Címkék: 108 | 2014 | Genfi Autószalon | Peugeot

2014. március 08. szombat, 16:20

 

A B és C kategória kínálatának megújítását követően Peugeot bemutatta új városi kisautóját a 2014-es Genfi Autószalonon. A városi autózásra tervezett, kompakt új Peugeot 108 öltözéke egyedi és elegáns. A modell számos lehetőséget nyújt az ügyfél számára, hogy részt vegyen autója megalkotásában: lejtőshátú vagy nyitható tetős kivitel, személyre szabható design és enteriőr, ajtók száma és szinek.

Lejtőshátú Peugeot 108 és lehajtható tetejű Peugeot 108 TOP!
A márka új városi autója kétfajta karosszériában létezik: lejtőshátú Peugeot 108 és lehajtható tetejű Peugeot 108 TOP!
A rendkívül kompakt modellt a Peugeot márka elegáns stílusában öltöztették fel, az autó felfedezésére csábít.




Dizájn
A Peugeot 108-at arra tervezték, hogy stílusosan, határozottan és könnyedén tegyen eleget a városi közlekedés kihívásainak. Tömör az elölnézet, melyet a hűtőrács, a kereszttartó és az alsó légbeömlő nyílás tagol. Az első lámpák biztosan illeszkednek a karosszériába. Az összes felszereltségi szinten azonos, high-tech hatású króm-fekete fényszórók éles tekintetet kölcsönöznek a Peugeot 108-nak. A fényszórók felső vonalába fénydiódasor illeszkedik. Ezt a technológiát alkalmazzák a nappali menetfényhez is, mely a ködlámpát is magába foglaló robusztus köténylemezen kapott helyet.
A lekerekített vonalakkal megrajzolt hűtőköpeny úgy fest, mintha nem is az autóhoz illesztették volna, hanem a karosszéria része volna. Efölé került az oroszlán embléma, mely büszkén feszít az erőteljes motorháztető redői között. A motorháztető feszes bordázata a Peugeot 108 dinamikus jellegét sugallja, melyet tovább fokoz a szélvédő lendületes, folyamatos íve.
Oldalnézetből a túlnyúlások maximális csökkentése révén valósul meg a kompaktságra való törekvés. A szinte egyik keréktől a másikig elnyúló ajtóknak köszönhetően könnyű a beszállás. Az autó dinamikusságát az első sárvédőtől kiinduló és az oldalablakok ívét követő krómbetét hangsúlyozza.

Az autó hátulnézete a lámpáknak köszönhetően mintegy folytatása az oldalnézetnek. Az autó oldalába benyúló hátsó lámpák magukba foglalják az összes funkciót, beleértve a tolatófényt és a ködlámpát is. A háromdimenziós hatású lámpák révén a márka ismertetőjele, a három oroszlánkarom szinte kiemelkedik a karosszériából. A vízszintes vonalú lökhárító stabilitást kölcsönöz az autónak.
Praktikumának jellegzetes eleme a nagyméretű üvegezett csomagtérajtó, mely a csuklópántokat magában foglaló lemeztől egészen a küszöbig elnyúlik. A csomagtérajtó alsó része nem átlátszó, így védve a csomagtér tartalmát az illetéktelen tekintetektől.

Utastér
Az utastérben kényelmes belső tér fogad. A beltér kidolgozásának középpontjában az ösztönös, különösebb összpontosítást nem igénylő használat állt, mely az egyes zónákhoz társított funkciókon alapul. A vezető könnyen áttekintheti a műszerfal információit. Az állítható magasságú kormányoszloppal egy egységet képező műszerfal minden körülmények között jól olvasható. A műszerfalat a körkörösen elhelyezett analóg óra és LCD kijelző alkotja. Ezek két oldalán található a fordulatszámmérő és a sebességváltás-jelző (Gear Shift Indicator).
Az állítható magasságú ülésen helyet foglaló vezető könnyedén hozzáfér a különböző kezelőszervekhez, amelyek: a nagyméretű 7 colos érintőképernyő, a kulcs nélküli nyitás-indítás indítógombja és az automatikus klímaberendezés. A kormány mögött található a kézre eső sebességhatároló kapcsolója; a tanksapka nyitó, illetve könnyedén elérhető az elektromos és fűthető visszapillantó tükröket beállító kapcsoló a műszerfalon. Az első, vezető- és utasoldali elektromos ablakok nyomógombjait természetesen a vezető oldali ajtópanelen találja.
Végül, az elektromosan nyitható vászontető kapcsolója is csak egy karnyújtásnyira található a tetőben, melynek megnyomásával tetszőlegesen tágítható az utastér (a tetőnyílás maximális mérete: 80 cm széles és 76 cm hosszú). A nyitható tető ráadásul bármilyen pozícióba állítható: megnyitható csak az első két ülés fölött, de akár mind a négy ülés fölött is. A tető lenyitásakor automatikusan kinyíló terelőablak gondoskodik az utastér akusztikai komfortjáról.


Csomagtér
A csomagtartóba pakoláskor megtapasztalhatjuk a Peugeot 108 számos előnye közül az egyiket. A kulcs nélküli nyitást és indításnak köszönhetően egyetlen gombnyomással kinyithatóak az ajtók és felnyitható a csomagtartó.
A csomagtérajtó felnyitásakor 196 literes csomagtér tárul elénk. Az alacsony, csupán 77 cm magas küszöbnek köszönhetően könnyű a pakolás a két kerék közötti 1 m széles térben. Az eredeti térfogat a hátsó ülések lehajtásával akár 750 literesre is növelhető. Ehhez elég a kívülről is elérhető két kart meghúzni. A Peugeot 108 utastere számos tároló hellyel rendelkezik. A zárható kesztyűtartóban akár egy 1 literes, az ajtózsebekben pedig egy fél literes palack is elfér.  


A személyre szabás lehetőségei
A Peugeot 108 vevői számos kompozíció közül választhatnak. Aki a Peugeot 108 TOP! mellett dönt, szabadon választhatja meg a tető színét. Lehet fekete, szürke, vöröseslila, melyek közül ízlése szerint választhat a karosszéria színétől függően. A nyolc felkínált szín közül kettő igazán egyedi: a rézarany Aïkinite és a különleges lila Red Purple. A kizárólag 3 ajtós lejtőshátú modellhez rendelhető kéttónusú festés két változatban létezik: Red Purple (vöröseslila) és Gris Gallium (kékesszürke) vagy Blanc Lipizan (lipicai fehér) és Aïkinite (rézarany).

Ha színválasztás megtörtént, további hét design-csomag és három különböző hangulatú enteriőr között választhatnak. A design-csomagok elemei: külső és belső matricák, tükörházak külső visszapillantó tükrökhöz, szőnyegek, kulcsházak (mechanikus, távirányítós vagy kulcskártya); a háromféle enteriőr pedig a műszerfal és a középkonzol dekorációjának színeit variálja.

A hétféle design-csomag közül hármat klasszikus szövetminták inspiráltak. A Dressy elnevezésű design az időtlen csirkeláb mintát eleveníti fel háromdimenziós hatással kiegészítve, melyet a pontosan megrajzolt motívumok közötti kontrasztokkal éri el. A Dual-stílus a hímzett szegély motívumát használja fel. A kizárólag a kéttónusú Peugeot 108-hoz rendelhető design a két szín összefonódását jeleníti meg a karosszérián. A Kilt nevű design skót kockás mintájával hívja fel magára a figyelmet.
A Diamond-stílus matt és fényes felületek variálásával játszik, mely által különleges térfogat- és mozgáshatást kelt, mintha a minta kiemelkedne az autó karosszériájából. A modern Barcode vonalkódjai a színekkel játszadoznak.
A Sport-design megteremti a sportos városi autó típusát. A motorháztetőt és a hátsó sárvédőket az autóversenyeket idéző, fokozatosan halványuló kockás minta díszíti. Az utastér hangulatát fényes fekete tükörházzal borított, piros szegélyű visszapillantó-tükör és speciális szőnyegek emelik ki.   
A Tattoo-design díszítő elemei a rendkívül pontos, feszült és erőteljes vonásokkal megrajzolt, mondhatni fémhatású virágok. A vonalkázott szirmok erőtől duzzadó virágokat varázsolnak az autóra.   
A Porcelaine hangulatú enteriőrben a műszerfal és a középkonzol matt fehérbe öltözik. Az Aïkinite elnevezésű belső hangulatot az Aïkinite színt (rézarany) fényes feketével párosítja a műszerfalon és a középkonzolon. A Porcelaine Aïkinite-enteriőr pedig a műszerfalat matt fehérrel díszíti, a középkonzolt pedig rézarannyal.

A Peugeot 108 ötféle kárpitot kínál. A Curitiba szövetkárpit kizárólag az Access felszereltségi szinten rendelhető. Az Active és Allure szinteken a lejtőshátú PEUGEOT 108 Carolight nevű, skótmintát idéző szövetbe öltözik, a nyitható tetejű PEUGEOT 108 TOP! pedig Rayura Aïkinite szövetkárpitot ölt. A bőrkárpit kizárólag az Allure felszereltségi szinthez rendelhető, mindkét karosszéria típushoz.

Az új Peugeot 108 csatlakozása okostelefonhoz  
A Peugeot 108 nagyméretű, a műszerfalon trónoló érintőképernyőjével új korszakot nyit a városi autók történetében. Ez a 7 colos képernyő (mely Active felszereltségi szinten opció, Allure szinten széria) újfajta kapcsolatot teremt vezető és gépjármű között. A képernyőről érhető el a rádió, a fedélzeti számítógép és a jármű beállításai.
A telefon kétféle módon csatlakoztatható: telefonáláshoz és zenehallgatáshoz Bluetooth®-szal, a vezetéshez kapcsolódó alkalmazások esetén pedig Mirror Screen által. Ez utóbbi a MirrorLinkTM   technológián keresztül működik Android, RIM és Windows telefonoknál, iOs telefonok esetén pedig AppInCar-on keresztül.

A Mirror Screen-nek köszönhetően a vezető az autó érintőképernyőn keresztül kezeli okostelefonját: az interfészen történő összes beavatkozása az okostelefont hozza működésbe. A csatlakoztatott telefonon az alkalmazások a hangfelismerési rendszernek köszönhetően akár hanggal is irányíthatóak.
Biztonsági okokból az alkalmazásokhoz való hozzáférés a jármű állapotától függ. Ha mozgásban van, a vezető a vezetés szempontjából hasznos alkalmazásokat használhatja, mint például a navigáció vagy az ún. infotainment alkalmazások, mint például a márka által erre az alkalomra indított webrádió, a PEUGEOT Music.



Vezethetőség
A 3,74m hosszú és 1,62m széles Peugeot 108 a kompaktság bajnoka, ami városban különösen nagy szerepet játszik. Rövidített túlnyúlásainak és csupán 4,80 m-es fordulókörének köszönhetően könnyedén megküzd az akadályokkal. Felépítése lehetővé teszi, hogy a vezetőhely a lehető legjobban előre kerüljön, így biztosítva a tökéletes kilátást.  
A vezetőhely gyorsan és egyszerűen optimalizálható a kormányoszlop, illetve az ülés magasságának beállításával. A motor elindításához pedig elég megnyomni a műszerfalon található gombot. A tempomatnak és az automatikusan felkapcsolódó fényszórónak köszönhetően a vezető teljes mértékben a vezetésre összpontosíthat. Tolatás megkezdésekor a tolatókamera színesben megjeleníti az érintőképernyőn a jármű mögötti zónát. Ez a berendezés, a jármű kompaktságát kiegészítve nemcsak megkönnyíti, de biztonságosabbá is teszi a Peugeot 108-cal való manőverezést.

A Peugeot 108 könnyű súlyát (840 kg-tól) maximálisan kihasználó motortípusoknak köszönhetően az autó nemcsak kitűnő menettulajdonságokkal rendelkezik, de magas szintű kényelmet is nyújt utasainak. Ezt szolgálja a Mac Pherson első futómű és a csatolt lengőkaros hátsó futómű.  Egy préselt acélból készült alkatrészhez képest ez a megoldás nagyban javítja a jármű irányítását és csökkenti a tömegét.

Menettulajdonságok
A Peugeot 108 vezetése az első pillanattól kezdve egyszerűnek mutatkozik. Az autó könnyedsége (840 kg-os minimális súllyal), az elektromos szervokormány és a kiváló úttartás mind hozzájárul ehhez az érzéshez. A Peugeot 108 a külső körülményektől függetlenül magabiztosan viselkedik az úton, vezetőjében pedig azonnali bizalmat kelt.

A nyomtáv elöl 1425 mm, hátul 1420 mm. A gumiabroncsok két méretben állnak rendelkezésre: 165/65 R14 vagy 165/60 R15, nagyon alacsony gördülési ellenállással, mely fokozza az autó hatékonyságát. A keréknyomás ellenőrző rendszer állandó felügyelet alatt tartja a gumikat.
A fékrendszer több funkciót foglal magában: ABS, elektronikus fékerőelosztó, vészfékrásegítés, kikapcsolható elektromos menetstabilizáló rendszer. A fékrendszert 247mm-es első hűtött tárcsák és 200 mm-es hátsó tárcsadobok egészítik ki.

A lendületes Peugeot 108 vezetése a mindennapok örömforrása, ami a vezetés pihentető egyszerűségén, az egyenes vagy kanyargó úton való fékezéskor tapasztalt stabilitáson túl az elektromos szervokormány nyújtotta könnyed irányításnak is köszönhető.
A Peugeot 108 még megálláskor is hatékonyságot tanúsít; minden motorizáció esetén emelkedőn való elindulást segítő funcióval is rendelkezik az autó. A rendszer rövid ideig megállítja az autót, hogy a vezetőnek legyen ideje a fékpedálról a gázpedálra lépni.

Motorok
A motorkínálat négyféle 3 hengeres motorból áll:
1.0 e-VTi 68 BVM5, 88g/km de CO2,
1.0 VTi  68 BVM5, 95g/km de CO2,
1.0 VTi 68 ETG5, 97g/km de CO2,
új PureTech motor 1.2 VTi 82 BVM5, 99g/km de CO2.

Biztonság
Az utasokat több légzsák is védi: két első légzsák (kikapcsolható utasoldali légzsákkal) és két oldal- és két függönylégzsák, ez utóbbi az elöl és a hátul utazókat egyaránt védi. Végül, a gyermekek biztonsága érdekében a két hátsó ülést IsoFix rögzítőkkel látták el.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER