Címkék: RAV4 | Toyota

2015. október 06. kedd, 14:01

 

Az új RAV4 modellcsalád bevezetése kiváló alkalmat ad arra, hogy a Toyota a kompakt szabadidőjárművek rendkívül élénk versenyt mutató európai piacán bevezesse első hybrid kompakt szabadidőjárművét.

 

A modell full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy nagyteljesítményű villanymotorból áll; az új RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető. A RAV4 Hybrid AWD hátsó tengelyén egy második villanymotor található, amely a kardántengely plusz tömege és mechanikus összetettsége nélkül biztosít kiegészítő vonóerőt és1650 kg legnagyobb vontatható tömeget.



A 145 kW/197 LE rendszerteljesítményre képes új RAV4 Hybrid mindössze 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása a kategóriában példátlan 4,9 l/100 km*, míg a CO
2-kibocsátás adózási szempontból is igen kedvező 115 g/km*.

Az új RAV4 full hybrid hajtásláncán kívül átdolgozott, Euro6-os erőforrásokból áll a 2015. évi modell kínálata.
Az új, 2,0 literes turbódízel maximális teljesítménye 105 kW/143 LE, legnagyobb forgatónyomatéka figyelemre méltó 320 Nm, miközben a CO
2-kibocsátás csupán 123 g/km*. A kézi vagy CVT sebességváltóval egyaránt kapható, továbbfejlesztett 2,0 literes benzinmotor 111 kW/151 LE teljesítményre és 195 Nm forgatónyomatékra képes, CO
2-kibocsátása akár 149 g/km*.

A Toyota hybrid technológiája által kínált, egyedülállóan csendes és kifinomult vezetési élményt még magasabb szintre emeli az új RAV4 tökéletesített rugózási komfortja és menetdinamikája, csökkentett utastéri zajszintje, erőteljesebb, dinamikusabb külső formaterve, a belső környezet feljavított érzékelhető minősége, és funkcionalitása, valamint a biztonsági és egyéb fejlett technológiák fedélzeten megtalálható, legújabb vívmányai.

A Toyota Safety Sense rendszer új fejlesztésű aktív biztonsági technológiákat kínál: az új panoráma kamerarendszer 360 fokos távlati képet biztosít az autó közvetlen környezetéről, megkönnyítve a parkolást és a kissebességű manőverezést, míg az újratervezett belső tér funkcionalitását a műszerfalban, az analóg kijelzők között elhelyezett 4,2 colos multi-információs kijelző, valamint a középkonzolon található, a Toyota Touch 2 multimédia rendszert kiszolgáló 7 colos színes érintőképernyő javítja.


Toyota Hybrid történelem
A személygépkocsik alternatív erőforrásának gondolata már az 1960-as években megfogalmazódott a Toyota berkein belül. A vállalat a kilencvenes évek elején kezdeményezte azt a sorozatgyártáson alapuló fejlesztési programot, amely környezetbarát autóipari technológiák életre hívását tűzte zászlajára.

A Toyota 1994-ben indította útjára a G21 projektet. Ennek célja az volt, hogy megépítsék a XXI. század 'zöld és környezetbarát gépkocsiját', amely kifogástalan környezeti kompatibilitása mellett a hagyományos gépkocsik praktikumát és vezetési élményét kínálta.

Az első generációs Prius 1997-es - a világ első sorozatgyártású hybrid gépjárműve - bevezetésével a Toyota modern elektromos forradalmat indított útjára az autóiparban, és fontos mérföldkövet állított a fenntartható mobilitás és a hajtáslánc-fejlesztés történetében.

A harmadik generációs Prius 2009-es bevezetése után a modell a világ első olyan full hybrid járművévé fejlődött, amely önálló és teljes modellcsaládként volt elérhető: a Prius+ 2012-es bevezetésével és a Prius Plug-in Hybrid megjelenésével megszületett a Prius család.

A Toyota hybrid hajtásainak további generációi mind egyre nagyobb teljesítményűek, ugyanakkor egyre könnyebbek, egyre takarékosabbak és tisztább üzeműek lettek. A Toyota hybrid modellkínálatát 2010-ben az Auris Hybrid bevezetésével bővítette. 2012-ben megjelent a Yaris Hybrid (a B-szegmens egyetlen full hybrid modellje), majd egy évvel később a praktikus Auris Hybrid Touring Sports alsó-középkategóriás kombi.

A Toyota Hybrid modellek európai eladásai 2014-ben elérték a 178 041 darabot, ami 13 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi értékhez képest. Ezzel a TOYOTA hybridek összesített európai eladásai megközelítették az egymillió darabot az első Prius modell 2000-es európai bevezetése óta.

A Toyota Motor Corporation a mai napig több mint nyolcmillió full hybrid gépkocsit értékesített világszerte. Ezt az eredményt egyetlen más autógyártó sem érte el; ami megkérdőjelezhetetlenné teszi a Toyota vezető szerepét a fenntartható mobilitásért folytatott küzdelemben. Konkrét kézzel fogható bizonyítéka a Toyota

hybrid erőforrások környezetvédelmi teljesítményének, hogy ez a nyolcmillió eladott gépkocsi a becslések szerint mintegy 58 millió tonnával csökkentette a globális autóipar CO
2-kibocsátását.


RAV4 történelem
A Toyota joggal állítja, hogy ő találta fel a kompakt szabadidőjárművek műfaját: a vállalat 1994-ben vezette be első szabadidős, aktív, négykerékhajtású járművét, a RAV4-et (az elnevezés a „Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive” kifejezésből képzett betűszó)

A Genfi Autószalonon leleplezett első generációs RAV4 alapvető jellemzőkben tért el a hagyományos terepjáróktól. A kompakt (3695 mm) háromajtós modellként bevezetett, műfajteremtő 'városi 4WD' modell viszonylag kis lökettérfogatú, 2,0 literes motorját keresztben építették be az önhordó karosszériába, az autó elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kapott. Ezzel megszületett a kompakt szabadidőjárművek piaca.

A Toyota 1994-ben 53 000 darab RAV4-et adott el. Egyetlen évvel később a darabszámok megduplázódtak, majd 1996-ra megháromszorozódtak. Az éves eladások azóta stabilan nőttek minden egyes új generáció bevezetésével; így a Toyota forradalmi, kompakt szabadidőjárműve rétegmodellből igazi globális autóvá nőtte ki magát. A RAV4-ből 2013-ban tízszer annyit adtak el, mint 1994-ben.

A modellt jelenleg 170 országban forgalmazzák. A RAV4 négy generációja eddig több mint hatmillió példányban talált gazdára szerte a világon, ebből másfél millió Európában.

A C-SUV szegmens 1994 óta sokat változott és finomodott. Miközben a korai vásárlók gyakran a sportos ferdehátúak vagy kupék alternatívájaként választották a szabadidőjárműveket, napjainkban a szegmens növekedését azok a családok biztosítják, akik a buszlimuzinoknál vagy kombiknál magával ragadóbb, divatosabb, ám ugyanolyan praktikus autót keresnek.


Toyota RAV4
Napjaink érettebb, kifinomultabb és élesebb piaci versenyt felvonultató kompakt szabadidőjármű szegmensében az új Toyota RAV4 Hybrid a vállalat szabadidőjárművekkel szerzett, két évtizedes tapasztalatát a legújabb generációs, innovatív full hybrid technológiával kombinálja.

Az új RAV4 Hybrid a dinamikus formatervet, a prémium utastéri minőséget, a zseniális helykihasználást és sokoldalúságot egy jobban vezethető full hybrid erőforrással társítja, és ezzel még kifinomultabb vezetési élményt kínál ügyfeleinek.

Az új RAV4 hybrid kategóriaelső üzemanyag-fogyasztással és kiemelkedően kedvező CO2-kibocsátással büszkélkedhet, ami említésre méltó adókedvezményeket, illetve juttatásokat eredményezhet. A RAV4 hybrid AWD a már említett előnyökön felül a Toyota zseniális E-Four villanymotoros összkerékhajtásával biztosít szuverén vonóerő-átvitelt és nagyobb vontatási képességet.


Hybrid hajtáslánc
A RAV4 Hybrid full hybrid rendszere egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy nagyteljesítményű villanymotorból, a hátsó ülések alatt elhelyezett, 204 cellából álló nikkel-metál hidrid akkumulátorból, egy teljesítmény-szabályozó egységből, valamint egy erőelosztó berendezésből áll.

Az AWD változaton a hátsó tengelyre illesztett, második villanymotor gondoskodik az elektromos összkerékhajtásról (E-Four), ezzel elkerülhető a kardántengely plusz tömege, költsége és szerkezeti bonyolultsága.

A teljes rendszerteljesítmény 145 kW/197 LE, amivel a RAV4 Hybrid 8,7 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A végsebesség 180 km/óra. A RAV4 Hybrid emellett a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet (4,9 l/100 km* az európai vegyes ciklus szerint), míg CO
2-kibocsátása az adózás szempontjából is kedvező 115 g/km*.

A Hybrid rendszer képes a benzin- és villanymotorokkal egyszerre, vagy azokkal külön-külön hajtani a gépkocsit, mindig úgy optimalizálva a két erőforrás igénybe vételét, hogy a menetdinamika és a takarékosság optimális egyensúlyát érje el.

Lassítás és fékezés során a villanymotor nagyteljesítményű generátorként tölti az akkumulátort (regeneratív fékezés.) A más esetben hővé átalakuló mozgási energiát a hybrid rendszer elektromos áram formájában nyeri ki a rendszerből, amit aztán a nagyteljesítményű akkumulátorban tárol.

A rendszer E-CVT elektromos fokozatmentes automata sebességváltóját elektronikus (Shift-by-Wire) technológia vezérli, elektronikus előválasztó kar segítségével.

A RAV4 Hybrid négyféle, igény szerint aktiválódó üzemmódot kínál, amelyekkel a full hybrid hajtáslánc képességei messzemenőkig kiaknázhatók. Ezek egyike, a full hybrid technológia által lehetővé tett egyedi, elektromos (EV) üzemmód, amely csak a villanymotorokat alkalmazva ultra csendes közlekedést tesz lehetővé, nulla üzemanyag-fogyasztással, illetve helyi CO2, NOx és koromrészecske-kibocsátással.

A full hybrid hajtásláncot úgy terveztük meg, hogy városi forgalomban a lehető legkisebb mértékben kelljen működtetnie a belső égésű erőforrást. A Toyota saját adatai szerint a full hybrid üzem összességében jelentős arányú emissziómentes, tisztán elektromos üzemű működtetést eredményez.


E-Four elektromos meghajtású Hybrid AWD összkerékhajtási rendszer
A Toyota európai forgalmazású járművei közül elsőként a RAV4 Hybrid AWD egy 50 kW teljesítményű, nagyfeszültségű, magas fordulatszámú hátsó villanymotorral szerelték fel, amely kardántengely beépítése nélkül biztosít összkerékhajtást.

A hybrid rendszer elülső villanymotorjától teljesen függetlenül üzemelő E-Four rendszer kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A berendezés zökkenőmentesen aktiválja a RAV4 összkerékhajtását csúszós útfelületen vagy elinduláskor, így biztosítva maximális tapadást, nyomatékátadást, stabilitást és irányíthatóságot, akár a legkíméletlenebb körülmények között is.

A jármű hybrid rendszeréből származó energiát gazdaságosan felhasználó E-Four villanymotor nem csupán optimális összkerékhajtást kínál a legkülönfélébb menetviszonyok közepette, de az energiaveszteségeket is csökkenti, így összességében kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, mint amire az összkerékhajtású járművek általában képesek.

Az E-Four rendszer által biztosított, számottevő extra hajtási nyomaték szabadidős körülmények között is komoly előnyt jelenthet: az új RAV4 Hybrid AWD maximális vontatható tömege nem kevesebb mint 1650 kg, ami az egyik legmagasabb érték a hybrid gépjárművek körében.

Szekvenciális Shiftmatic sebességváltó és nagyteljesítményű Power üzemmód
A Hybrid Synergy Drive rendszer finoman működő, bolygóműves erőátviteli rendszerét úgy tervezték meg, hogy természetes, finom gyorsítóképességgel ruházza fel a gépkocsit, szoros összhangot tartva a jármű sebessége és a motorfordulatszám között, az élvezetesebb vezethetőség érdekében.

A szekvenciális Shiftmatic váltási funkció, valamint a Power üzemmód (a RAV4 Hybrid üzemmód-kapcsolójáról aktiválható) sportosabb vezethetőséget, még közvetlenebb gázreakciókat és visszajelzést kínál kanyargós vagy hegyi utakon.

Ha a vezető szekvenciális pozícióba állítja a váltókart, fokozottan érvényesül a motorfékhatás, és mivel a motorfordulatszám a szokásosnál magasabb, 'D' állásban javulnak a gázreakciók. A Power üzemmód aktiválásával pedig megnő a vonóerő.


Menetdinamika
Az új RAV4 modellcsalád egy sor olyan megoldással gyarapodott, amelyek kellemesebb rugózási kényelmet vagy fokozott vezetői részvételt biztosítanak, anélkül, hogy csorbát szenvedne a stabilitás vagy az irányíthatóság.

A hátsó kereszttartó keretén a korábbi 105 helyett 138 ponthegesztést alkalmaztak, míg a hátsó felfüggesztés elemeit és a padló kereszttartó elemeit kiegészítő merevítéssel szerelték fel.

A karosszéria hátulsó része és fokozott merevítése nem csupán stabilabbá teszik a járművet, de egyben az ütések kiszűrését is elősegíti, valamint csökkenti a nagyfrekvenciás hullámok tovaterjedését, így javítva a menetkomfortot.

Az új RAV4 megőrizte az elődje által is alkalmazott, bevált McPherson rugóstagos első, és könnyű hosszlengőkarral szerelt, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést. Ugyanakkor a lengéscsillapítókat és a csavarrugókat elöl-hátul átdolgozták, hogy a RAV4 kevesebb függőleges kitéréssel, kényelmesebben rugózzon, és javuljon egyenesfutása. A lineáris lengéscsillapítókat olyan új rendszerekre cserélték, amelyek degresszív és fojtószelepeket alkalmazva még jobban képesek a csillapítás erejét a változó menetsebességekhez és útviszonyokhoz igazítani, ezzel még kényelmesebb rugózást biztosítva.

A csavarrugó állandóját is optimalizálták a csekélyebb függőleges kilengésű rugózás érdekében. A kormánymű házát merevebb kötésekkel rögzítették, ami kedvezőbb kormányérzetet eredményezett.


Jobb zaj- és rezgéscsillapítás, csendesebb utastér
A mérnökök különösen a hátul utazók komfortérzetét és a kényelmes beszélgetés igényét szem előtt tartva teljes körűen átdolgozták az új RAV4 zaj- és rezgéscsillapítási jellemzőit.

A padlólemezen elhelyezett zajcsillapító réteg felületét csaknem 55 százalékkal megnövelték, a hátsó borítólemez formáját módosították, míg a hátsó kalaptartó környékén több ponton is hangelnyelő anyagokat helyeztek el. Mindez hatékonyan tartja távol az utastértől az útzajt, az abroncs gördülési zaját, valamint a kipufogóhangot.

Az első és hátsó ajtók zajszigetelő képességét nagyobb mennyiségű hangelnyelő anyag alkalmazásával, továbbá az ajtókárpit külső szigetelésével javították tovább, távol tartva a szél- és útzajt. A műszerfal panel hangtompító rétegét megnöveltük, ezzel csökkentve a zaj beszűrődését az utastérbe.


Innováció - biztonság és fejlett technológiák
Az új RAV4 az újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is rendelhető, amely aktív biztonsági technológiákkal a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni következményeit.

A kamerát és az ultrahangos radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), távolságtartó tempomat (ACC), valamint automatikus távolságifény vezérlés (AHB).

A 10 km/órától a végsebességig üzemképes, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) észleli a RAV4 előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 40 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit.

A PCS a potenciális gyalogosgázolás veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-80 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely mintegy 30 km/órával képes csökkenteni a jármű sebességét.

A távolságtartó tempomat segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és felméri azok sebességét. Az ACC ezt követően úgy módosítja a RAV4 sebességét (egy adott tartományon belül), hogy fenntartsa a két jármű közötti, biztonságos követési távolságot. Azáltal, hogy az előre tekintő kamerát és a az ultrahangon működő radart egyaránt alkalmazva észleli a sávba besoroló, vagy éppen azt elhagyó járműveket, az ACC képes finoman, lassításokkal és gyorsításokkal tartani a kívánt sebességet.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető használta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén, modelltől függően beavatkozik a kormányzásba.

Az automatikus távolságifény vezérlés éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol.
A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét.

A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és az akadályokat.

A Toyota Safety Sense csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek.

Az új RAV4 az újonnan bevezetett Toyota Safety Sense rendszeren kívül továbbra is kínálja a holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszereket.


Panoráma kamerarendszer
Az új panoráma kamerarendszer négy (a külső visszapillantó tükrök alján, valamint elöl és hátul elhelyezett) kamera segítségével ad 360 fokos, távlati képet az új RAV4 közvetlen környezetéről.

A Toyota rendszerének különleges funkciója, hogy akár a parkoló autó környezete is megjeleníthető, még azelőtt, hogy sebességbe tennénk a váltót, vagy kiengednénk a rögzítőféket.

A monitor képes a négy kamera bármelyikének képeiből összekombinált, kompozit kép megjelenítésére, továbbá a parkolókamera rendszerhez hasonlóan képes segédvonalak megjelenítésére, ami nagyban segíti a parkolás folyamatát, illetve a kissebességű manőverezést.

A rendszer széles látószögű (180°) első és hátsó kamerája által felvett kép révén a vezető biztonságosan ellenőrizheti a haladási irányának megfelelő holttereket. Az oldalsó kamerák behajtott külső visszapillantó tükrök esetén is üzemképesek maradnak. A panoráma nagyítási nézet lehetővé teszi, hogy az egyébként nehezen észlelhető tárgyakat közelebbről is szemügyre vegyük.


4,2 colos multi-információs kijelző
A RAV4 újratervezett műszeregységében 4,2 colos, színes TFT multi-információs képernyőt találunk. A kormánykerékről vezérelhető kijelző, amely igény szerint összehangolható a 7 colos, színes központi monitorral, a legkülönfélébb funkciók és adatok megjelenítésére alkalmas.

A lehetséges menüpontok között említést érdemel a járműbeállítások módosítása, a fedélzeti számítógép adatainak megjelenítése, a start-stop rendszer telemetriája, a hybrid hajtáslánc energiaáramlásának megjelenítése, a fordulónkénti navigációs utasítások, vagy a jármű helyzetét és a kormány állását valós időben kijelző AWD műszeregység.


Külső formaterv: erőteljesebb, dinamikusabb arculat
Az új RAV4 orrkialakítása híven tükrözi a modell erősebb, dinamikusabb formavilágát a Toyota Under Priority és Keen Look formanyelveinek még erőteljesebb, még markánsabb megjelenítésével.

A Toyota logó feltűnő helyet kapott a kecses felső hűtőrácsban, amely csatlakozik az új Keen Look LED-es vagy halogén lámpatestekhez (mindkettő LED-es nappai világítással szerelve), messziről felismerhető és azonosítható megjelenést kölcsönözve az új kompakt szabadidőjárműnek.

A központi hűtőrács szélesebb lett, míg az alsó, trapéz alakú maszk jelentősen megnőtt, összhangban a Toyota 'Under Priority' család megjelenésével. A középső és alsó hűtőmaszkok végpontjai az első lökhárító legszélén összefutva alakítják ki a ködfényszórók mély házát, még inkább kihangsúlyozza a RAV4 széles, robusztus első nyomtávját.

Az elülső kartervédő lemezt úgy alakították át, hogy még erőteljesebb megjelenéssel nyűgözze le az ügyfeleket, kihangsúlyozza az új szabadidőjármű strapabíró terepalkalmasságát.

Oldalnézetből az új kerékív és a küszöbborítás letisztultabb, merészebb módon irányítja a figyelmet a jármű sziluettjére, amelyet új rajzolatú, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák tesznek még látványosabbá.

Hátul új lámpatesteket találunk, LED technológiával felvértezve, amelyek éjszaka ultramodern megjelenést kölcsönöznek a kivilágított autónak. A lökhárítót átrajzolták, még hangsúlyosabb lett, a korábbinál jobban kiemelve a jármű szélességét. A hátsó fenékvédő lemezt szintén látványosabbra tervezték át.

A modellcsalád zászlóshajójaként a RAV4 Hybrid olyan stíluselemekről ismerhető fel, mint az exkluzív hybrid-kék logók, a ‘Hybrid’ márkajelzés, vagy a modell-specifikus 17 colos könnyűfém kerekek.

Az új RAV4 összesen kilencféle árnyalatban rendelhető; ezekből kettő - a sötétvörös és a kék metálszínek - újonnan jelentek meg a kínálatban.


Belső kialakítás: fokozott érzékelhető minőség, kedvezőbb funkcionalitás
A RAV4 utasterének kifinomult, divatos berendezését még tovább fejlesztették, így az jobb funkcionalitást kínál, egységesebb és harmonikusabb megjelenéssel, valamint fokozott érzékelhető minőséggel.

A vezető előtti műszeregység, a középkonzol és a váltókar körüli padlókonzol vadonatúj kialakítást kapott; a műszerfalat, az ajtópanelt és a középső kartámasz kárpitját áttervezték, valamint mindenütt új, egységesebb összhatású, prémium minőségű felületi kidolgozást alkalmaztak.

A vezető oldali műszeregység elegáns, kettős analóg kialakítást kapott, középen 4,2 colos multi-információs képernyővel. A középkonzol paneljét áttervezték, beleillesztettek egy nagyméretű, 7 colos multimédiás érintőképernyőt.

A műszerfal, az ajtópanelek, valamint a középső kartámasz borítását egyaránt átdolgozták, kényelmesebbek és kellemesebb tapintásúak lettek. A még jobb érzékelhető minőséget erősítik a matt fekete és semleges ezüstszínű betétek. A még harmonikusabb megjelenést szolgálja a műszerek egységes háttérvilágítása, valamint az azzal összehangolt környezeti megvilágítás.

Az ügyfelek a belső színharmóniák kibővített kínálatából válogathatnak, beleértve a négyféle, kiváló minőségű bőrkárpitozást, amelyből a bézs és a szürke árnyalatában megújult, míg a világosbarna vadonatújnak számít.
* A végső homologizáció függvényében.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER