2013. február 19. kedd, 19:38

 

Új Octavia Combi modellje bemutatásával folytatja modelloffenzíváját a Škoda. Mindössze néhány héttel az Octavia Limousine piaci bevezetését követően, 2013. március 5-17. között az Octavia Combi harmadik generációja tartja világpremierjét az idei Genfi Autószalonon.

Az Octavia Combi bőséges térkínálattal, megújult formavilággal, magas fokú funkcionalitással, innovatív biztonsági és kényelmi felszerelésekkel, csekély üzemanyag-fogyasztással, „Simply Clever” ötletek sokaságával, illetve kiemelkedően kedvező ár-érték aránnyal érkezik a piacra.

uj-skoda-octavia-kombi

„A Škoda Octavia a Škoda márka szíve, s messze a legnagyobb darabszámban értékesített modellünk” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „A Combi a lehető legjobb értelemben testesíti meg a Škoda értékeit, s nagy szerepet játszik e modellsorozat sikerében. Harmadik generációjával az Octavia Combi nagy lépést tesz előre. Az autó valójában ‚önálló kategóriát‘ képvisel, a középkategória kvalitásait kínálva a kompakt modellek árfekvésében” – folytatta Vahland.

Az új Škoda Octavia Combi méreteiben is jelentősen megnőtt, s dinamikusan elegáns formavilággal csábít. Jozef Kabaň, a Škoda vezető formatervezője és csapata szinte „tetőtől talpig” újraalkotta. Még soha nem jelent meg a Škoda Octavia Combi ilyen dinamikus, időtlen eleganciát sugárzó, egyben markáns, igényes és egyéni formavilággal, mint a márka „bestsellerének” harmadik nemzedéke. Páratlanul bőséges térkínálat, csekély üzemanyag-fogyasztás, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment-felszerelések, „Simply Clever” ötletek sokasága – ezek a Škoda alapvető erényei, amelyek új Octavia Combi modelljét is jellemzik.


A térkínálat és dinamikus, precízen kidolgozott formákkal
Az új Škoda Octavia Combi 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb elődjénél, tengelytávja pedig közel 11 centiméterrel bővült. „Az új Škoda Octavia Combi modellünk már-már extrém tágas hátsó lábteret kínál – 73 mm szabad hellyel a hátul utazók térde és az első ülések támlája között -, ami a legjobb a szegmensben, de ugyancsak „best-in-class” a modell 610 literes csomagtartója is” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. A hátsó ülés lehajtásával a Combi immár tekintélyes, 1.740 literes maximális rakteret kínál. Mindezt „Simply Clever” megoldások egész sora egészíti ki. Az új Octavia Limousine praktikus megoldásain – mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze – túl további ötletes részletekkel is szolgál. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A különösen terjedelmes csomagok szállítását a lehajtható első utasülés segíti. A variálható pozíciójú és teljesen lesüllyeszthető, csomagtérpadlóba rejtett rakodórekeszben a csomagtérroló és a tetőlécek is praktikusan tárolhatók.

Az Octavia Combi formavilágát letisztult vonalvezetés, precizitás és harmonikusan kiegyensúlyozott arányok jellemzik. „Az új Škoda Octavia Combi a forma és funkció tökéletes összhangját testesíti meg” – hangsúlyozta Dr. Welsch.

Az autó orrkialakítása a Limousine változatéval megegyező. Az új Škoda Octavia Combi egyértelműen tagolt oldalnézetét dinamikusan ívelő körvonalak határolják. Magasan húzódó „tornádóvonala” még inkább kihangsúlyozza alapvetően zárt, határozott élekkel kiformált oldalnézetét. A Combi tetővonala lágyan ereszkedve alkot elegáns átmenetet a D-oszlopok felé. A hátsó lámpatestek mélyen a hátsó sárvédőkbe nyúlva szolgálnak a „tornádóvonal” végpontjául.

Hasonló precizitás jellemzi az autó hátsó részének kialakítását is. A Škoda C-alakú kontúrok jellemezte, sajátos hátsó világítási képe, illetve csomagtér-ajtaja karakteres háromszög-motívumai révén az új Octavia Combi hátulról is mindjárt az első pillantásra felismerhető. Akárcsak a Limousine, a Škoda Octavia Combi szintén első ízben készül két-két C-alakú fénycsövet tartalmazó hátsó lámpákkal, amelyek így még tovább erősítik az egyéni grafikai hatást.


Innovatív segédrendszerek, takarékos motorok
Az új Škoda Octavia kívánságra olyan korszerű biztonsági segédrendszerek egész sorával is felszerelhető,  (ezt töröljük ki, az ESC része ami nálunk minden modellben széria), mint a városi vészfék-funkcióval kiegészített „Front Assistant”, a „Driver Activity Assistant” fáradtságérzékelő szenzor, a „Crew Protect Assistant” proaktív utasvédelmi rendszer, vagy éppen a sávtartást segítő „Lane Assistant”. Baleset során passzív biztonsági rendszerek átfogó csomagja gondoskodik a vezető és utasai lehető leghatékonyabb védelméről, akár kilenc légzsák közreműködésével.

Nem maradhat kielégítetlen kívánság a komfort terén sem, köszönhetően az elektronikus kényelmi rendszerek sokaságának, amelyek mindeddig csupán a felsőbb kategóriákból lehettek ismerősek. Ilyen például a követési távolság tartásáért felelős adaptív tempomat („Adaptive Cruise Assistant”) vagy a távolsági fény önműködő kapcsolásáért felelős „Light Assistant”. A kínálatot rádió- és rádió-navigációs rendszerek teljes egészében új fejlesztésű generációja teszi teljessé.

uj-skoda-octavia-combi

A Škoda Octavia Combi harmadik generációjának új fejlesztésű motorjai akár 17 százalékkal is takarékosabbak lehetnek elődeiknél. A motorpalettán jelenleg négy benzin- és két dízelmotor sorakozik. A 2013 harmadik negyedévétől rendelhető GreenLine változat kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással üzemel, és átlagosan 3,4 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként.

Szintén a 2013-as Genfi Autószalonon látható először az új összkerékhajtási rendszerrel és az 5. generációs Haldex- tengelykapcsolóval szerelt Škoda Octavia Combi 4x4 változat.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER