Címkék: 2014 | Aygo | Genfi Autószalon | Toyota

2014. március 05. szerda, 09:08

 

Az új modell a jelenlegi AYGO erősségeire épít, annak friss megjelenésére, és vezetési élményére, mindezt azonban egy új, játékosabb dimenzióba helyezi. Az új AYGO dizájn-témájának neve ‘J-Playful’, utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe.

A kompakt kialakítás alapvető fontosságú az új AYGO jellemzően városlakó vásárlói számára. Az autó teljes hossza csupán 25 mm-rel, 3455 mm-re nőtt, így az új AYGO továbbra is osztályának legkompaktabb modellje. Az első üléseknél mért fejtér 7 mm-es növekedése ellenére az autó magassága 5 mm-rel csökkent, ami javítja a jármű légellenállását. A nyomtáv elöl-hátul egyaránt 8 mm-rel lett szélesebb, így az autó kiállása határozottabb lett.

A masszív, tömör benyomás kialakításában nagy szerep jut az erőteljes, ‘egy tömbből faragott’ formának, amit a merev struktúrán elnyújtózó lágy vonalak varázsolnak játékossá. Mindeközben az AYGO látványos első ‘X’ motívuma izgalmas formákkal gazdagítja a külső dizájnt. A formai elem magában foglalja az autó fő komponenseit: a felső és az alsó hűtőrácsot, a fényszórókat, a ködfényszórókat, sőt még a visszapillantó tükröket és az oldalüvegezést is.



“A dizájn egységének megőrzéséhez jó néhány nehéz döntést kellett meghoznunk,” mondja Nakamura. A fényszórók például csak úgy fértek bele az ‘X’ motívumba, ha elég keskenyek, ezért vetítőlencsés technológiát kellett alkalmaznunk. Ez kivételes megoldás az A-szegmensben, ahol az olcsóbb, de nagyobb reflektortípusok terjedtek el.”

Ugyanez az erőteljes ‘X’ rajzolat szolgált alapul a kocsitest személyre szabhatóságához is, ami az új AYGO dizájnjának szerves része.
Oldalnézetből jól látható, hogy az alacsonyabb tetővonalon előrébb került a legmagasabb pont. Ennek eredményeképpen a kabin tömegközéppontja is előre tolódott, ami kiegyensúlyozottabb sziluettet teremt, ugyanakkor olyan hatást kelt, mintha az autó kissé előredőlne. Mindez erősebben kihangsúlyozza a lejtős övvonalat, ami az előrehajló lámpatestekben ér véget. Az új, ‘dupla buborék’ profilú tető hátsó élébe integrált légterelő javítja az autó aerodinamikáját.
A három- és ötajtós modelleken eltérő az oldalüvegezés alakja; az utóbbi változaton az ablakok rajzolata belenyúlik a hátsó lámpatestekbe, hosszabbnak láttatva az autót.
Az új AYGO hátsó részén megismétlődik az orr-rész formavilága. Itt a csomagtérajtó és a lökhárító alsó része alkotják a karosszéria egységes felületét felosztó törésvonalakat. A lámpatestek körülölelik a hatszögletű csomagtérajtót, a hátsó lökhárító felső része pedig benyúlik az erősen kiszélesedő kerékjáratokba, erős és stabil kiállással ruházva fel az autót.


Utastér
A belső tér dizájnját a trapéz alakú középkonzol határozza meg; ez a forma mindenütt megismétlődik a kabinban, visszaköszönve a légbefúvó nyílásokról, az ajtóburkolatról és a váltókar környékéről is.
A konzol fölött szélesen elnyújtózó műszerfalat matt, tükröződésmentes bevonat fedi, s két végén karcsú A-oszlopok emelkednek, amelyek keveset takarnak ki a vezető látóteréből. A koncentrikus gyűrűkben elhelyezett műszerek állandó megvilágítást kaptak, s a központi multi-információs kijelző feliratai a könnyebb leolvashatóság érdekében nagyobb betűmérettel jelennek meg.
Az autó külsejéhez hasonlóan az utastér számos eleme is személyre szabható.

Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, az első üléssor komfortját pedig 20 mm-rel szélesebb kartámaszok javítják.
Végezetül a csomagtér befogadó képessége is 29 literrel, 168 literre nőtt, és a ki- és berakodás is könnyebbé vált, mivel a rakodónyílás 75 mm-rel szélesebb lett.



A Toyota x-touch multimédia-rendszere
Az x-touch központi eleme a műszerfalba épített 7 colos, színes érintőképernyő. A Toyota x-touch főmenüje egy egyszerű felépítésű, 5 ikonból álló struktúra, ahol minden funkció első pillantásra azonosítható, így a berendezés könnyen kezelhető.
Az ‘Audio Source’ menü foglalja egybe az AM/FM rádiót, az opcionális DAB-vételt, a Bluetooth music streaming funkciót, valamint az AUX- és USB-portokon át csatlakoztatott zenei eszközöket; a képernyőn a lejátszott zeneszámokhoz tartozó albumborító is megjeleníthető.
Az audiorendszer bekapcsolása után a kijelzőn egy nagyméretű digitális óra jelenik meg, aminek retro-hangulatú, forgó számjegyes megjelenése játékos elemként egészíti ki a rendszer dizájnját.
A ‘Phone’ funkción keresztül az autós kikeresheti telefonkönyv-listáját, telefonhívásokat indíthat, és a képernyő küldés/fogadás funkciójának segítségével sms-ezhet is.
Az új MirrorLink funkció a ‘Connect’ menüben aktiválható. Egy kompatibilis okostelefon csatlakoztatása után a MirrorLink az x-touch képernyőjén jeleníti meg a telefon kijelzőjét és kompatibilis alkalmazásait. Az okostelefon szolgáltatásai így egyszerűen kezelhetők a rendszer érintőképernyőjén keresztül.
A ‘Car Information’ a járműinformációk leolvasására szolgál: a vezető itt tekintheti meg a fedélzeti számítógép adatait a tankolásig még megtehető távolságról, a pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztásról, az utazással eltöltött időről, illetve a korábbi utazások során rögzített információkat.
A vezető mindemellett számos olyan kompatibilis alkalmazás közt válogathat, amelyek a navigációt és közösségi médiumokhoz való hozzáférést biztosítják.

998 cm³-es Motor
Az A-szegmens vásárlói mindenkinél jobban ragaszkodnak a benzinmotorhoz, amit jól mutat, hogy Európában 85 százalékuk ilyen erőforrást választ. A Toyota átfogó mértékben áttervezett, díjnyertes, 3 hengeres motorjával az új AYGO éppen azt az ideális egyensúlyt teremti meg a gyors gázreakciók és a takarékos működés közt, amit ez a vásárlókör sokra tart.
A sűrítési arány 11,0:1-ről 11,5:1-re nőtt. Az égéstér hűtése jobb lett, és a magas esésű, eső áramlású szívócsatorna optimális összetételű levegő/üzemanyag keveréket juttat a hengerbe. A Változó Szelepvezérlés (VVT-i) programját szintén optimalizálták.
A következő lépés a súrlódási veszteségek mérséklése volt az automatikus feszítőszerkezettel kiegészített, kis súrlódású vezérműlánc alkalmazásával. A gyémánt jellegű szénnel (DLC) bevont szelepemelők és a kétterű olajteknő tovább csökkentik a belső súrlódási ellenállást.
Végezetül a hengerfejbe integrált leömlő alkalmazásával a kategóriájában egyik legkönnyebbnek számító motor tömegéből is sikerült még lefaragni.
Mindezek eredményeként javult az erőforrás teljesítménye és forgatónyomatéka: 51 kW (69 LE) 6.000 1/perc fordulatszámnál, és 95 Nm 4.300 1/perc fordulatszámnál. A motor már mindössze 2.000 1/perc fordulat mellett is 85 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az új AYGO standard és ECO-változatban is megrendelhető. Ez utóbbiban hosszabb áttételezésű a IV. és V. sebességfokozat, és az autó kerekein alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok feszülnek.

A standard változat üzemanyag-fogyasztása 4,4-ről 4,1 l/100 km értékre csökkent, ami a CO₂-kibocsátás 7 g/km-es mérséklését eredményezte, így a CO₂-emisszió mértéke immár csupán 95 g/km*. Az Eco változat értékei még ennél is kedvezőbbek: az üzemanyag-fogyasztás 3,9 l/100 km*, a CO₂-kibocsátás pedig kevesebb, mint 90 g/km*.
A motor könnyedén pörög föl, s mivel a hangszigetelés is változott, a blokk sportos hangja még erős igénybevétel mellett is élvezetes marad.

A Toyota autó aerodinamikáját is tökéletesítették, ezzel is tovább csökkentve a fogyasztást. Optimalizálták a karosszéria körül áramló levegő útját: az autó alatti légáramlatokat első és hátsó légterelők, alsó padlóburkolatok és hátsó légterelő lapocskák simítják ki, a motortérbe jutó levegő áramlását pedig négyutas légbeömlő szabályozza. Az eredmény: az új AYGO légellenállási együtthatója Cd 0,30 értékről Cd 0,29-re csökkent, sőt az Eco változatnál még ennél is jobb (Cd 0,28) eredményt sikerült elérni.



Váltó
Az x-shift váltó opcióként rendelhető meg az új AYGO modellhez. Ez a jelentős mértékben továbbfejlesztett, kuplungpedál nélkül működő, robotizált manuális váltó teljesen automata fokozatváltást kínál; a motor, a tengelykapcsoló és a hajtómű működésének összehangolása számítógépes vezérléssel történik, így a fokozatváltás gyors és pontos. A váltó áthangolt áttételezése ideális egyensúlyt teremt a vezetés élvezete és a takarékos autózás közt.

Az E (Easy), M (Manual) és R (Reverse) üzemmódokban az autó ugyanúgy ‘kúszik’, mint egy hagyományos automataváltós jármű. Az E üzemmódban a rendszer a gázpedál állását, az autó sebességét és az útviszonyokat figyelembe véve választja ki a megfelelő sebességfokozatot. Az új AYGO x-shift váltója – ugyancsak az automata váltókhoz hasonlóan – kick-down funkciót is kínál. Mindemellett a vezető a kormány mögötti váltófülekkel ideiglenesen bármikor felülbírálhatja a rendszer fokozatválasztását. Az M üzemmód kiválasztásával az autós a váltókarral vagy a kormány mögötti váltófülekkel manuálisan kapcsolhatja a fokozatokat.
Az x-shift rendszerrel felszerelt új AYGO üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km*, CO₂-kibocsátása pedig csupán 97 g/km - a végső homologizációtól függően.

Biztonság
Az új Toyota AYGO az aktív és passzív biztonsági berendezések széles skáláját kínálja. Az autó alapfelszereltségének része az ABS (Blokkolásgátló Fékrendszer), az EBD (Elektronikus Fékerő-elosztó), a VSC (Menetstabilizáló Rendszer), a függönylégzsák, az Isofix gyerekülés-rögzítő rendszer, az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, az állítható sebességhatároló és az újonnan bevezetett Hegymeneti Elindulássegítő (HAC), valamint a vészfékezésre figyelmeztető jelzés.
Az új AYGO rendkívül merev karosszériája nem csupán a kabin deformációját mérsékli minimumra egy frontális, oldalirányú vagy hátulról érkező ütközés során, hanem gyalogosgázolás esetén a testre ható erőket is elnyeli.


Felszereltségi szintek
Az új AYGO gazdag alapfelszereltséget kínál. Minden autóban megtalálható az AM/FM audiorendszer USB és AUX csatlakozóval, a LED Nappali Világítás (DLR), a Menetstabilizáló Rendszer (VSC) és a Hegymeneti Elindulássegítő.
Az autó felszereltségi stratégiájának legfontosabb szereplője az ‘x-play’. Ez a változat szolgál alapul minden személyre szabáshoz, emellett pedig erre épülnek az ‘x-cite’, az ‘x-clusiv’ és az ‘x-pure’ egyedi kialakítású verziók is. A széria karosszériaszíneket zongoralakk fényezésű, X alakú hűtőrács és 15 colos acél keréktárcsák egészítik ki. Az utastér alapfelszereltségének részét képezik a bőrborítású kormányon elhelyezett audio-kezelőszervek, a magasságában állítható vezetőülés és a sebességkorlátozó.

Az új AYGO felszereltségi listájának élén a nagyméretű vászontetővel és 15 colos, ezüstszínű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, stílusos megjelenésű ‘x-wave” modellváltozat áll. Az utastér luxusát a karosszéria színére fényezett dekorációs elemek és részleges bőrkárpitozás fokozza. A standard AYGO audiorendszerét az x-touch multimédia-rendszer helyettesíti érintőképernyővel, tolatókamerával és MirrorLink okostelefon-csatlakozási lehetőséggel.
A kínálatot az ‘x-entry’ felszereltség egészíti ki. A matt fekete hűtőráccsal kialakított változatban az új AYGO minden széria felszereltsége megtalálható, s az autó 14 colos acél keréktárcsákat kap.

Csomagok
Azok a vásárlók, akik extra megjelenésű AYGO-ra vágynak, de nem igénylik, hogy külön részegységekkel szabhassák személyre autójukat, megrendelhetik a Külső és Utastéri csomagok egyikét.
Az egyik Külső csomag révén megváltoztathatják az X alakú hűtőrács és a hátsó lökhárítóbetét színét. A másik csomag olyan fóliázást tartalmaz, ami elöl, oldalt és hátul is kihangsúlyozza az autó alsó részét.
Az Utastéri csomagokkal megváltoztatható a légbefúvó nyílások és a váltókar környékének színe, vagy a műszerfal, a középkonzol és a váltókar környékének felületi kidolgozása.

Az új modell forgalmazása 2014 nyarán veszi kezdetét.


MŰSZAKI ADATOK
MOTOR Új AYGO   Új AYGO (x-shift váltóval)  Új AYGO (Eco modellváltozat)
Típus    1.0 VVT-i    1.0 VVT-i    1.0 VVT-i
Üzemanyag fajtája    Benzin    Benzin    Benzin
Szelepvezérlés    4 szelepes DOHC    4 szelepes DOHC    4 szelepes DOHC
Lökettérfogat (cm³)    998    998    998
Furat x Löket (mm)    71 x 84    71 x 84    71 x 84
Sűrítési arány (:1)    11,5    11,5    11,5
Max. teljesítmény (LE) kW/1/perc (69) 51 / 6.000    (69) 51 / 6.000    (69) 51 / 6.000
Max. nyomaték (Nm/1/perc)    95 / 4.300    95 / 4.300    95 / 4.300

FÉKEK
Elöl    Tárcsa – 247 mm x 20 mm    Tárcsa – 247 mm x 20 mm    Tárcsa – 247 mm x 20 mm
Hátul     (belső átmérő) Dob – 200 mm Dob – 200 mm Dob – 200 mm


FUTÓMŰ
Elöl    MacPherson rugóstag    MacPherson rugóstag    MacPherson rugóstag
Hátul     Csatolt lengőkar    Csatolt lengőkar    Csatolt lengőkar


VÁLTÓ
Fajtája    M/T    MMT automata      M/T

TELJESÍTMÉNY
Végsebesség (km/óra)    160    160    160
0-100 km/órára (s)    14,2    15,5    14,3

ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS (a végső homologizációtól függően)
Kombinált (l/100 km)    4,1    4,2    3,9 alatt
Üzemanyagtartály térfogata (l)    35    35    35

CO2-KIBOCSÁTÁS  (a végső homologizációtól függően)    
Új AYGO Új AYGO (x-shift váltóval) Új AYGO (Eco modellváltozat)
Kombinált (g/km)    95    97    90 alatt

A JÁRMŰ TÖMEGE
Saját tömeg (kg)    840 - 890    855 - 910    860 – 905
Megengedett össztömeg (kg)    1.240    1.240    1.240

KÜLSŐ MÉRETEK
Hossz (mm)    3.455    3.455    3.455

Szélesség (mm)    1.615    1.615    1.615
Magasság (mm)    1.460    1.460    1.460
Első túlnyúlás (mm)    675    675    675
Hátsó túlnyúlás (mm)    440    440    440
Tengelytávolság (mm)    2.340    2.340    2.340
Légellenállási együttható (Cd)    0,29    0,29    0,28
Keréktárcsa mérete (col)    14“ vagy 15”    14“vagy 15”    14“vagy 15”
Abroncsméret    165/65R14 vagy 165/60R15    165/65R14 vagy 165/60R15    165/65R14 vagy 165/60R15

BELSŐ MÉRETEK
Utastér hossza*    1.630*    1.630*    1.630*
Utastér szélessége    1.250 (3 ajtós) 1.300 (5 ajtós)    

Utastér magassága    1.205 (normál) 1.155 (vászontetős)
Tandemtávolság    806    806    806
Csomagtér befogadó képessége (l)    168    168    168
* a gázpedáltól a hátsó ülés csípőpontjáig mérve


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER