézheti az időjárás előrejelzést. Az infotainment rendszeren keresztül is kezelhetők az autó visszatáplálási beállításai és a Sound Mood Lighting is. A középkonzoli nagy képernyőt kiegészíti a műszerpanel 7,0 colos TFT-LCD-je a vezető előtt.

Biztonság

Teljeskörű továbbfejlesztett aktív biztonsági rendszer

  Passzív és aktív biztonsági rendszerek sora biztosítja, hogy a vezető és az utasok a lehető legnagyobb biztonságban legyenek minden utazás során. A Kia Vezetéstámogató Rendszere - Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) - segít csökkenteni a vezetéshez kapcsolódó kockázatokat és így a stresszt.

  Az elérhető technológiák közé tartozik az ütközés-elkerülő - Forward Collision Assist (FCA), a holttérfigyelő - Blind-spot Collision Assist-Rear (BCA-R), a dugóban araszolni is képes adaptív tempomat (SCC), a sávtartó - Lane Keeping Assist (LKA), a fáradtságérzékelő - Driver Attention Warning (DAW), valamint a fényszóró asszisztens - High Beam Assist (HBA) is. Emellett rendelkezésre áll a Kia második szintű autonóm, önvezető technológiája is, sávkövetővel - Lane Follow Assist (LFA), gyorsulás ellenőrzővel, és az elöl haladó autó követésén alapuló fékezéssel és irányítással. 0 és 130 km/óra között az LFA kamerákkal és radarokkal tartja a megfelelő követési távolságot, és figyeli az útjeleket, hogy az e-Soult a sáv közepén tartsa. Emellett az e-Soulban elérhető a tolatókamera (Rear View Monitor (RVM)), a parkoló asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető elektronika is - Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA).

  A passzív biztonsági felszereltség részeként az e-Soulban hét légzsák van (két első légzsák, első oldal légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák). Alapáras felszerelés a menetstabilizáló rendszer (VSM) is.

  Az e-Soul karosszériája acél- és alumíniumelemekből áll, így torziós merevsége magas, miközben egyszerre könnyű is. A melegen préselt acél komponensek előző modellhez képest magasabb arányával, valamint az új alumínium küszöberősítésekkel merevebb a karosszéria, így csökkent a vibráció és nőtt a biztonság.

Gyártás és értékesítés

Koreai gyártás és tavasszal induló európai értékesítés

  Az új e-Soul a Kia Gwangju üzemében készül, Koreában. Egyes európai piacokon 2019 tavaszától indul az értékesítés, Magyarországra várhatóan 2020 első negyedévében érkezik.

KIA e-SOUL – MŰSZAKI ADATOK (EURÓPA)

Karosszéria

Ötajtós, ötüléses, tisztán elektromos városi crossover, nagyszilárdságú acél-alumínium karosszériával. Elektromos motor, elsőkerék-hajtás, lítiumion polimer akkumulátorcsomag.

Meghajtás

Elektromos motor

Típus Állandó mágneses szinkron

Névleges feszültség 356 V (nagy hatótáv) / 327 V (alapváltozat)

Max. teljesítmény 204 LE (150 kW) @ 3800 – 8000 / perc (nagy hatótáv)

136 LE (100 kW) @ 2600 – 8000 / perc (alapváltozat)

Max. nyomaték 395 Nm @ 0 – 3600 / perc (nagy hatótáv)

Max. nyomaték 395 Nm @ 0 – 2400 / perc (alapváltozat)

Nagy hatótávú akkumulátorcsomag

Típus Litiumion polimer

Névleges feszültség 356 V

Kapacitás 64 kWh

Teljesítmény 170 kW

Kapacitás 180 Ah

Fedélzeti töltő 7,2 kW

Energiasűrűség 250 Wh/kg

Alap akkumulátorcsomag

Típus Litiiumion polimer

Névleges feszültség 327 V

Kapacitás 39,2 kWh

Teljesítmény 104 kW

Kapacitás 120 Ah

Fedélzeti töltő 7,2 kW

Energiasűrűség 250 Wh/kg

Felfüggesztés

  Elöl Teljesen független, segédkeretre szerelt MacPherson, tekercsrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral

  Hátul Teljesen független, segédkeretre szerelt többlengőkaros, tekercsrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral

Kormány

Típus Elektromechanikus, fogasléces szervokormány

Áttétel 12.7:1

Fordulat 2.5 (végállások között)

Fordulókör átmérő (m) 5.3

Fékek

Elöl 305 x 25 mm, hűtött tárcsa

Hátul 300 x 10 mm tömör tárcsa

Kézifék Elektromos kézifék

Kerekek és abroncsok

Alap 17 colos könnyűfém, 215/55 R17

Pótkerék Defektjavító

Méretek (mm)

Külső

Teljes hossz 4195 Teljes szélesség 1800*

Teljes magasság 1600 Tengelytáv 2600

Első túlnyúlás 865 Hátsó túlnyúlás 730

Első nyomtáv 1565 Hátsó nyomtáv 1575

Hasmagasság 155

*külső visszapillantók nélkül

Belső

Elöl Hátul

Fejtér 1013 988

Térdhely 1044 927

Vállszélesség 1410 1390

Csomagtér (VDA)

Hátul 315 liter

Az első sor mögött 1339 liter

Tömegek (kg)

Nagy hatótávú Alapváltozat

Saját tömeg 1682 1593

Össztömeg 2180 2025

Sebesség és hatótáv

Nagy hatótávú Alapváltozat

Végsebesség (km/h) 167 156

Gyorsulás 0-to-100 km/h (sec) 7,6 9,6

Maximális hatótáv* 452 km 277 km

Fogyasztás* 157 Wh/km 145 Wh/km

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER