2012. február 29. szerda, 15:49

 

A stuttgarti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG március elsején a Genfi Autószalonon világpremiert és két európai premiert ünnepel. Az 1-es csarnokban, március 6-án, 09:30-kor kezdődő Porsche sajtótájékoztatón az új Boxstert először állítják ki a nagyközönség elé. Európában először mutatja be a Porsche ezen kívül a Panamera GTS-t és a 911 Cabriolet modelleket.

Az új Boxster generáció technikai csúcspontja a könnyűépítésű karosszériának köszönhető jóval alacsonyabb tömeg és a teljesen átdolgozott futómű. A középmotoros roadster optikailag is teljes átalakuláson ment keresztül: a tengelytáv növekedett, a nyomtáv szélesebb lett és a kerekek is nagyobbak lettek. A generációváltás során a Porsche nem csak a menetdinamikát és a vezetési élményt növelte, de az új Boxster 15 százalékkal takarékosabb is lett: modelltől függően bőven kevesebb, mint nyolc liter benzint fogyaszt el 100 kilométeren. A rövidebb túlnyúlásokkal teljesen átformált megjelenésnek, az előretolt első szélvédőnek, a laposabb sziluettnek és a hangsúlyos éleknek köszönhetően a roadster izmosabb, markánsabb benyomást kelt. Ezzel együtt a belső tér nagyobb helyet kínál, miközben a kialakítás a felfelé ívelő középkonzollal az új Porsche irányelvet követi.

porsche-boxster

Épp a nyitott autózás szezonjának kezdetén mutatja be a Porsche a 911 Cabriolet-et is, az európai közönség előtt elsőként. A könnyűépítési mód, amelyben a tetőkonstrukciónál használt magnézium is szerepet vállal, alacsonyabb tömegről, nagyobb sportosságról, mérsékeltebb fogyasztásról és nagyvonalúbb kényelemről gondoskodik. Az innovatív tetőkoncepció ezen kívül a tipikus 911-es tetővonalhoz elsőként teljes valójában hű marad.

A második európai premier a kompromisszummentes sportosság és a Porsche Intelligens Teljesítmény jegyében történik: a Panamera GTS bemutatkozik – egy négyajtós modell, amely a versenypályára született. A Panamerák legsportosabbika az NEFZ fogyasztási normája szerint 10,9 l/100 km-es fogyasztással – csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal 10,7 l/100 km –, 288 km/h-s végsebességgel és csupán 4,5 szekundumig tartó 0-100-as sprintjével vesz le mindenkit a lábáról. De mindenek előtt a futóműve teszi versenypályán való használatra alkalmassá: a nagyobb teljesítmény, az erősebb fékek, a tíz milliméterrel alacsonyabbra ültetett karosszéria és a különösen sportos futómű (légrugózással és PASM-mel) mind a jelentős technikai változások részét képezi.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER