Címkék: Fine Comfort | hidrogén | Toyota

2018. március 09. péntek, 22:24

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid elektromos (HEV) autóiról ismert Toyota élen jár az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) technológia fejlesztésében is, egyedüliként kínálva a technológiával hajtott sorozatgyártott autót, buszt, teherautót és targoncát is. 

 

A 2018-as Genfi Autószalonon ugyanakkor a japán
autógyártó egy az üzemanyagcellás technológiában rejlő újabb lehetőségek
bemutatására alkalmas tanulmányautó, a Fine Comfort Ride leleplezésével újabb
hatalmas lépést tett a hidrogén alapú társadalom elérkezése felé. Az üzemanyagcellákkal
és a kerekekbe épített elektromotorral hajtott prémium limuzin tanulmányautó nulla
károsanyag-kibocsátással és mintegy 1000 km hatótávolsággal rendelkezik. A
különleges megjelenésű és áramvonalas, gyémánt formájú karosszéria, hátrafelé
keskenyedik, minden utas számára érintőképernyőt kínál, miközben a hajtáslánc
kialakításának köszönhetően az utastér tágas és rugalmasan variálható.

A Toyota Fine-Comfort Ride egy üzemanyagcellás tanulmányautó (FCEV), amit készítői egy
alacsony széndioxid-kibocsátású társadalomban képzeltek el, amely fejlett módon hasznosítja a
hidrogént és a megújuló energiát. A Fine-Comfort Ride nemcsak azért érdekes, mert egy
prémium minőségű jármű, hanem azért is, mert jól variálható kialakítása egyedinek számít az
elektromos hajtású járművek közt. Az Európában először a Genfi Autószalonon látható autó
rendkívül környezetbarát, hiszen működése közben sem széndioxidot, sem más szennyező
anyagot nem bocsát ki, és bár csupán három percbe telik a feltankolása, mégis szokatlanul
hosszú távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A gyémánt formájú utastér hátrafelé
keskenyedik, ám a kabin elejétől a közepéig tartó szakasz a jármű legszélesebb és
legmagasabb része; ez a forma egyrészt maximális helykínálatot teremt a második üléssorban,
másrészt pedig kifejezetten áramvonalas. Az autó rendkívül rugalmasan alakítható, hiszen a
motorok a kerékagyban kaptak helyet. A kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami remek
menetstabilitást biztosít. A padló alatti burkolat javítja a menetstabilitást és mérsékli a kabinba
jutó zajt, ami el is várható egy prémium limuzintól.

A Toyota Fine-Comfort Ride egyik alapgondolata, hogy a jövő mobilitása nem csupán
“helyváltoztatást” biztosít az embereknek, hanem más értékekkel is gazdagítja utazásukat.
Éppen ezért a digitális Segéd funkció és az érintésvezérlésű kijelzők egy olyan cockpitben
kaptak helyet, ami körülöleli a vezetőt és az utasokat, hogy az autóban mindenki akadálytalanul
hozzájuthasson az információkhoz. Az ülések elrendezése sokféleképpen változtatható, így a
Toyota Fine-Comfort Ride mindig tökéletesen kiszolgálja utasai igényeit – akár egyéni térre,
akár intenzív kommunikációra vágynak. A jármű halkan és simán fut, és a hidrogén
üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos
berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km. A Toyota Fine-
Comfort Ride hatszemélyes; a jármű hossza 4830, szélessége 1950, magassága 1650 mm, a
tengelytávolság pedig 3450 mm.

A Toyta FINE-Comfort Rideról az alábbi linken tekinthető meg videó:
https://www.youtube.com/watch?v=CkHrGwKMWIQ


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER