2012. március 06. kedd, 12:45

 

Tizenegy évvel* az első „crossover”-nek tekinthető elődmodell megjelenése után a Mitsubishi Motors Corporation a Genfi Autószalonon bemutatja a népszerű koncepció harmadik változatát, a következő generációs Outlandert.

2001 óta több mint 950 000 darabot értékesíttek a modellből (2011. december végig – beleértve a Japánban Airtrek néven forgalmazott első generációs Outlandert is), s még az első két generáció is tökéletesen megfelel napjaink elvárásainak - a stratégiai jelentőségű, innovatív, prémium minőségű jármű globális padlólemezre épül, és számos fontos területen teremt harmonikus egyensúlyt: csekély környezeti terhelés, fejlett biztonság, vezetési komfort, használati érték, fokozott kényelem

Az új modell bemutatása egyben a Mitsubishi Motors „Ugrás 2013” nevű, ambiciózus üzleti tervével összhangban fejlesztett új generációs, zöldebb és globálisabb termékeinek megjelenésének kezdetét is jelenti.
*”ASX” bemutatóautó a 2001-es Detroiti Autókiállításon – az első generációs Outlander (Japánban Airtrek) előfutára

uj-mitsubishi-outlander


Az új Outlander előhírnöke annak az újragondolt formavilágnak, amely az MMC személyautóktól a crossovereken át a SUV-okig terjedő teljes modellpalettáján visszaköszön majd.
Ez az új formanyelv még kialakulóban van, és később is nyitott koncepció marad, ami azt jelenti, hogy elég rugalmas lesz ahhoz, hogy megfeleljen a különböző járműkategóriák speciális követelményeinek, ugyanakkor erősítse a Mitsubishi híres három gyémántos márkajelzését.
Ez a „mérnöki stílust” sugárzó új arculat kifejezi a Mitsubishi közel százéves hagyományának tekinthető felfogását, a modern hétköznapokra szabott technológia alkalmazását.

A kifutó modellel azonos méretű, 4655 milliméter hosszú, új Outlander formaterve eredeti, letisztult Mitsubishi-stílust tükröz; a dizájn vezérlő elve a “mérnöki stílus” és a “Szilárd – Biztonságos – Egyszerű” formavilág, ami letisztult felületeket és látványos megjelenést eredményez – amit már a Concept PX-MiEV és a Concept PX-MiEV II tanulmányautókon is láthattunk.
Magas oldalfelületeivel, emelt övvonalával, letisztult idomaival, vállas kiállásával és lágy formájú lökhárítóival az Outlander kényelmet és biztonságot kínál utasainak – egy minőségi autó megjelenésével, amely mentes minden olcsó dizájn-trükktől, és láthatóan hosszú utazásokra képes, hiszen innovatív hajtáslánca ezt könnyedén lehetővé teszi.
Az Outlander határozott megjelenését tovább erősíti a vékony, aerodinamikus hűtőmaszk, amelynek stílusos, hokiütő formájú krómozott csíkjai szinte egy szolid cégtáblát formálnak, amelyet a Három Gyémántos embléma díszít a macskaszemű fényszórók között.
A karosszéria egyedi stílusa a belső teret is uralja, ahol minőségi anyagok (párnázott, lágy tapintású burkolatok, ezüstszínű vagy fa betétek, fényes, fekete felületek) veszik körül az utasokat. A műszerfal új kialakítása, a kormánykeréken elhelyezett ergonomikus kezelőszervek és a nagy felbontású, könnyen leolvasható műszerek segítenek az autósnak, hogy még inkább a vezetésre koncentráljon.

mitsubishi-outlander-muszerfal

Az Outlander eddigi erősségét megőrizve az új generációs modell is 5 vagy 7 személyt szállíthat* teljes kényelemben és biztonságban. A megerősített elektromos hálózattal készülő új Outlander a következő előnyök ötvözetét kínálja:
Csekély környezeti terhelés:
A benzines és Clean Diesel Mitsubishi motorok fejlesztésének köszönhetően:
Európában az új Outlander két különböző motorral lesz kapható:
Az MMC “4J11”-jelű, 110 kW-os (150 lóerős) 2.0 literes MIVEC benzinmotorral, amelyet a vadonatúj vezérművel láttunk el.
Az MMC “4N14”-jelű, 110 kW-os (150 lóerős) 2.2 literes Clean Diesel erőforrással, amely számos innovatív megoldást (köztük az ultra-alacsony 14,9:1-es kompresszió-arányt, stb.) és fejlesztést vonultat föl a nagy teljesítmény és a csekély károsanyag-kibocsátás érdekében
Auto Stop & Go rendszer
Új, hatfokozatú automata sebességváltó
Csökkentett saját tömeg (a karosszéria struktúrájának optimalizálásával, nagy szilárdságú fémek és sajtolási eljárások segítségével)
Mindezeknek köszönhetően az autó fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is – a kitűzött célnak megfelelő – 130 g/km* érték alá csökkent

Fejlett biztonság:
Adaptív sebességtartó automatika; Ez a rendszer mindig biztonságos követési távolságot tart az előttünk haladó járműhöz képest még egészen kis sebességnél is a közlekedési dugókban
Ütközés Hatását Mérséklő rendszer; érzékeli az úton az autó előtti akadályokat, és szükség esetén automatikusan fékez, hogy elkerüljük az ütközést
Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer: fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű elhagyná a saját sávját

“Szuperszéles Látószögű” xenon fényszórók:
Körülbelül 1,4-szer erősebb fényt biztosítanak, mint a hagyományos HiD-fényszórók; 1350 lumenes fényük különösen széles, 80 fokos szögben pásztázza az utat a hagyományos HID-fényszórók 42 fokos szögével szemben

mitsubishi-outlander-rakter

Kényelmes vezetés:
Kétzónás klímaberendezéssel,
A fejlettebb NVH-nak köszönhetően csendesebb utastérrel,
Széles és kényelmes harmadik üléssorral, amely 50-50 százalékban osztható, ellentétben a mai felhajtható ülésekkel,
Jó minőségű anyagokkal a prémium D-szegmensnek megfelelő látvány és minőségérzet érdekében

Praktikus kihasználhatóság:
A második és harmadik üléssor lehajtásával 1,69 méternyi rakodófelületet kapunk, amely 335 milliméterrel hosszabb, mint az előző Outlanderben, az ülések lehajtásával sík rakodófelületet kapunk, elektromos működésű csomagtérajtó könnyíti meg a pakolást

Kényelem:
Az audiorendszer kijelzőjén megjelenik a tolatókamera által közvetített kép,
A visszajelzéseket figyelembe véve magasságában állítható, teleszkópos kormányoszlop* került az autóba.

A genfi bemutatót követően az Outlander új generációja először Oroszországban lesz kapható a nyár folyamán, majd a nyár végétől Európa többi országában, Japánban, Óceániában, Kínában és Észak-Amerikában is megjelenik.

Az új Outlander sokoldalú platformját és erős elektromos struktúráját kihasználva az MMC a 2012-es évben elektromos üzemmódban is használható, hálózatról tölthető plug-in hibrid modellel is kiegészíti a hagyományos belső égésű motorral szerelt Outlander-kínálatot.
Ez az integrált megoldás az MMC elektromos autók és négykerékhajtási rendszerek terén felhalmozott tapasztalatain és tudásán alapul, és a következő hajtási módokat kínálja majd:
- Egyszerű (Iker elektromotor 4WD elektromos üzemmód)
- Soros (Iker elektromotor 4WD elektromos üzemmód, a benzinmotor generátor üzemben)
- Párhuzamos (Iker elektromotor 4WD elektromos hajtás, nagy sebességnél a benzinmotorral támogatva – az elektromotorok segédkeznek az erőteljes gyorsításban, amelyhez nem szükséges sebességváltás)
Az új Outlanderbe szerelve a Mitsubishi Plug-in Hibrid EV hajtáslánca ugyanolyan nagy hatótávolságot és csekély károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé, mint amilyet az MMC Concept PX-MiEV II demonstrált: több mint 800 kilométeres hatósugarat és 50 g/km alatti CO2-kibocsátást.
A jármű először Japánban lesz kapható, 2013-tól pedig Európában és más piacokon is megjelenik.

uj-outlander


Előzetes műszaki adatok EU-modellekre

Méretek:
Hosszúság:        4655 mm
Szélesség:        1800 mm
Magasság:        1680 mm
Tengelytáv:        2670 mm

Hajtásláncok:

mitsubishi-outlander-motorok


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER