Címkék: 2015 | Citroen | Citroen DS 5 | Genfi Autószalon

2015. február 18. szerda, 03:14

 

Meghökkentően avantgárd, a legapróbb részletekig kifinomult, kellemesen dinamikus, csúcstechnológiájú megoldásokat  felvonultató – bemutatkozása óta ilyen jelzőket kap a DS 5, a fiatal prémium márka aktuális kínálatának európai zászlóshajója, amely 2015-ben kívül-belül megújul.

Új arc, az elődhöz képest határozottabb hűtőrács, az új DS embléma, Xenon LED fényszórók, új érintőképernyő, új motorok... ezen újdonságok mellett a DS 5 megőrzi azon tulajdonságait, amelyekkel kivívta a szakmai és a nagyközönség elismerését: az egyedi dizájnt és a rendkívüli belső megoldásokat. Az új DS 5 a 2015-ös Genfi Autószalonon tartja hivatalos premierjét, forgalmazása ez év júniusában kezdődik.



A DS 5 több, mint modellfrissítés. Az új DS 5-tel indítjuk útjára a fiatal DS márka saját identitását. 60 évvel a történelmi DS születése után a mai DS modellkínálat, így az új DS 5 is a legendás előd szellemi örökségét hordozza, és legfontosabb célunk eléréséért dolgozik – ez pedig nem más, mint a francia autógyártás visszahelyezése a prémium kategória világtérképére. – nyilatkozta Yves Bonnefont, a DS vezérigazgatója

Új arc
A DS 5-öt gyakran jellemzik úgy: működő tanulmányautó. Egészen egyedi stílusa van, expresszív és hipnotikus. Az új DS 5 tervezésekor e tulajdonságokat mindenképpen meg akartuk őrizni, úgy, hogy az önálló márkává váló DS identitását is hangsúlyozzuk. A leglátványosabb változás természetesen az autó orr részén látható. – magyaráz a Thierry Metroz, a DS formatervezési igazgatója

Az új DS 5 eleje még karakteresebb, még elegánsabb lett. Az inkább függőlegesen tagolt hatszögletű hűtőrács büszkén viseli a márka emblémáját, amely – a történelmi DS előtti főhajtásként – DS Wings nevet kapta. A krómszegély még elegánsabbá teszi, különösen úgy, hogy a fémcsík a fényszórók belsejében szárnyszerűen továbbhalad.
A képet vadonatúj fényszórók teszik teljessé.

A DS 5 is megkapja a DS 3-ból és a DS 3 Cabrióból már ismert Xenon LED fényszórókat és a futófényszerűen felvillanó irányjelzőket. A fényszórók a technológiának köszönhetően sokkal hatékonyabb világítást biztosítanak.

Továbbra is avangárd formák
Az új orrrész – a hűtőrács, a fényszórók és a légbeömlők alkotta egység – tökéletesen illeszkedik a DS 5 jól ismert avantgárd stílusába, a modell továbbra is ezer közül is azonnal felismerhető, nézzük akár elölről, akár profilból, akár hátulról.
Megmarad az oldalvonalon végighúzódó, szablyára emlékeztető ívű krómdíszítés, illetve a hátulnézetet meghatározó széles nyomtáv és a dupla kipufogóvég. A vizuális hatást hat fényvezető teszi teljessé.



Cockpit vezetőülés
A DS 5 belső tere a repülés világát idézi – ennek legfontosabb eleme a „cockpit” tető, azaz a tető és a középkonzol egészen sajátos elrendezése. A panorámatető hármas osztatú, ezen keresztül áramlik a természetes fény az első üléssor felé. A vezetőülés a „pilóta” köré, az ő igényei szerint rendezett: a vezérlő gombok részben a hagyományos középkonzolon, részben pedig a tetőkonzolba építve találhatók meg, ami a repülőgépek pilótafülkéjére emlékeztet.

Egyszerűen használható, ergonomikus érintőképernyő új fedélzeti szolgáltatásokkal
A hightech érzés az autó használatakor sem hagyja el a vezetőt: az új színes érintőképernyőn a navigációtól a zenelejátszóig az autó valamennyi fontos berendezése vezérelhető, ráadásul jelentősen javítja a műszerfal ergonómiáját (pl. 12 gombbal kevesebbre van szükség). Az érintőképernyő kezeli a „New Mirror Screen” funkciót is, azaz képes a rá csatlakoztatott okostelefon képernyőjét megjeleníteni, és az azon tárolt alkalmazásokat működtetni.

Az autózás biztonságát szolgálja a DS Connect Box nevű berendezés, amely a beépített „SOS & Assistance” csomag segítségével vész esetén – Európa egyes országaiban – automatikusan meghatározza az autó földrajzi helyét és riasztja a megfelelő segélyszolgálatot. A berendezés jelenleg már több mint 230.000 DS-ben működik Európa –szerte.

Elérhető felszereltségi csomagok:
-    Monitoring csomag:  virtuális szervizkönyv (automatikusan figyeli a kilométeróra-állást és figyelmeztet az aktuális szervizekre), eco-driving (elemzi a sofőr vezetési stílusát, és ennek függvényében ad hasznos környezetvédelmi és fogyasztáscsökkentési tanácsokat), használatelemzés (a különböző használati stílusok összefoglalásával megkönnyíti az autó későbbi eladását)
-    Mapping csomag: kölcsönadás során képes követni az autó útvonalát és információkat adni a használat módjáról.
-    Tracking csomag: az autó ellopása esetén képes meghatározni annak földrajzi helyzetét.
Végül pedig: a „MyDS”, az iOS és Android rendszereken is működő mobiltelefon alkalmazás, amely többek között tárolja az autóval kapcsolatos adatokat, ötletes, innovatív és exkluzív szolgáltatásokat kínál a DS-szel utazók számára.

Biztonság, kényelem
Az új DS 5-ben a rengeteg biztonsági felszereltség nagy része már a belépő szinten is elérhető. Ezek közé tartozik most már a holttérfigyelő rendszer is, illetve a kínálatban marad a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, az  automata fényszóró, a statikus kanyarvilágítás, az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer, az intelligens kipörgésgátló, a tolatókamera és a head-up display.
A masszázsfunkcióval ellátott első ülések elektronikus memóriában tárolják a beállításokat, a kulcs nélküli nyitás-zárás a hátsó ajtókkal is működtethető, a külső visszapillantóról automatikus rendszer olvasztja le a jeget, a belső visszapillantó elektrokróm bevonatú, kellemes a belső hangulatvilágítás, az automata klíma kétzónás, a kiváló zenei hangminőséget pedig DENON hifi rendszer biztosítja.

Egyre javuló motorteljesítmény
Az új DS 5 a PSA csoport legújabb fejlesztésű motorjait kapja. A teljes kínálatot tekintve a DS 5 motorjai erősek (teljesítményük 165-től 210 lóerőig terjed) és környezetkímélőek (a dízelmotorok fogyasztása 3,8 és 4,4 l/100 km között van, a benzinesek CO2 kibocsátása pedig 135 és 145 g/km között). Kiemelkedik közülük a Hybride 4x4 meghajtás, amely 90 g/km-es CO2-kibocsátással és 3,5 l/100 km-es fogyasztással a prémium kategória legjobb megoldásai közé tartozik.
Az új kínálat 5 motorváltozata egyaránt megfelel az Euro 6 környezetvédelmi normáknak, kíméletes, ugyanakkor izmos erőforrások, 240 és 400 Nm közötti nyomatékkal. A kínálat 2015 végén egy 210 lóerős, hatfokozatú manuális váltóval és Stop & Start rendszerrel szerelt THP benzinmotorral bővül.

A THP 165 Stop &Start motor hatfokozatú automata váltóval
A vadonatúj hatfokozatú automata váltónak köszönhetően gyorsabb és kellemesebb a fokozatok közötti kapcsolás, csökkent a belső súrlódás. A THP 165 motor vegyes használatban 5,9 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, CO2-kibocsátása pedig 135 g/km  ez 18%-os csökkenést jelent az elődmodell THP 155-höz képest.
A motor maximális befecskendezési nyomása 200 bar; a megerősített indítómotorral ellátott Stop&Start rendszerrel 120 kW (16 LE) maximális teljesítményre képes, melyet 6000-es percenkénti fordulatszámnál ad le. Maximális nyomatéka 240 Nm; ez már 1400 ford/percnél elérhető, és 4000-es fordulatig állandó is marad, ezáltal alacsony és magasabb fordulatszám tartományokban is nagyon kellemesen vezethető.

Dízelmotorok
Az új DS 5-ben többféle BlueHDI motor is elérhető. Ez az új generációs motorcsalád a jó teljesítményt szerény fogyasztással és figyelemreméltóan alacsony károsanyag kibocsátással társítja.
Az elődökhöz képest a legkomolyabb előrelépés magán a motoron történt (a Diamond Like Carbon bevonatnak köszönhetően javult a tényleges teljesítmény, csökkent a mechanikai veszteség stb.), de az új fejlesztésű, igen hatékony kipufogórendszer is sokat tesz hozzá a remek eredményekhez. A  részecskeszűrő előtt beépített SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer jelenleg az egyetlen olyan megoldás, amely akár 90%-kal is képes csökkenteni a légtérbe jutó nitrogén-oxid mennyiségét, ráadásul úgy, hogy a CO2 kibocsátást is mérsékli, mintegy 4%-kal.

- BlueHDi 120
A BlueHDI technológia és a vadonatúj, hat fokozatú automata váltó társítása remek teljesítményt ígér mind nyomaték, mind pedig fogyasztás és CO2 kibocsátás tekintetében. A számok önmagukért beszélnek: vegyes fogyasztás: 3, 8 l/100km, CO2 kibocsátás:100 g/km, nyomaték: 300 Nm. A motor 2015 második felétől hatfokozatú automata váltóval is elérhető lesz.
- BlueHDi 150
Ez a kétliteres, 150 lóerősmotor, 6 fokozatú manuális váltóval társítva 4,4 l/100 km-es átlagfogyasztást és 103 g/km-es CO2 kibocsátást produkál – ami 7 grammal alacsonyabb az elődnél, a HDi160-nál, úgy, hogy a motor nyomatéka nőtt: 2000 ford./percnél mintegy 370 Nm.
- BlueHDi 180
A hatfokozatú automata váltóval szerelt BlueHDi 180 motor 133 kW-os teljesítménye és 2000 ford./percnél leadott 400 Nm-es nyomatéka kitűnő vezetési élményt ígér. A motor új, változó geometriájú turbófeltöltőt kapott, növekedett a feltöltési nyomás és az égési nyomás – ennek köszönhetően a BlueHDi 180 az elődmodellhez képest 20 lóerővel  többet „tud”. Az utazási komfort jegyében a motort olyan kiegyenlítő tengelyekkel látták el, amelyek a kategóriában
elvárt alacsony akusztikai és rezgésszintet biztosítják.Természetesen az automata váltós BlueHDi 180 fogyasztás és CO2-kibocsátás tekintetében is hozza a tőle elvárt kiváló értékeket: 4,4 l/100 km, illetve 114 g/km.
- Hybrid4x4 dízel hibrid motor
Az új DS 5-ben is elérhető lesz a HDi motor menettulajdonságait az elektromos hajtás hatékonyságával ötvöző dízel hibrid megoldás. A Hybrid 4x4 remek vezetési élményt nyújt (200 lóerő, négykerék meghajtás, elektromos üzemmód, boost funkció kigyorsításkor), CO2 kibocsátása nagyon alacsony (90 g/km), 3,5 literes vegyes fogyasztása pedig városi használatkor 3 liter alá is csökkenthető.
A Hybrid 4x4 motorral szerelt DS 5-ben négyféle üzemmód közül választhatunk a középkonzolon található vezérlővel: Auto, „Zero Emission Vehicle (ZEV)”, négykerék meghajtás (ilyenkor az első két kereket a belsőégésű, míg a hátsó kettőt az elektromos motor hajtja) és Sport (ilyenkor az elektromos motor minden teljesítményét leadja a belsőégésű motor támogatására).



A DS alapértékei
A DS 5 a márka európai zászlóshajója, a legjobbat kínálja mindenből, amit a DS szaktudás és igényesség terén felsorakoztat. A tervezők és a készítők egyaránt maximálisan odafigyelnek a legapróbb részletekre is, így találkozhatunk olyan megoldásokkal, mint az alumínium ajtófogantyúk, a sebességváltó fémgombja, vagy a számtalan ponton megjelenő bőrborítás. A kifogástalan megmunkálású exkluzív anyagok sorában továbbra is előkelő helyen találjuk a karórák fémszíjára emlékeztető mintázatú „Bracelet”bőr üléskárpitot. Minden ötödik DS 5-höz ilyen kárpitot rendelnek az ügyfelek. A DS 5 azon ritka modellek egyike, amelybe háromféle bőrből is rendelhető kárpitozás. Ezek közül az egyik –ebből készül a Bracelet is –az autóiparban igen ritkán használt fél-anilin bőr. A modellfrissítéssel új, fekete-zafírkék Bracelet bőrkárpit érkezik a kínálatba, az ajtókon és a középkonzolon pedig megjelenik az új DS emblémát feldolgozó díszmotívum. A karosszéria is választható lesz új fényezéssel, mégpedig az elegáns indigókékkel.

Komoly fejlesztésen ment keresztül a DS 5 futóműve: a lengéscsillapítók PLV technológiával (Preloaded linear valve előfeszített lineáris karakterisztikájú szelepek alkalmazásával) készülnek, ráadásul a rugóutat is megnövelték, így az autó hatékonyabban nyeli el az útegyenetlenségekből adódó rázkódásokat, az ütődési zajok csökkentésével pedig javult az utazási komfort.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER