Címkék: 2014 | 4x4 | Cross | fiat | Freemont | Genfi Autószalon | Panda

2014. február 26. szerda, 06:52

 

A Fiat a Genfi Autószalonon mutatja be két újdonságát amelyek a maguk modellcsaládjában új zászlóshajóként lépnek színre, nevezetesen a Fiat Panda Cross és a Freemont Cross modelleket.


Új Panda Cross
Az új Panda Cross egy fiatalos, fürge szabadidőjármű, amely könnyedén és otthonosan mozog a városban, ugyanakkor karaktere és felszereltsége magasabb kategóriás, összkerékhajtású szabadidőjárműveket idéz. Jó példa erre az alapfelszerelésként kínált állandó összkerékhajtási rendszer, amely igény esetén automatikusan aktiválódik, hogy az autó vezetője minden helyzetet tökéletesen uralhasson, vagy az a menetstabilizáló rendszer (ESC), amely elektronikus differenciálzár (ELD) funkcióval is bír, és ezáltal plusz segítséget nyújt csúszós útfelületen történő elindulás, illetve haladás esetén.


A Panda Cross emellett a terepjárás szerelmeseinek további választási lehetőséget is kínál: a 'Terrain Control' programkapcsoló segítségével az aktuális menetviszonyok függvényében háromféle üzemmódban használhatják az összkerékhajtást:
AUTO – a rendszer a tapadási viszonyok függvényében, automatikusan osztja meg a hajtási nyomatékot a két tengely között                                               
LOCK – állandóan aktív az összkerékhajtás, ami optimális megoldást jelent, ha terepen közlekedünk. A rendszer a négy kerék között osztja el a hajtóerőt, és azokat a kerekeket, amelyek megcsúsznak (illetve a többi kereket meghaladó mértékben csúsznak meg), megfékezi, és ezáltal a hajtási nyomatékot a legjobb tapadású kerékhez irányítja át.           
HILL DESCENT - ereszkedés-szabályozó funkció különösen meredek lejtők leküzdésére, illetve rendkívül egyenetlen útfelületen történő haladáshoz.                                        

A Panda Cross orrának friss megjelenést kölcsönöz az új lökhárító, amelyet selyemfényű titánszínre fényezett fenékvédő lemezzel szereltek fel; ennek lyuggatása a Panda jellegzetes "négyszögletes kör" motívumát idézi fel. A jármű terephangulatát jellegzetes, új rajzolatú, ragyogó piros festésű vonószemek erősítik. A lámpatestek is új tervezésűek; köszönhetően a motorházfedélen elhelyezett, a márkajelzés hátteréül szolgáló dekorációval egybeépített fényszóróknak és új ködlámpáknak, valamint a fenékvédő lemezbe beépített, LED technológiát alkalmazó, új nappali fényeknek. Oldalról olyan, jellegzetes stíluselemek határozzák meg az autó megjelenését, mint a markáns, hangsúlyos kerékívek, a 'Cross' márkajelzéssel szerelt védőburkolatok, vagy a fenékvédő lemezre rímelő kidolgozású, új tetősínek. A 15 colos könnyűfém keréktárcsákat öt V-küllős kialakításuk és polírozott felületkezelésük teszi különlegessé. A far nem különben egyedi megjelenést kapott: az új lökhárító fenékvédő betétje az orr kialakításának meghosszabbításaként jelentkezik, a kipufogóvég krómozott, a lámpatesteket átrajzolták. Mindezen részletek együttvéve kivételesen kifinomult megjelenést eredményeznek, dinamikus és mozgékony személyiségről tanúskodnak.

Az új Panda Cross bőséges férőhelyet, praktikus, ötajtós kialakítást és tágas, modulárisan átrendezhető belső teret kínál, mindössze 3,7 méteren. Az utastérben egyedi üléskárpitokat, bőrrel vont kormánykereket és sebességváltót, továbbá jellegzetes műszerfal-dekorációt találunk. A gazdag alapfelszereltségből külön említést érdemel az automata klímaberendezés, a Blue&Me™ funkcionalitású, kormányról vezérelhető, MP3-kompatibilis CD-rádió, az egyedi 15 colos könnyűfém keréktárcsák, a motoros mozgatású külső visszapillantó tükrök, a magasságában állítható vezetőülés és a négyévszakos, 185/65R15 méretű gumiabroncsok.

A felárért megrendelhető tételek listája bőséges. Kiemelt figyelmet érdemel az innovatív városi fékszabályozó rendszer (City Brake Control), amely elnyerte az 'Euro NCAP Advanced 2013’ díjat. A városi fékrendszer felismeri a Fiat előtt lévő akadályokat vagy más járműveket, és amennyiben a vezető nem reagál, a rendszer önműködően fékez; hogy ezzel elkerülje a balesetet, vagy enyhítse annak következményeit. A City Brake Control 30 km/óra sebességig működőképes.



A Panda Cross kétféle motorral rendelhető: a 80 HP lóerős 1.3 MultiJet II turbódízellel, valamint a 90 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinmotorral, amely különleges, rövidebb első fokozattal szerelt, hatfokozatú sebességváltót kapott. Mindkettő erőforrás alapkivitelben kínálja a Start&Stop funkciót, és mindkettő nagyobb teljesítményre képes, mint a normál Panda 4x4 fedélzetén. A Panda Cross terepalkalmasság terén is felülmúlja az alapját adó Panda 4x4 modellt: 24 fokos első és 33 fokos hátsó terepszögével, valamint nagyobb, egyedi mintázatú, 185/65R15 méretű, négyévszakos abroncsaival a Panda Cross meglepő teljesítményre képes terepen, és kiemelkedő kényelmet biztosít az országúton.

A Panda Cross jellegzetes karaktere, kompakt mérete és mozgékonysága magára vonja a figyelmet a városi forgalomban, ugyanakkor kiemelkedő terepalkalmasságával a kalandot kereső, természetkedvelő vásárlók fejét is elcsavarja. Ráadásul a Panda Cross dinamikus és kényelmi jellemzői révén tökéletesen alkalmas akár hosszú utazásokra. Ez nem kis részben a kipróbált felfüggesztésnek köszönhető: a Panda Cross első MacPherson rugóstagját hátul egy kifejezetten összkerékhajtáshoz kifejlesztett, csatolt lengőkaros szerkezet egészíti ki.

Az új Panda Cross idén ősztől kapható a legnagyobb európai piacokon; a bevezetés alkalmával különleges, háromrétegű, narancsszínű fényezéssel.

Új Freemont Cross
A svájci autókiállítás másik sztárja az új Freemont Cross, a Fiat szabadidőjárművének csúcskivitele. Miközben a Freemont azokat a potenciális vásárlókat szólítja meg, akiket lenyűgöznek az új fejlesztések, valamint tökéletes egyensúlyra törekednek a funkcionalitás és a formaterv között, a modell természetközeli személyiségét kihangsúlyozó Cross variáns különösen érdekes lehet azok számára, akik mindig a saját útjukat szeretnék járni, távolságtól és körülményektől függetlenül. A Freemont Cross vadonatúj, platinakróm betétes első és hátsó lökhárítóinak, fényes fekete hűtőmaszkjának, ötküllős, 19 colos Hyper Black keréktárcsáinak, valamint platinakróm színű küszöbtoldatainak köszönheti robusztus, karakteres megjelenését. Az első és hátsó lámpatestek fekete kerete még vakmerőbb személyiséggel ruházza fel a Freemont Cross modellt, kihangsúlyozva, hogy az készen áll az ismeretlen meghódítására.



A Fiat Freemont Cross belső terében új bőrüléseket találunk, sportos hálós betétekkel és világosszürke díszöltésekkel. A felületek Liquid Graphite árnyalatúak, emellett olyan tételek gazdagítják az alapfelszerelést, mint a 8,4 colos UConnect érintőképernyős rendszer műholdas navigációval és tolatókamerával, vagy a hat hangszóróval, 368 W teljesítményű erősítővel és mélynyomóval szerelt, prémium Alpine audiorendszer. És ez még nem minden: a Freemont Cross alapkivitelben kínálja a fűthető, motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, a hat légzsákot, a megvilágított pohártartókat, a kulcs nélküli nyitást és a nyomógombos motorindítást, továbbá a kormányról kezelhető audiorendszert és sebességtartó automatát.

A Fiat Freemont ügyfelei kedvük és igényeik szerint alakíthatják ki az autó belső terét, harminckét lehetséges ülésbeállítás és az utastér különböző pontjain kialakított, több mint 20 tároló alkalmatosság lehetséges - utóbbiak összesített kapacitása eléri a 140 litert, azaz egy tipikus városi kisautó csomagterének méretét. A második és harmadik sori ülések lehajtásával mintegy másfél köbméteres csomagtér alakítható ki.

Az új csúcsváltozat kétféle motorral rendelhető. A 140 lóerős 2.0 MultiJet II dízelmotorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és elsőkerék-hajtás társul, míg a 170 lóerős 2.0 MultiJet II választhatóan kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással, vagy hatfokozatú automata sebességváltóval és aktív AWD összkerékhajtással rendelhető meg.

Az aktív AWD rendszer olyan állandó összkerékhajtás, amelynek elektronikus vezérlő egysége érzékelők segítségével ellenőrzi a négy kerék tapadását, és eldönti, hogy mikor szükséges hajtóerőt juttatni a hátsó tengelyre. Az elektronikus rendszer az elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló (ECC) alkalmazásával modulálja a hajtóerő átvitelét; ez a tengelykapcsoló csak szükség esetén lép működésbe, ami mérsékelt üzemanyag-fogyasztást eredményez.

Az új Freemont Cross 2014 őszén jelenik meg a Fiat európai bemutatótermeiben.




Fiat Cross modellek
A két Fiat modell rendkívül kedvező európai fogadtatásán alapuló, fontos új fejlesztésekkel a Panda és a Freemont modellcsaládok előtt dinamikusan fejlődő szegmensekben nyílnak meg új piaci lehetőségek.

Az új Panda Cross Európa egyik leggyorsabban növekvő piacára lép be: összkerékhajtású mini-szabadidőjárművek szegmensébe, amelyet annak idején, 1983-ban maga a Panda hozott létre, majd 2004-ben a 4x4, illetve két évvel később a Cross csúcskivitel bevezetésével tovább tökéletesített. Hat év alatt több mint harmincezer darab Panda Cross járművet helyeztek forgalomba.

Most, nyolc évvel később a Panda Cross még erőteljesebb személyiséggel tér vissza, és még gazdagabb felszereltséget, még markánsabb egyediséget, még határozottabb terepképességet kínál. A Panda ezzel a modellváltozattal még inkább megerősítette piacvezető pozícióját, kiegészítve annak a két városi szabadidőjármű-variánsnak (a Traction+ funkcióval felszerelt Panda Trekkingnek és az összkerékhajtású Panda 4x4-nek) az eredendően győztes tulajdonságait, amelyeket 2012-ben vezetett be a Fiat. Az a két modellváltozat alig több mint egy év alatt komoly sikereket ért el, amit a több mint 26 300 darab eladott autó és a számtalan elnyert díj és elismerés (például a brit Top Gear által 2012-ben odaítélt, nagy rangú "Az Év Szabadidőjárműve" cím) is igazol. A Panda 4x4 igazi sikertanulmány: harmincéves története során vadonatúj piaci szegmenst teremtett, és több mint 500 000 vásárlót hódított meg Európa-szerte.

Az új Panda Cross még inkább megerősíti a teljes Panda család által elért, kiváló eredményeket: a modellfrissítést követő első teljes évben, 2013-ban az új Panda sorban második alkalommal bizonyult Olaszország legnagyobb számban eladott gépkocsijának; emellett európai szinten kategóriájának második legnépszerűbb képviselője, a Fiat 500 mögött. A Panda és az 500 megkérdőjelezhetetlen pozíciót vívott ki a Fiat számára a városi minik kategóriájában (A-szegmens): a két modell együtt a teljes európai piac több mint 27 százalékát tudhatják magukénak.

A Panda sikere a kivételesen sokszínű modellválasztékban rejlik. A kategóriában páratlanul széles körű kínálat egyedüliként nyújtja az erőforrások teljes választékát, turbódízeltől a turbós benzinesig, LPG-től a metánüzemig (a TwinAir Turbo Methane erőforrást '2013 legjobb zöld motorjának' választották meg). A modell elsőként kínált városi fékvezérlő rendszert (City Brake Control), amellyel elnyerte a nagyra becsült ‘Euro NCAP Advanced' díjat, illetve egyedüliként kombinálja a városi minik szerény méreteit és fordulékonyságát a hamisítatlan 4x4-es modellek terepképességeivel.

Fiat Freemont Cross, az olasz piac első számú hétüléses szabadidőjárművének exkluzív, csúcskivitelű változata a modell Európa-szerte kategóriájának legkeresettebbjei közé tartozik, hála sokoldalú személyiségének. A Freemont egy olyan, modern szabadidőjármű, amely számos termékkategória (buszlimuzinok, szabadidő-járművek és kombik) legjobb tulajdonságait egyesíti, miközben megőrzi lendületes, magával ragadó karakterét, és ezzel ideális választás lehet egy modern, dinamikus család számára.

A Fiat Freemont eleve kiváló piaci eredményeit még tovább javították azok a Lounge és Park Avenue csúcskivitelek, amelyek az eladások több mint 75 százalékát teszik ki, és amelyek státuszát még inkább megerősítette a Black Code és AWD verziók közelmúltban történt bevezetése - a vásárlók több mint fele ezeket a modellvariánsokat választja. A Fiat Freemont két év fél évvel ezelőtti piaci bevezetése óta több mint 60 000 példányban talált gazdára Európában, most pedig az új Cross modellen a sor, hogy a szabadidőjárművek kategóriájában még magasabbra emelje a mércét az exkluzivitás és technológia terén.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER